jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 18:25
Geldzaken & recht

Hoelang na uitbetaling uwv ontvang ik geld voorschot uwv

hallo

ik heb woensdag een voorschot op ww uitkering aan gevraagd daar heb ik een bericht van gekregen dat het uit betaald is.
nou heb ik dat eigelijk voor het weekend nodig ik heb een ing rekening .
welke rekening heeft ing?

12031 10 Rapporteer

Topantwoord

sw
door swat1500 - Sep 26, 2019 om 18:27
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de ING een ING bankrekening heeft.

Kusheys
door Kusheys Jun 10, 2020 om 13:55
Antwoorden / Vragen

ja of bij DNB

marita5
door marita5 Jun 10, 2020 om 15:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@kusheys , Ik denk dat Ts inmiddels wel een voorschot heeft ontvangen en uitgegeven . Kijk a.u.b naar de datum van dit topic is van 9 maanden geleden .

Topantwoord

sw
door swat1500 - Sep 26, 2019 om 18:29
3796 Antwoorden / 0 Vragen

De overheid verwerkt haar betalingen in batches meestal in de avonduren. Het staat dan meestal een dag later op een Nederlandse bankrekening.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2019 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult bedoelen bij welke bank heeft het UWV een rekening. Ik weet niet wanneer u dat bericht gekregen hebt, maar normaal gesproken moet het uiterlijk de volgende dag op uw rekening staan.

Volgens mij heeft het UWV ook ING.

jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 19:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb dat bericht gisterenngekreegen rond 15 u

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2019 om 18:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dan had u het bedrag vandaag op uw rekening moeten hebben. Of de ING een ING rekening heeft? Lijkt mij heel vanzelfsprekend dat ze normale betalingen via hun eigen rekening nummer overmaken.

jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 19:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

oke en kan daar een uitzondering in zitte of moet ik morgen even bellen?

tenormin
door tenormin Sep 26, 2019 om 19:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, normaal gesproken zou je dat al op je bank moeten hebben. Je kan nu ook nog bellen hoor, tot 9 uur zijn ze telefonisch bereikbaar. Hou je bankpas bij de hand, als je connectie hebben vraagt men je je betaalpas nummer in te drukken. Succes. 020-22 88888

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2019 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou de Ts de ING moeten gaan bellen? Als het niet bijgeschreven is op zijn rekening, kan de ING daar helemaal niets aan doen.

jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 20:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik had de ing al gebeld die hadden niks ontvangen

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2019 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien gaat het vannacht in de betalingsronde.

jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 21:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik hoop het bedankt voor jullie goede reacties

tenormin
door tenormin Sep 26, 2019 om 22:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Acht @tijger1, ik heb zulke goede ervaringen met ING, immer behulpzaam en vanuit dat standpunt dacht ik.... niet wetend dat de TS al de ING had gebeld.

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2019 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook prima ervaringen met de ING, maar als zij geen betalingen hebben ontvangen om te verwerken, houdt het op.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 26, 2019 om 19:26
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JordyGeurts ,

UWV heeft inderdaad de ING bank .

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2019 om 20:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Wat bedoelt u met deze vraag? Bij Ing. zijn veel rekeningen en ik neem toch echt aan dat het voorschot door het UWV op uw rekening wordt gestort. Als met bij het UWV vanuit een andere bankinstelling betaalt kan het enkele dagen duren. Ik hoop dus voor u dat het vrijdagavond op uw rekenings staat (misschien zaterdagmorgen) en anders wordt het na zondag. Maar, heeft u nu uw rekening al bekeken, het kan best zo zijn dat het er al staat.

tenormin
door tenormin Sep 26, 2019 om 20:20
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dat "enkele dagen" met een andere bank is niet meer zo @heremietkreeft. Al geruime tijd.

jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 20:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

iknkrijg een melding als iets gestort word

hoe bedoelt u met een andere bank instelling? zoals?

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2019 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die andere bankinstelling is onzin. Betalingen gaan in grote partijen, zogenaamde batches. Ze maken niet als een particulier even een overschrijving.

Dus misschien gaat het vannacht mee of morgen overdag. Het heeft echt geen zin ergens naar toe te bellen.

U zult echt gewoon moeten afwachten.

jo
door jordygeurts Sep 26, 2019 om 21:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

dankhewel voor de goede reacties

de
door deduivel Sep 26, 2019 om 23:00
2 Antwoorden / Vragen

@Heremietkreeft

Als je ergens geen benul van hebt zeg dan niks dit doe je heel vaak en zet daarmee consumenten vaak op het verkeerde been daar heeft niemand wat aan.

justmeagain
door justmeagain Sep 27, 2019 om 00:21
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Heremietkreeft
Google eens op instant payment.....

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 27, 2019 om 07:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTMEAGAIN, ik baseerde mijn opmerking op eigen ervaringen m.b.t. het (laten) doen van batchbetalingen en het zelf ontvangen van via batch uitgevoerde betalingen. Ik heb uw advies opgevolgd en zie dat het ingaande 1 januari anders is. Dank voor de tip, weer iets geleerd.

@DEDUIVEL, ook hier lees de voorwaarden van deze site eens door.

gerbera
door gerbera - Sep 26, 2019 om 22:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

welke rekening heeft ing?

U kunt zich ook afvragen of het UWV wel uw juiste rekening nummer heeft. Als u vandaag bericht heeft gehad dat het is uitbetaald staat het morgen op uw rekening. Zo niet dan nog maar even kijken of u het juiste nummer heeft opgegeven.

jo
door jordygeurts - Sep 27, 2019 om 04:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

ze hebben me nu pas de betaalspecificatie gestuurd ze hadden me verward met de bevestegings brief (foto hier onder of boven) daarin staar dat ze me het hebben betaald.
nu ik de specificatie heb gekregen om 3.10uur snachts hoelang duurt het dan voordat ik het ontvang ik vrees na het weekend ofniet?

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 11:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valt echt niets van te zeggen helaas.

marita5
door marita5 - Sep 27, 2019 om 09:29
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@JordyGeurts ,

Wij betalen uw uitkering binnen 10 kalenderdagen nadat wij uw formulier 'Inkomstenopgave' hebben ontvangen. U ontvangt van ons een e-mail zodra wij uw uitkering hebben overgemaakt. Daarna duurt het meestal nog 3 werkdagen voordat het bedrag op uw rekening staat.
Voor verdere informatie , zie de link ,
https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/na-ww-aanvraag/detail/de-eerste-betaling-van-mijn-ww-uitkering

gerbera
door gerbera Sep 27, 2019 om 11:23
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dit betreft een aanvraag WW uitkering maar de TS wil alvast een voorschot hebben.

marita5
door marita5 Sep 27, 2019 om 11:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Maakt in feite niks uit .

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2019 om 11:19
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als het geld is overgemaakt duurd het hooguit 1 dag, maar als u het geld zo hard nodig heeft was vroeger aanvragen dan niet beter geweest?