ci
door citta verboom Mar 20, 2017 om 09:20
Geldzaken & recht

Hoge rente bij interbank 11.4% gevraagt of zij mij willen helpen

ik heb een schuld bij interbank van 22000 euro vanaf 2002 naar aanleiding in uw programma over interbank heb ik bij de bank gevraagt of ik een redelijke en billijke rente kan krijgen zodat ik kan aflossen komen ze met een voorstel dat als ik er 17.776,85 kredietvergoeding bij neem ik een rente krijg van 9.2% over het totaale bedrag van 39.785 euro over 180 maanden 221 euro per maand ook raadsaam was een levens verzekering erbij van203 euro per jaar is dit wel de oplossing ? m.v.g w.de graaff

2595 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2017 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is zeker geen oplossing. Uw schuld wordt dan alleen nog maar veel hoger en u zit er nog vijftien jaar aan vast.

En van die bestaande schuld hebt u nog helemaal niets afgelost?

Neem eens contact op met de Gemeentelijke kredietbank, of u wellicht daar een lening kunt afsluiten, tegen een normalere rente.

emcede
door emcede - Mar 20, 2017 om 09:46
960 Antwoorden / 4 Vragen

Nee natuurlijk is dat geen oplossing. Uw schuld wordt zo alleen nog maar veel hoger. Om van de schuld af te komen is er maar 1 oplossing: aflossen!

Heeft u dan vanaf 2002 alleen maar rente betaald en nul aflossing?

Ge
door Genee - Mar 20, 2017 om 09:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet dat interbank dit een oplossing voor u vindt.
Volgens mij komt u hierdoor nog meer in de problemen.
Ze proberen u nog meer te laten lenen waar u niet om gevraagd hebt.
U betaalt nu over die 22000 euro met 11,4% rente, 190 euro per maand aan rente.
Met die 17776,85 euro erbij zou u 306 euro per maand aan rente gaan betalen.
En dat is alleen nog maar de rente.
Daar komt ook nog 203 euro per jaar voor die voorgestelde levensverzekering bij.

Als ik 180 maanden van 221 euro met elkaar vermenigvuldig kom ik op 17680 euro.
Dat zal dan de aflossing zijn voor die extra 17776,85 euro.

Laten we uitgaan van die 22000 euro schuld.
Als daar de rente van 11,4% verlaagd zou worden naar 9,2% geeft u dat een besparing aan jaarlijkse rente van 440 euro, dat is 12 euro per maand.
Daar zou u ook niet echt mee geholpen zijn.

Zoals ik het kan bekijken gaat u met het voorstel van de interbank er op achteruit, en komt u nog meer in de problemen, niet doen dus.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

180 x € 221 = €39.780.

Ge
door Genee Mar 20, 2017 om 11:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Inderdaad, heel dom van mij, bedankt.

ne
door neodutchio - Mar 20, 2017 om 10:00
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u hier over moet nadenken laat zien dat u sinds 2002 nog niets geleerd heeft. U kunt beter op zoek gaan naar een andere kredietverstrekken en sowieso beginnen met maandelijks af te gaan lossen.

ma
door maarten heest Mar 20, 2017 om 11:50
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie iemand met problemen die anno nu mogelijkheden ziet om daar misschien wat aan te doen. En probeert sneller van een lening af te komen.
Ik denk dat de vraagsteller zelf ook wel weet dat die lening niet handig was maar ik ken de situatie van destijds niet.
Waarom u iemand hier nog eens eventjes de leest is me onduidelijk. Overbodig en onaardig.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 20, 2017 om 11:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar wel de waarheid als een koe.

ne
door neodutchio Mar 20, 2017 om 14:13
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat iemand, zoals zo vele, in een constructie gedoken is in 2002 kan ik nog begrijpen (ook al zou ik dat nooit doen). Dat er vervolgens 15 jaar lang geen cent afbetaald is en dat er dan nog geen lampje gaat branden kan ik minder begrijpen. Maar om dan na deze 15 jaar een vraag te gaan stellen hoe dit opgelost kan worden omdat iemand anders ze heeft wakkergeschud kan ik met mijn hoofd niet bij.

De enige manier Maarten Heest, om van een lening af te komen is om af te lossen. Dat is nu zo, maar was 15 jaar gelden ook zo.

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2017 om 10:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, natuurlijk is dat niet de oplossing.
Een oplossing is om meer af te betalen en zeker niet meer erbij gaan lenen.
Lees eens hier: https://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaartips

diumenge
door diumenge - Mar 20, 2017 om 11:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp het voorstel niet helemaal. Die bijna 18 duizend euro kan dan toch aangewend worden om de schuld van 22 duizend euro af te lossen. Dan blijft er dus (grofweg) een schuld van 4 duizend euro tegen het hoge tarief en een van 18 duizend euro tegen het lagere tarief over.

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2017 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat dit inderdaad de bedoeling is van het voorstel.

DOOR DIUMENGE - 20 MRT. 2017 OM 11:16
8537 ANTWOORDEN / 11 VRAGEN

Ik begrijp het voorstel niet helemaal. Die bijna 18 duizend euro kan dan toch aangewend worden om de schuld van 22 duizend euro af te lossen. Dan blijft er dus (grofweg) een schuld van 4 duizend euro tegen het hoge tarief en een van 18 duizend euro tegen het lagere tarief over.

Wi
door Wil_H - Mar 20, 2017 om 12:35
270 Antwoorden / Vragen

Dus om een lening voor jou aflosbaar te maken moet je nog eens extra geld bij lenen?
Hopelijk begrijp je zelf wel dat dat natuurlijke complete oplichting is.
Je bent beter af als je bij een echte bank een nieuwe lening afsluit waarmee je de internetlening  in één klap aflost.
Maar ik schat dat je een BKR-vermelding hebt waardoor je geen leningen meer kunt afsluiten.
Je zult contact op moeten nemen met een gemeentelijke kredietbank om te (laten) beoordelen hoe je van deze lening af kunt komen.
Zie ook http://www.schuldhulpverlening.org/

emcede
door emcede - Mar 20, 2017 om 12:37
960 Antwoorden / 4 Vragen

Door het woord 'kredietvergoeding' lees ik het iets anders. Is het niet zo dat Interbank de te betalen rente bij de hoofdsom optelt en dat totaal in 15 jaar laat terugbetalen (dus lening PLUS rente)?

@CittaVerboom: heeft u tussen 2002 en nu wel afgelost? Wat betaalt u nu per maand?

panter22
door panter22 - Mar 20, 2017 om 12:54
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft u misschien een doorlopend krediet afgesloten.
U heeft in die 15 jaar niets afgelost en alleen maar rente betaald?
En nu kunt u het dk of de pl omzetten in een looptijd van 180 maanden, 15 jaar.
En daarbij nog een levensverzekering afsluiten van €203 per jaar, totaal € 3.045
Dus in totaal betaalt u voor €22.000 die er nu nog staat, 180 x € 221 = € 39.780 + €3.045 = €42.825 terug.
Dus bijna het dubbele.
Als u de huidige aflossing niet kunt betalen, dan kunt u het best contact opnemen met de gemeente.
Want een langere looptijd afspreken, redt u niet uit de financiele problemen. U boert nog verder achteruit.
Mogelijk heeft de gemeente een sociaal wijkteam waar ze u kunnen helpen met financiele problemen.
Het is verstandig eerst uw inkomsten en uitgaven op een rijtje te zetten en dan kijken wat er overblijft voor de aflossing van uw lening.
Met internetbankieren gaat dit gemakkelijk. Deel jaarbedragen door 12 en tel dat bij de maanduitgaven op.
Mogelijk is € 221 per maand al te veel

ra
door raarmaarwaar - Mar 23, 2017 om 01:38
41 Antwoorden / 1 Vragen

Interbank is grote boef die leningen verstrekt tegen woekerrente welk niet gangbaar zou moeten zijn. Ken uw situatie niet maar sluit over de lening bij een ander bank tegen gangbare rente op dit moment. Misschien kan ING of ABN of SNS (Volksbank) u helpen, de staat/overheid heeft ook hun geholpen toen zij in de schulden waren. Hoor graag van u de voortgang ervan.

Pr
door Pricewise - Mar 24, 2017 om 13:21
1 Antwoorden / Vragen

Beste W. de Graaff,

Heb je er wel eens aan gedacht om je lening te vergelijken? Je kunt op www.pricewise.nl/geld-lenen/ leningen vergelijken en wellicht is er voor jou een mogelijkheid om je lening tegen een betere rente over te sluiten. Hierdoor heb je lagere maandlasten en betaal je uit eindelijk minder rente.

Mocht je vragen hebben kun je ons ook telefonisch bereiken via het telefoonnummer : 088 66 99 075

Groet Maurice, Expert Lenen bij Pricewise.nl