fonzerello
door fonzerello Oct 30, 2014 om 00:18
Geldzaken & recht

Hoe pak ik dit aan

vesting finance komt bij mij met een rekening van ong. 145 euro van neckermann van 7 jaar geleden die volgens mij allang betaald moet zijn maar kan het niet meer bewijzen, wat moet ik hier aan doen, groeten fons

577 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2014 om 01:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als in de tijd van meer dan 5 jaar hiermee aankomen zonder een bericht in die tijd dan hoeft u daar geen betaling te doen.

hutch
door hutch - Oct 30, 2014 om 08:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Fonzerello,

Als u de afgelopen 2 jaar helemaal niets gehoord/gekregen heeft van Neckermann (of van een door haar ingeschakeld incassobureau), dan is het helemaal niet relevant of u die rekening wel of niet betaald heeft.

De verjaringstermijn voor consumenten is namelijk 2 jaar.
Alleen als deze termijn gestuit is, dan gaat die termijn opnieuw in.

Dus als u de afgelopen 7 jaar niets ontvangen heeft kan Neckermann naar haar centen fluiten.

In uw geval zou ik één mailtje sturen naar Vesting Finance waarin u bovenstaande aangeeft. En laat Neckermann maar keihard kan bewijzen dat die termijn dus al minstens 3x gestuit is (en de eerste keer binnen de gestelde 2 jaar na ontvangst van het aangekochte) en (!) dat die rekening nooit betaald is.

Gr. Hutch

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 30, 2014 om 08:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En doe in die mail uit 'veiligheidsoverwegingen' geen nieuwe persoonsgegevens cadeau. Het liefst nog dat je hiervoor 'n tijdelijk adres aanmaakt.

hutch
door hutch - Oct 30, 2014 om 08:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Artikel 28, boek 7, Burgerlijk Wetboek:

"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren."