Daphne97
door Daphne97 May 18, 2021 om 01:23
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik mijn geld terug na betaling?

Goedemorgen,

In maart 2020 had ik kaartjes voor een event wat door het corona virus niet door kon gaan. We zijn nu ruim een jaar verder en er is veel eenzijdig verkeer vanuit mij dmv whatsapp berichtjes, emails, belletjes (zonder dat er wordt opgenomen) en bericht op instagram. Helaas hoor ik verder niets terug en sta ik machteloos. Het gaat om een bedrag van €84 euro wat ik toch wel graag terug wil hebben. Ze hebben toentertijd een optie gegeven voor een voucher of donatie, maar ik heb aangegeven liever mijn geld terug te krijgen. Hier is ook per mail akkoord mee gegaan en heb ik dus zwart op wit. Hiernaast heb ik ook een email waarin staat dat het binnen '2 weken' op mijn rekening zou staan, wat helaas niet is waargemaakt. Ik hoop dat iemand een goed idee heeft om alsnog mijn geld terug te krijgen.. 

Alvast bedankt voor het meedenken! 
Vriendelijke groeten,
Daphne

2314 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - May 18, 2021 om 01:34
11747 Antwoorden / 52 Vragen
12

Omdat ik niet kan zien bij welk bedrijf/theather oid de tickets zijn gekocht is, is er ook geen enkel gefundeerd antwoord te geven, mogelijk zijn ze failliet, wat ook bepaald te verwachten zou kunnen zijn. In dàt geval staat u achteraan de rij met zéér grote kans op niets èn zou mij ook niets verwonderen.

Waar heeft u de tickets besteld?

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 18, 2021 om 06:55
11669 Antwoorden / 15 Vragen
12

Hallo Daphne97 , 

Ik heb een kaartje voor een evenement gekocht. Nu is het afgelast. Krijg ik mijn geld terug?

U hebt recht op uw geld terug. De organisator kan u ook een ander aanbod doen, bijvoorbeeld voor een andere datum. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Hoeveel geld u terugkrijgt, hangt af van waar u het kaartje kocht.

Kocht u het kaartje bij de organisator of het officiële verkooppunt?

Dan hebt u recht op het volledige bedrag terug, inclusief de betaalde servicekosten. Ook als de verkoper in de voorwaarden zegt dat hij deze niet terugbetaalt.

Kocht u het ticket bij een wederverkoper?

Dan betaalt u vaak niet alleen de oorspronkelijke prijs van het kaartje. U betaalt ook vaak servicekosten en een extra bedrag aan de wederverkoper. Is het evenement afgelast? Dan hebt u recht op het volledige bedrag terug, inclusief de betaalde servicekosten en het extra bedrag voor de wederverkoper.

Maar let op, liet de wederverkoper u bij de koop van het kaartje weten dat u alleen de oorspronkelijke prijs van het kaartje terug krijgt? Dan hoeft de wederverkoper u niet ook de servicekosten en het extra bedrag terug te betalen.

Hoe vraag ik mijn geld terug?

Neem contact op met de ondernemer. U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Vraag uw geld terug of probeer samen een andere oplossing te vinden.

Wil de ondernemer het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2021 om 07:14
16991 Antwoorden / 202 Vragen
11

Doe ook een melding bij https://www.klachtenkompas.nl/  (gratis service van de Consumentenbond)

Daphne97
door Daphne97 - May 18, 2021 om 16:37
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reacties! 

Het gaat over het tickets voor een festival van Terug Naar Toen. Ze bestaan nog wel en hebben per mail bevestigd dat ik het geld terug zou krijgen. Hier praten we over een email uit begin 2020. Ik heb inmiddels een klacht geplaatst bij het klachtencompas, bedankt voor de tip! Ik ben helaas bang dat een advocaat de enige manier is om het geld nog terug te krijgen. 

Hartelijk bedankt voor het meedenken, mocht iemand nog een goed idee/tip hebben laat het aub weten!

panter22
door panter22 May 18, 2021 om 16:52
6599 Antwoorden / Vragen

Een advocaat van minimaal €200 per uur voor een bedrag van €84?

tijger1
door tijger1 May 18, 2021 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ex b.t.w. :-((

aurora1
door aurora1 May 18, 2021 om 17:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Deurwaarder sturen?

mahadma
door mahadma May 18, 2021 om 17:52
11747 Antwoorden / 52 Vragen

Ik vrees dat dit een verloren zaak is. Bij 3 of 4 klachten zijn ze failliet.

Daphne97
door Daphne97 - May 18, 2021 om 23:44
2 Antwoorden / 1 Vragen
1

Inmiddels heb ik het geld terug ontvangen! Ik hoop dat de andere gedupeerde er ook uit komen :)

tijger1
door tijger1 - May 19, 2021 om 00:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En dat binnen één dag. Apart.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 19, 2021 om 11:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Mooi dat ze nu wel betaalden....

meestal is het niet  willen maar niet kunnen terug betalen.
Als ze zoek functie hebben  vinden ze het en betalen soms erg snel.
Is hier vaker voorgekomen.

Dagelijks zoeken doen meerdere bedrijven ter voorkoming schade.

1paul
door 1paul - May 20, 2021 om 08:26
3352 Antwoorden / 0 Vragen
0

vorder dit bedrag nog eenmaal, stel in deze mail/brief dat u uw geld binnen 15 dagen terug wilt hebben en dat u anders de vordering uit handen zult geven, schakel dan een deurwaarder in om de vordering binnen te halen....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer