oo
door oosterhoff Jul 21, 2004 om 11:43
Geldzaken & recht

Hoe draag je een horloge?

Op 24 aoril 2004 heb ik een Prisma horloge gekocht van € 99.50. Ik ben op 13 juni 2004 naar Sri Lanka geweest en op 23 juni 2004 om 15.00 uur stond mijn horloge stil en was er vocht zichtbaar achter het glas. Ik heb het horloge niet gedragen tijdens zemmen of douchen. Terug thuis gelijk naar de juwelier terug gegaan en daar kreeg ik te horen dat dit mijn eigen schuls was, omdat ik naar een warm land ben gegaan en ze wilden mij mijn aankoopbedrag niet teruggeven. Ik kon wel een hoop geld betalen voor een nieuw uurwerk. Ik heb toen het horloge naar de fabrikant laten sturen en daar wist mij mij te vertellen dat er zout water in zat en dat ik voor € 20 het horloge kon laten maken. Het enige wat ik wil is mijn geld terug, omdat ik vind dat het horloge warmte moet kunnen doorstaan, trouwens zat er geen gebruiksaanwijzing bij, die waarschuwde voor temperaturen boven de 25 graden C. Sta ik in mijn recht?

792 3 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Jul 21, 2004 om 13:23
113 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, zelfs als het in de gebruiksaanwijzing stond staat u nog in uw recht. U mag ervan uitgaan dat als u een horloge koopt van 100 euro deze mee kan op vakantie. Immers heb je daarvoor een horloge aangeschaft. U hebt het horloge gebruikt zoals het behoort, om uw pols gaat dat ding met u mee! Het is in een tijdsbestek van nog geen twee maand. Dus ze moeten gratis repareren.

user123
door user123 - Jul 25, 2004 om 22:45
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, een horloge moet ook tegen hogere temperaturen bestand zijn. Echter als de fabrikant zout water in het horloge aantreft moet dit toch ergens vandaan zijn gekomen ? Of u zweet als een otter of het horloge is op een andere manier met zeewater in aanraking gekomen. Het standpunt van de leverancier om in dat geval geen geld terug te geven lijkt mij redelijk.

be
door bertvz - Nov 27, 2004 om 19:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat voor een prisma horloge heb je gekocht??? hoeveel ATM kast heeft het??? als jij een 3-5-10 atm horloge hebt  gekocht is dat van waterwerend(3atm)  tot waterdicht (v.a. 5 atm).

Voor de tropen heb je echt een goed waterdicht horloge nodig!!!

Geld terug zal een lastige optie zijn maar kom dan tot een vergelijk. Overigens een prijs van een horloge doet niets ter zake aan de waterdichtheid.

bert