Mo
door Moonstar11 Jun 27, 2019 om 11:16
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik mijn geld terug van een verloren pakket

Op 7juni jongstleden kreeg ik een sms bericht dat mijn pakket de eerst volgende dag geleverd zou worden (door extra-at-home.postnl). Nou word er in de nacht altijd een tijdsvkak gestuurd en dat was dit keer niet het geval. Via mail een nieuwe afspraak gemaakt voor 9juni.
Krijg ik op die dag een andere mail dat er iets mis is gegaan en ze mijn pakket niet kunnen vinden. Telefonisch doorgekregen dat het uitzoeken hiervan maximaal 1dag zou duren. Na een week wachten de bestelling nogmaals geplaats (bij otto.nl) en mochten ze beide geleverd worden dan kon ik 1 van de 2 retour zenden.
Tweede pakket zou vandaag, 27 juni geleverd worden. En het is niet te geloven, krijg ik een telefoontje dat ze ook deze zijn kwijtgeraakt!
Otto meteen gebeld; volgens hun is het enige wat ze konden doen weer een nieuwe tafel bestellen.
Waarop ik reageer dat ik natuurlijk niet gek ben aangezien de rekening naar mij toe gaat. Waarbij ik ze er wel opwijs dat bij problemen met een verzending de verzender/ verkoper de verantwoordelijke is over het pakket en hier dan zelf achteraan moet gaan. De dame in kwestie vertelde dat wel te weten.
De pakketten konden volgens haar niet meer gecanceld worden omdat ze al verzonden zijn maar ze ging er wel voor zorgen dat ze terug naar otto worden gestuurd. Ik hoefde dus niet meer op mijn pakket te wachten. Op de vraag of ik dit zwart op wit kan krijgen was het antwoord, nee.
Hoe kan ik dan weten of het word geroutineerd? Nou daar moet ik maar gewoon vanuit gaan. Ik zou mijn geld terug krijgen (gaat om €260) maar dit zou wel enkele weken gaan duren.
Al goed zou je denken.
Word er echter even tussen neus en lippen verteld dat ik pas mijn geld terug krijg als otto de pakketten weer terug heeft.
Waardoor ik dus gewoon weer terug bij af ben! Ik moet maar afwachten of de pakketten worden terug gevonden en wanneer dit niet het geval is kan ik als het aan otto ligt wel naar mijn geld fluiten.
Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe kan ik er voor zorgen dat ik in ieder geval mijn geld terug krijg?

5697 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2019 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar Otto even wijzen op hun foute idee dat u uw geld pas terugkrijgt als de pakketten retour zijn. Otto blijft verantwoordelijk tot het bij u is afgeleverd.

ik neem toch aan dat u of nog niets betaald hebt, of hooguit één keer?

Mo
door Moonstar11 Jun 27, 2019 om 20:55
Antwoorden / 1 Vragen

Eerste pakket meteen betaald. En toen ik belde boden ze dus aan om het pakket nogmaals optesturen. Ik hoefde dit dan niet te betalen want zou immers één van de twee terug sturen. Toen kreeg ik een week later alsnog de rekening + verzendkosten terwijl dit boven de €70 helemaal niet hoeft.
Maar ja dan krijg je weer iemand anders aan de lijn die zich eruit weet te praten en omdat niks zwart op wit staat heb je geen poot om op te staan.
Het stinkt echt aan alle kanten...

panter22
door panter22 Jun 28, 2019 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

Niet meer bellen maar contact zoeken via de mail en deze mails goed bewaren. Dan heb je bewijs.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jun 27, 2019 om 11:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

In de meeste gevallen duiken pakjes na een week weer op en anders blijken ze echt verdwenen. Gelukkig voor u wordt u beschermd door de Nederlandse wet. Deze geeft aan dat er binnen 30 dagen geleverd moet worden (met uitzonderingen zoals maatwerk). Na deze 30 dagen kunt u Otto in gebreke stellen en de koop ontbinden.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 27, 2019 om 11:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Moonstar11 ,

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/post-pakketdienst/pakket-zoek-geraakt

Otto.nl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , moet u te lang wachten om uw geld terug te krijgen, kunt u daar een klacht indienen .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2019 om 18:01
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op al gegeven reacties: Als OTTO niet kan bewijzen dat er bij u is afgeleverd is het aan OTTO om te zorgten dat u het bestelde alsnog ontvang of u uw geld terug krijgt. Men geeft echter aan dat u uw geld terug zult krijgen en dan is het naar mijn mening toch nog heel even afwachten.
U kunt uiteraard wel zonder te wachten een klacht indienen bij thuiswinkel.nl

Mo
door Moonstar11 Jun 27, 2019 om 20:46
Antwoorden / 1 Vragen

Nou volgens otto krijg ik alleen mijn geld terug als hun de pakketten retour hebben. Eind volgende week is het eerste pakket een maand weg dus daarom wil ik graag weten hoe ik in mijn recht kan staan.
Ik lees veel verhalen over dat pakketjes na zo'n tijd niet meer 'gevonden' worden maar niet hoe zij dat opgelost hebben...

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2019 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat Otto beweert is grote onzin. Neem contact op met thuiswinkel.org.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 27, 2019 om 21:41
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Idem als @TIJGER1, wat men bij OTTO beweert is absoluut grote onzin. Men is als al gezegd daar verantwoordelijhk voor de verzending. Zie o.a. dit: https://www.nu.nl/lifestyle/4771158/pakketje-niet-bezorgd-kun-doen.html  en dit: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  en deze: https://www.security.nl/posting/38668/Juridische+vraag%3A+wie+moet+zoekgeraakte+post+vergoeden%3F  en ik neem aan dat u dan meer dan voldoende nadere info heeft dat men bij OTTO uit de nek kletst!

panter22
door panter22 - Jun 28, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kan Postnl nu 2 tafels kwijtraken? Waren die tafels wel op voorraad bij Otto?
Lees ook eens deze info:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd

wimmi20
door wimmi20 - Jun 29, 2019 om 21:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zozo,

een grote doos met erin een tafel is 2 keer zoekgeraakt.
Lijkt mij een grote leugen !

Fr
door FransRos - Jun 30, 2019 om 09:25
2 Antwoorden / Vragen

Beter naar de winkel op de hoek gaan,