Ge
door Georgie.good Oct 6, 2023 om 14:16
Geldzaken & recht

Hoe betrouwbaar is Ergatis?

Hallo ik ben door UWV Venlo doorverwezen naar Ergatis arbeid en gezondheid. Heeft iemand ervaring met dit bureau, zijn zij echt onafhankelijk en betrouwbaar of doen zij alles op het UWV en hun contract met het UWV te pleasen?
Verder zou ik willen vragen weet iemand of je het recht hebt om door een ander UWV. kantoor gekeurd te worden, als je het vertrouwe in een bepaald UWV kantoor kwijt bent? Het is heel verwarrend, er zijn mensen die mij vertelde dat zij zonder slag of stoot door een ander UWV. kantoor gekeurd mochten worden en weer anderen vertellen dat het niet kan?
Ik hoop dat u eerlijke, onafhankelijke antwoorden voor mij heeft? Alvast vriendelijk bedankt!

3779 17 Rapporteer
sira
door sira - Oct 6, 2023 om 14:26
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Is de verwijzing naar Ergatis niet via uw werkgever gegaan? Zo ver ik weet heeft UWV eigen bedrijfsartsen.

Ik zag overigens dat u in september ook al een topic heeft geopend https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/vraag-over-wao-en-wia-beoordeling-wetgeving

Men zal toch willen weten of u in staat bent andere (niet-inspannende) werkzaamheden te kunnen doen.

Ge
door Georgie.good - Oct 6, 2023 om 14:33
13 Antwoorden / 6 Vragen

Via UWV arts, athans dat verklaarde de persoon aan de telefoon?

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2023 om 14:37
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik Trustpilot moet geloven: niet betrouwbaar.

rj
door rjw Oct 7, 2023 om 16:30
3280 Antwoorden / 5 Vragen

In dit geval zegt dat niet zo veel. Iedereen die niet voor 100% wordt afgekeurd zal klagen over zo'n organisatie.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2023 om 20:06
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Wat jij wil, maar lees dan ook de bijdrage van Marita5, zij heeft toch ook behoorlijk wat links.

Mabelle
door Mabelle Oct 7, 2023 om 21:29
455 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, alles bij elkaar zo'n 10-15 klachten over een organisatie die dagelijks al meer mensen dan dat aantal beoordelen.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2023 om 22:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ja
door JannyBoe Oct 8, 2023 om 07:29
521 Antwoorden / Vragen

Je hebt niks aan die recensies.
Het UWV komt in vele duizenden recensies ook niet verder dan een 1.6 op een schaal van 5.
Het zijn moeilijke en emotionerende procedures.
Daar komt vrijwel niemand volledig heppie-de-peppie de deur uit zei ik al eerder.

Bovendien: je verliezen in argwaan richting Ergatis of een bepaald kantoor van het UWV kost alleen maar negatieve energie.
Het levert afgezien van slapeloze nachten helemaal niks op.

Wat wel helpt:
- met professionele hulp de zitting bij het UWV voorbereiden.
- met professionele hulp naar de afspraak bij het UWV gaan. (Een ander kantoor wensen op basis van geruchten is zinloos en kansloos).
- zorgen dat het UWV relevante rapporten van de meest recente gezondheidstoestand van de cliënt heeft (huisarts/specialist/psycholoog etc. etc.)
- je verhaal eerlijk en oprecht doen aan de arts van het UWV

marita5
door marita5 - Oct 6, 2023 om 14:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Georgie.Good ,

Verder zou ik willen vragen weet iemand of je het recht hebt om door een ander UWV. kantoor gekeurd te worden

Bij uw vorige vraag , lees ik dat u goed geholpen bent door het Juridisch Loket , dus stel uw vraag daar .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/vraag-over-wao-en-wia-beoordeling-wetgeving?id=607167

Lees hier ervaringen met Ergatis ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.ergatis.nl

https://www.klacht.nl/ergatis-b-v/

https://opiness.nl/review/ergatis

ro
door ronny530 - Oct 6, 2023 om 15:36
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Volgens mij wordt bij een keuring voor een WIA uitkering een UWV arts ingeschakelt maar ik weet ook dat er een tekort aan artsen is waardoor het UWV externe bedrijven in kan schakelen.
Goede ervaringen met dit bureau zal u niet gaan vinden maar slechte ervaringen dan weer wel en die zijn niet echt objectief omdat de gekeurde persoon een andere uitslag dan verwacht kreeg.
Het nooit leuk om van het UWV afhankelijk te zijn en de gesprekken zijn verre van persoonlijk want die zijn bedoeld om informatie over uw gezondheidstoestand in te winnen waarbij er met uw gevoelens geen rekening wordt gehouden al zou de arts dat heel graag willen maar helaas de tijd ontbreekt.
Dat u naar in dit geval Ergatis door verwezen wordt hoeft niet per definitie in uw nadeel uit te vallen omdat zij een enkel een onafhankelijke rapportage mogen uitbrengen en ook geen beslisrecht in het vervolg traject hebben.
Uw angst is zeker te begrijpen en die angst wordt door het vragen naar ervaringen enkel maar groter en groter terwijl u nog niet eens weet hoe het eerste geprek zou gaan verlopen.

Ja
door JannyBoe - Oct 6, 2023 om 16:46
521 Antwoorden / Vragen

Net als de vorige keer adviseer ik u professionele begeleiding.

U bent hier op zoek naar 'eerlijke en onafhankelijke antwoorden'.

Die zijn er zeker. Maar u vindt op een consumentensite niet DE oplossing voor uw vragen en het wegnemen van uw wantrouwen jegens Ergatis en het UWV.

Logisch dat Ergatis geen 5 sterren beoordeling krijgt. In dit soort ingewikkelde en emotioneel heftige periodes komt daar zelden iemand volkomen heppie-de-peppie de deur uit.

U hebt meer aan professionele hulp dan aan een recensie.

atlas1302
door atlas1302 - Oct 7, 2023 om 15:15
341 Antwoorden / 13 Vragen

Verder zou ik willen vragen weet iemand of je het recht hebt om door een ander UWV. kantoor gekeurd te worden, als je het vertrouwe in een bepaald UWV kantoor kwijt bent?

Dat kan, maar daar gaan heel veel ingewikkelde en lanfdurige procedure's aan vooraf. U moet aan tonen waarom u het vetrouwen kwijt bent in een bepaald UWV locatie, ziet u de bal al aankomen?
Er zijn natuurlijk creatieve varianten, maar dat is allemaal aan u om daar over na te denken met deskundige hulp.

1paul
door 1paul - Oct 8, 2023 om 08:15
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als u naar Ergaris toegaat neem dan iemand mee die geen familie is en laat diegene aantekeningen maken over wat er allemaakl besproken word tussen u en de keuringsarts, daarmee heeft u zelf bewijzen in handen van wat er allemaal besproken is en wat u zelf heeft aangedragen!!

let wel, deze moeten wel compleet zijn en de waarheid in zich dragen..

sjoerd keulen
door sjoerd keulen - Oct 9, 2023 om 12:33
5 Antwoorden / Vragen

Ik ben in 1996 door het USZO ( nu UWV) naar een dergelijk bedrijf verwezen. Met de boodschap dat er een eigen bijdrage verwacht werd om aan te tonen dat ik serieus was. Ik heb informatie gezocht en op gripond daarvan geconcludeerd dat het heel erg onverstandig was om daar op in te gaan.
ik ben, na weer onderzoek, bij het revalidatiecentrum in Breda beland.
boodschap: zoek altijd naar mogelijkheden in het reguliere circuit en ga niet in op dit soort verzoeken van het UWV. Maar kom wel met een alternatief!

Yv
door Yvonne-909 - Oct 9, 2023 om 12:40
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb eengoede 3,5 jaar geleden te maken gehad met Ergatis, doorgestuurd door de arboarts i.v.m. een aanstaande keuring.
Voor mij was het geen prettige ervaring.
Een internist die niet op de hoogte was van de juiste behandeling van bepaalde klachten.
Vond het noodzakelijk om een collega internist (n.b. specialist op mijn klachtengebied), die mij met haar behandeling weer op rit probeerde te krijgen, compleet af te kraken. Ik moest bloedonderzoek laten doen op zinloze, niets toevoegende zaken. Waarom in vredesnaam iemand een keuring laten doen door iemand die geen enkel verstand had van zaken had waar ik door was uitgevallen?
Hij was al stikchagrijnig en werd nog bozer toen ik hem aansprak op zijn gebrekkige kennis van zaken.
Bij de Neuroloog ging het er wel wat beter aantoe.
Na ontvangst van het rapport kun jij aangeven of dat wel of niet doorgestuurd mag worden naar de aanvrager en/of het UWV.
Mijn ervaring was dus heel slecht.
Je zit in een situatie en procedure waar je nooit blij van wordt. Ik heb aan alles meegewerkt. Het is dan ook prettig om je gehoord te voelen en serieus genomen te worden i.p.v. als paria en wantrouwend bejegend te worden.
Bij Ergatis kunnen ze m.i. nog een hoop leren t.a.v. begrip en menselijkheid.
Je wordt vast niet blij van mijn ervaring.
Succes met je traject.

Ge
door Georgie.good - Oct 9, 2023 om 15:53
13 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor u tips en reacties allemaal. Jammer dat ik niet kan reageren krijg steeds de melding dat mijn vraag hiet bij het panel niet gevonden is, vreemd??? Ik had een reactie en een ijzersterk verhaal op Facebook ontvangen va iemand dat ik had willen delen met u allen maar schijnr kan/ mag dat niet? Jammer

1paul
door 1paul Oct 12, 2023 om 07:34
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als je een reactie neer kan zetten kun je ook dit verhaal delen, copieren en plakken en klaar ben je!!

atlas1302
door atlas1302 Oct 12, 2023 om 11:56
341 Antwoorden / 13 Vragen

Sommige lappen tekst worden niet geslikt, dus in deeltjes dan maar. Copy/Paste

Ge
door Georgie.good Oct 12, 2023 om 11:59
13 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad word niet gepakt?