elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 15:08
Geldzaken & recht

Hoorbare Huurbaas

Ok dus dit word een heeeeeeel lang verhaal, moest even mijn ei kwijt, blijkbaar. Hij is gelegd hoor. Alleen dit al doet me eigenlijk al goed. Te triest voor woorden eigenlijk... Anywhooo;

Ik zal voor alles wat echt belangrijk voor mijn vraag is een *** zetten.

***Hoe krijg ik mijn huurbaas zover dat hij een goede ondervloer legt & het laminaat niet strak tegen de muur legt?

Mijn huurbaas wil nooit geld of moeite investeren tenzij hij er zelf beter van word, in zijn portemonnee...

Zo heeft hij half jaar geleden wel het appartement boven mij helemaal verbouwd, om er zoveel mogelijk voor te kunnen vragen.

*** tijdens deze verbouwing heeft hij het appartement "opgerekt" ivm het lage plafond. Maar om geld te sparen heeft hij de oude ondervloer laten liggen.

Nu woon ik hier al minstens 5jaar & ik snap ook wel dat oude huizen zeer gehorig zijn.

*** Maar sinds de verbouwing trilt mijn gehele appartement als de boven buurman slechts loopt. Het is zo erg dat als hij iets laat vallen zelfs mijn onderbuurman mij appt dat hij zich kapot schrok omdat zijn hele muren trilde. Iets wat ik dus non top ervaar.

En ik heb zelf gezien dat de bovenbuurman niet stampt, maar het feit dat hij op zijn hakken loopt dreunt wel extra door.

Ik heb al eindeloos onderzoek gedaan naar wat de oorzaak/oorzaken kunnen zijn.

***En in mijn opinie zijn er 3 overduidelijke oorzaken:

1. Tijdens het oprekken zijn de loze ruimtes tussen de appartementen (die niet geïsoleerd zijn!), klank kasten zijn geworden.

2. Hij heeft het laminaat te strak tegen de muur gelegd.

3. De ondervloer die er onder ligt is totaal niet geschikt voor het laminaat.

Nou zou men denken, dit zijn toch vakmannen die weten wel wat ze doen. Niet dus.

Zo heb ik de huurbaas direct gezegd toen er dubbel glas werd gezet;
Er mag nooit een tocht raam in een badkamer!!
Hij wimpelde dat af & gaf toen toch een jaar later toe dat ik gelijk had. Ondertussen zit mijn hele badkamer onder de schimmel & viel mijn vriend zelfs flauw tijdens het douchen.

Hij liet bij de bovenburen de gootsteen ontstoppen, met als gevolg dat niet alleen onze appartementen maar ook het huis van de buren was overstroomd. Hij had namelijk de goedkoopste "loodgieters" op google ingehuurd. Hij zelf attendeerde mij nog op een uitzending van "opgelicht" waarin ze te zien waren.

Ik heb ook maanden lang met een waterval in mijn slaapkamer gezeten omdat "het nu geen weer was om het dak te repareren" & nadat het dubbele glas was gezet moest ik 40euro meer betalen, maar toen ik hem liet zien dat het nu nog meer tocht dan voorheen zei die "dan moet je het bed maar ergens anders neer zetten."

En wat mij persoonlijk nog steeds niet lekker zit, is dat hij weigert om het jaar afschrift van het gwe te delen. Hij claimt steeds dat we zo veel verbruiken. Maar hij wil geen splitter erop zetten zodat te zien is wie hoeveel gebruikt. Daarbij betaal ik 150gwe in mijn eentje. Terwijl ik amper wat verbruik. Ik heb niet eens een tv of magnetron. Elke keer als ik er naar vroeg, stond hij opeens in mijn appartement mij te bedreigen met uitzetting. Hij had namelijk de sloten vervangen, zodat ik nooit hem buiten kon sluiten. Tegenwoordig heb ik een schuifslot erop zodat hij niet zomaar meer binnen kan komen om mij te intimideren.

Maar het feit dat hij mij zo kwam intimideren en bedreigen gaf mij des te meer het gevoel dat hij iets te verbergen had. Na wat onderzoek kwam ik er al snel achter dat het verboden is dat een verhuurder winst maakt op gwe. Iets wat hij hoogstwaarschijnlijk al jaren lang doet.

Maargoed...

Ik kan nog eindeloos doorgaan, zoals dat hij spullen van mij perongelijk kapot maakte, maar in plaats van het gewoon even te zeggen, het stiekem onder in mijn afval bak verstopt. Ondertussen mij wel afkeffert als ik hem niet vermeld dat een buis in de gang druppelt... Wat ik niet eens gezien had.

Dat soort shady dingen dus...
Deze vent denkt alleen aan geld.

Ik heb hem nu al meermaals geappt en aangesproken dat als mn boven buurman in augustus verhuist, hij echt een goede ondervloer moet leggen & niet meer zo strak tegen de wand het laminaat terug moet plaatsen.

Maar hij negeert het gewoon...
Hij spiegelt het terug als: nee jouw plafond moet gewoon lager!!
Omdat hij weet dat ik het onderhand spuug zat ben om continue niet normaal in mijn appartement te kunnen Ik heb opgeteld minstens een jaar door alle calamiteiten & verbouwingen, niet mijn appartement optimaal kunnen gebruiken. Door de lekkage waren er 2 weken lang gasten in mn appartement de keuken aan het "repareren". Alsin, ook daar heb ik nu een speaker van boven gekregen. Een lekkage bij mijn wc, duurde ook weer een hele week. Ramen zetten zou 2 weken duren, ik heb meer dan dan een maand ergens anders moeten logeren. En dan de lekkage in mn slaapkamer nog. In oktober voelde ik het druppelen, dus meteen gemeld. En toen heb ik vanaf begin oktober tot begin mei!!!! Non stop bakken eronder moeten zetten en moeten legen, moeten slapen in de woonkamer & bij familie/vrienden. En toen hij eindelijk de lekkage nav achterstellig onderhoud had gemaakt (duurde ook nog een maand) moesten wij weer extra huur betalen voor "woonverbeteringen."

Omg als ik eenmaal begin, borrelt alles weer boven. En dan te bedenken dat ik nooit over een ding heb lopen zeuren. Enerzijds omdat ik bang voor hem was, anderzijds omdat ik gewoon niet zo wou zeuren.

Maar nu ben ik het echt zat. Nog niet eens zo zeer het geluid (ik kan nml ook letterlijk ieder gesprek op straat, elke auto etc. horen) maar ik word echt zo langzamerhand depressief van de trillingen. Ik heb opeens een heel kort lontje, terwijl ik juist normaal gesproken altijd heel relaxed ben.

Maar doordat de boven buurman dag en nacht dingen boven verbouwd & mensen over de vloer heeft, begin ik langzamerhand zelfs hem de schuld te geven. Terwijl ik weet dat wat hij boven doet, vrij normale dingen zijn.

Al loopt hij de hele nacht rondjes in zijn appartement, zou het niet zo moeten zijn dat het bij mij klinkt alsof hij bij elke stap springt en stampt. Wat dat doet hij niet.

Ik heb het juridisch loket al gebeld, die adviseerde mij om nogmaals de boel aan te kaarten. Dat heb ik weer gedaan & een aangetekende brief naar hem te sturen, maar ik weet niet waar hij woont. En anders de huurcommissie in te schakelen omdat het hoogstwaarschijnlijk geen probleem van geluidsoverlast tussen buren is, maar dat ze door de oprekking, slechte ondervloer & het leggen van het laminaat, echt een constructie fout is.

Ik heb ondertussen ook al contact gezocht met de vereniging van huiseigenaren & die adviseerde me eigenlijk hetzelfde.

Nu wil ik het liefste de huurcommissie niet inschakelen ivm evt. dreigingen en intimidatie van hem die daarop gaat volgen. Ik voel me dan namelijk gewoon niet meer veilig in mijn eigen woning. Echter als dit de enige uitweg is, dan moet ik dat doen. Want ik trek het niet heel veel langer meer zo hier.

Hoe kan ik het snelst & meest effectief mijn huurbaas er toe zetten dat hij nadat de bovenbuurman weg is & voordat er nieuwe bewoners in komen, dat hij het probleem oplost. (Het liefst zonder dat hij mij daarna weer gaat lastig vallen.).

2673 9 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2021 om 15:17
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De huurcommissie is de enige weg. Bedenk dat je geen ei kan bakken zonder het ei te breken.

panter22
door panter22 - Jul 1, 2021 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Zoek andere woonruimte. Je huisbaas weet onderhand wel dat je alleen maar klaagt en toch niets tegen hem durft te ondernemen.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2021 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kan je in vredesnaam een woning oprekken?

Maar u hebt het juiste advies al gekregen van het Juridisch Loket, ga naar de huurcommissie.

En het verhelpen van achterstallig onderhoud mag geen huurverhoging opleveren.

Dus niet blijven jammeren, maar wat doen.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 17:33
Antwoorden / 2 Vragen

Hij liet me zien hoe hij een of wazige ijzeren paal tussen de vloer en plafond had gezet. Door die langzaam steeds verder uit te schuiven rekte hij het op.

Zijn bedoeling was volgens mij dat er ruimte op zolder kleinere werd & in het appartement groter.

Maar ik zag toen al duidelijk dat in plaats van dat hij naar boven duwde, het naar beneden ging. Mijn plafond is nu ook helemaal stuk. Dagelijks valt er gruis naar beneden als er iemand loopt.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2021 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een dwaas verhaal. U weet niet dat er normaal houten balken lopen? En die krik je echt niet op om de ruimte uit te "rekken".

En ook de vloerbalken, dus uw plafond, komt daardoor niet naar beneden.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 17:44
Antwoorden / 2 Vragen

Hij heeft het ook enkel op een plaats gedaan & de vloer & het plafond zijn enkel gipsplaten. In de tussen ruimtes is ook geen opvulling. Dit bevestigd de huurbaas.

Daarbij heb ik in mijn keuken gezien wat de constructie is.

Er lopen idd wat balken daar op en onder zitten gips platen bevestigd en er zit een soort lege ruimte van 30cm tussen.

Hoogstwaarschijnlijk heeft de huurbaar lopen oprekken op een punt waar net geen balken zitten, maar wellicht omdat die juist op zolder wel zaten, is die loze ruimte ingeduikt (mijn plafond zelf is niet lager geworden) waardoor die lege ruimte een soort klankkast is geworden. Omdat hij niet meer in de juiste staat is. Dit heb ik getest met een knikker, om te kijken of hij afrolde, en precies daar rolde die heen en bleef hij liggen.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2021 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar je loopt niet over enkel gipsplaten, daar liggen houten vloerdelen. En dat " oprekken " wat u zegt, kan helemaal niet.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 18:47
Antwoorden / 2 Vragen

Vertel dat mijn huurbaas XD

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 19:01
Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij gebruikte hij zoiets:
https://www.tectake.nl/4-plafondsteunen-115-290cm-800396-402401?gclid=CjwKCAjwz_WGBhA1EiwAUAxIcY30uceV6lpX9Ppr8ViISVbLIhQ6UIATWXaSVNlAQRbt0TFHf6Bs7hoCh0MQAvD_BwE

Maar inplaats van het te gebruiken als ondersteuning, verstelde hij steeds de hoogte van de stand. Waardoor de platen hoogstwaarschijnlijk zijn gaan doorzakken ofzo

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 1, 2021 om 16:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Is dit legale  zelfstandige woning of  op Kamers?

Als geen meter  en zo....
Verhaal is gewoon nog iets tekort.

Huurcommissie kan voor een Woning,  kamers  word  moeilijker.
Maar als je huur verlaging kreeg  zal hij wel  voor geld kiezen en alles snel oplossen.
Naast rechten heb je ook plichten,  zowel de Huurder als de Verhuurder.

Zomaar een nieuw slot zodat hij bij jou  naar binnen kan lopen mag niet.
Dat nogmaals wisselen is toegestaan.

En nu  op onze vragen.... want  zonder aanvullende info   word het lastig  goede adviezen te geven.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 17:28
Antwoorden / 2 Vragen

Het is een geheel zelfstandig appartement. & er zit nu een schuifslot op zodat hij enkel niet meer mijn appartement kan betreden, wanneer ik sta te douchen, me omkleed etc. zonder dat hij zichzelf kenbaar maakt.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2021 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt gewoon een slot in uw voordeur zetten, want met alleen een knip, kan hij blijkbaar nog binnenkomen, als u niet thuis bent.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 18:49
Antwoorden / 2 Vragen

Dat maakt mij niet zoveel uit. Ik heb niks te verbergen. Ik word alleen niet graag gewekt doordat er opeens een man naast me bed staat.

ju
door juliomariner Jul 1, 2021 om 21:55
1328 Antwoorden / 2 Vragen

tuurlijk maakt dat wel uit. hij kan ook overal rondsnuffelen als u niet thuis bent

gerbera
door gerbera Jul 2, 2021 om 11:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat dacht u hoe uw inboedelverzekering reageert als er, hoe dan ook, spullen verdwenen zijn.  Er zijn dan geen braaksporen maar bewijs maar eens dat het mogelijk uw huurbaas zou zijn. Of dat die per abuis vergeten is de boel op slot te draaien en eenieder naar binnen kan..

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 3, 2021 om 16:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een huisbaas mag nooit zonder  toestemming een huis betreden.
Hij is dan wel de  juridische eigenaar maar  niet bevoegd een verhuurde woning ongevraagd te betreden.
Of hij een sleutel mag hebben?
Wel handig als een van de huurders een  plantage begonnen en je geen schade wilde.

Maar zomaar binnenlopen is huisvrede breuk en dan mag je de Politie bellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2021 om 16:59
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Inschakelen van de huurcommisie is al gezegd een goede optie maar gelet op uw gehele verhaal en ervaringen lijkt het mij zaak, ook al zal dat niet gemakkelijk zijn in deze tijd, om een andere woning te zoeken en te verhuizen.

U kunt ook contact opnemen met https://www.woonbond.nl/landelijk-kantoor

Ik vind het opvallend dat u geen adres heeft van uw verhuurder omdat ik toch aanneem dat u van de beheerder wel degelijk af en toe post heeft ontvangen zoals bijv. m.b.t. huurverhoging.

Het is mij onduidelijk waarom u een VvE noemt omdat ik aanneem dat u niet van de VvE huurt maar van een lid/eigenaar van die VvE. dn

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 17:35
Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb inderdaad vele brieven van meneer ontvangen. Echter is hij zowat dagelijks hier. Hij laat dan express de post zonder adres achter....

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2021 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan geen huurcontract?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 1, 2021 om 17:47
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Post zonder adres?  Hoe weet u dan dat het van de verhuurder is? Leg dat ook voor bij het Juridischloket of Woonbond.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 17:47
Antwoorden / 2 Vragen

Daar staat geen adres van hem op maar van zijn overleden vader. Toen ik het huurde, huurde ik van zijn vader, maar dat huis is reeds verkocht. Omdat hij mij altijd een whatsapp bericht stuurt "post"

mi
door miennaamishaaz - Jul 1, 2021 om 18:28
725 Antwoorden / 1 Vragen

Huurt u van een woningbouw?
of Huurt u particulier?

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 18:49
Antwoorden / 2 Vragen

Particulier

mi
door miennaamishaaz Jul 4, 2021 om 11:14
725 Antwoorden / 1 Vragen

@elisa.

Gezien u particulier woont kunt u het beste contact opnemen met het Juridisch loket.

ju
door juliomariner - Jul 1, 2021 om 18:58
1328 Antwoorden / 2 Vragen

ben ik de enige die dit een totaal ongeloofwaardige verhaal vind?
plafond oprekken? welke huiseigenaar denkt er nu dat hij een appartement kan vergroten door het plafond op te rekken.
een lek dak dat niet gerepareerd wordt maar waar water uitstroomd?
plafond dat dan weer lager moet?

ik geloof er helemaal niets van

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 19:06
Antwoorden / 2 Vragen

Nou dat dus!! Welke verhuurder doet nou een tochtraam in de badkamer (terwijl je dat nooit in een badkamer of keuken mag plaatsen!)

Ik heb letterlijk maanden lang stromend water bij mn slaap kamer bed gehad. Omdat hij jarenlang de goot niet had onderhouden & waardoor uiteindelijk ook het dak een lekkage had.

En hij wil mijn plafond verlagen omdat die extreem hoog is in vergelijking tot die van de boven buurman.

En als dit niet mijn leven was, zou ik even eens denken. Dit is allemaal te belachelijk voor woorden. Dit kan toch niet. Nou dat dus. Daarom vraag ik om advies & geen mening.

ju
door juliomariner Jul 1, 2021 om 19:11
1328 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad als dit allemaal waar is is dit te belachelijk voor woorden.
mijn advies is dan ook direct op zoek te gaan naar een nieuwe woning. zelfs al wint u bij de huurcommissie, bij deze huisjesmelker vind u nooit woongenot.
Dat hij zo maar in uw appartement kan lijkt me inbraak of minstens huisvredebreuk.
ga dus zo gauw mogelijk op zoek naar een nieuwe woning, ik zou me hier (zelfs als man) niet veilig voelen

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2021 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat mag een tochtraam wel zijn?

Uw plafond verlagen omdat dat hoger is dan van de bovenbuurman? Nooit gehoord van balken en een daarop liggende houten vloer?

En als u een zelfstandige woning hebt, heeft de huisbaas al helemaal niet binnen te komen.

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 19:55
Antwoorden / 2 Vragen

Nee persoonlijk geloof ik ook niet dat ik mogelijk is maar zoals ik al zei:
Hij spiegelt het terug als: nee jouw plafond moet gewoon lager!!"

Puur omdat hij weet dat ik niet weer wekenlang ergens anders wil logeren.
Ik vind het wel fijn dat jullie allemaal mijn vermoeden bevestigen. Dat hij gewoon loze dreigementen naar mij maakt.

Ja eerlijk gezegt ben ik al heel lang opzoek naar een nieuwe woonruimte. Maar omdat ik niet uit Arnhem kom, heb ik nooit punten op gebouwd. Ik kom nergens voor in aanmerking, omdat ik helemaal achteraan in de wachtrij sta...

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 20:01
Antwoorden / 2 Vragen

Hahaha sorry ik noem net altijd een tochtraam omdat er enkel kei veel koude lucht binnen komt maar niks geen condens /vocht/warmte afgevoerd word.

Ik bedoel een ventilatie rooster.
Zn rooster waar enkel lucht naar binnen komt maar niks word afgevoerd. Hierdoor blijft alle vocht en warmte in de badkamer.

Voorheen zat er een normaal raam in. Deze zette ik na het douchen dan open. Hij heeft het nu een dicht raam van gemaakt met zn ventilatie rooster er boven.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2021 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet die badkamer deur dan eens open.

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2021 om 18:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, inderdaad: badkamerdeur open zetten.

Donuts
door Donuts - Jul 1, 2021 om 19:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is een hoorbare huurbaas?

elisahgirl
door elisahgirl Jul 1, 2021 om 20:04
Antwoorden / 2 Vragen

Je moeder -_-'

gerbera
door gerbera Jul 2, 2021 om 11:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Die loopt op klompen;-))

Donuts
door Donuts Jul 2, 2021 om 11:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat zijn dat, klompen?;-)))

gerbera
door gerbera Jul 2, 2021 om 13:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Boeren gele klompen + sleutelhanger
en ik draag ze nog steeds op mijn volkstuin;-))

sira
door sira Jul 2, 2021 om 19:37
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ik verwacht niet dat Elisahgirl in de toekomst een handige klusser wordt. Ik wil haar bij dezen wel vast waarschuwen nooit iets te kopen bij adverteerders die op Facebook voorbij komen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2021 om 16:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar dit is toch niet Facebook?

U bent nu op een consumentenforum.