ma
door marjolein76 Sep 27, 2006 om 18:57
Geldzaken & recht

Hotelbon Leisure aanmaning via Inkasso Unie terwijl nooit ontvangen

Ik heb een geschil met de firma list en bedrog van Hotelbon Leisure lopen. Zij hebben me telefonisch benaderd of ik de hotelbon wilde uitproberen. Als ik het na 6 weken niks vond, kon ik het aangetekend terugsturen en zou het afgelopen zijn.

Oke, ik heb toegezegd dat ik het pakket wel wilde ontvangen maar kreeg vervolgens niks. Uiteraard wel een herinneringsacceptgiro waarop ik contact heb opgenomen en uitgelegd dat ik nooit iets ontvangen heb. Ze zouden het nogmaals versturen. Nooit iets gekregen. Totdat ik een vordering kreeg van Inkasso Unie. Of ik wel even 88,88 wilde betalen. Contact opgenomen met het buro, ik moest maar een bezwaar schrijven. Dat gedaan, kreeg ik een brief dat ik na betaling van de vordering het pakket toegestuurd krijg.Wederom gebeld. Moest maar weer een brief schrijven. Krijg ik vandaag een acceptgiro met aangehechte brief waarin staat dat ik geen bezwaar maak tegen het betalen van de hoofdsom maar alleen tegen de inkasso kosten. Of ik voor volgende week vrijdag wil betalen en dat ze alleen mn bezwaar in behandeling nemen als ik de hoofdsom betaalt heb. Als ik dat niet doe, is mijn bezwaar sowieso ongegrond. Heb ooit een jaar rechten gestudeerd maar dit lijkt mij toch onrechtmatig.

Iemand tips?

1698 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 27, 2006 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit betalen die hoofdsom, want hiermee geeft u aan dat de vordering terecht is.
Gewoon volhouden dat er eerst geleverd wordt en dan pas betaald.
Hun moeten bewijzen dat er geleverd is en niet u.
De vordering is onterecht ook van de hoofdsom.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2006 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerrit,

Ik wilde je nog even laten weten waar het nu staat. Ik heb een aangetekende brief verstuurd waarin ik mn verhaal nogmaals uit de doeken heb gedaan en gevraagd heb om een verzendbewijs waaruit zou blijken dat ik de hotelbon zou hebben ontvangen.

Vanochtend kreeg ik van de Inkasso Unie de laatste kennisgeving. Ik word gesommeerd het bedrag over te maken binnen 48 uur en zo niet dan laat men het voor de kantonrechter komen.

Ik ben nog steeds niet van plan dit te betalen, maar heb ook geen idee wat ik er nu verder mee moet. Kun jij me helpen?

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marjolein76,

Van het dreigement niets aantrekken, in die zin, dat als er inderdaad een oproep zou komen van de rechtbank daar absoluut naar toe gaan. Zo mogelijk vooraf als verweer schriftelijk melden dat u nimmer een pakket heeft ontvangen en volgens het BW. Bij diverse artikelen vanaf art 46a, boek 7, is helder af te leiden dat de verkoper aansprakelijk is voor het goed ontvangen van het bestelde door de koper. en ook nog binnen 30 dagen (46f). Kijk dat eventueel zelf na bij www.wetboek-online.nl, bij BW > boek 7 art 46a en verder. Daar staat de tekst  integraal, de volledige tekst ziet u als bij de artikelenreeks die verschijnen het artikelnummer aanklikt.

De bewijslast ligt volledige bij Hotelbon Leisure. Als herhaald, komt het tot een zitting, dan zonder enig voorbehoud er heen gaan en nogmaals helder stellen dat u nimmer iets ontving met verwijzing  van het Burgerlijk Wetboek.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hè: als ik u was ging ik morgenochtend zo snel als ik kon naar het politiebureau om aangifte te doen. Niets meer en niets minder want ik krijg hier een rare smaak van in mijn mond. De andere xperts die mij een beetje kennen weten dat ik soms scherp ben, dit slaat echtrer alles. U geeft aan wel aan iets mee te willen doen en ontvangt vervolgens niets. Helaas stelt de wet (Burgerlijk Wetboek, alleen heb ik even het bewuste artikel niet bij de hand) dat de verzender moet kunnen bewijzen dat u het "pakket"ontvangen heeft. Dat ten eerste. dat vervolgens, zou u het wel hebben ontvangen u zonder eigen aktie "geabonneerd blijft"is een probleem dat volgend jaar bij wet wordt opgelost (altans daar ziet het naar uit.) Maar u heeft niets ontvangen, daarom op eenzelfde grove wijze, ik bedoel met dezelfde wapens aangifte doen. Laat svp weten als reactie van u zelf op deze vraag hoe het verder gaat.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerrit,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb inderdaad niet betaald en ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Het bevreemdt me echter wel dat ze voor een bedrag van 88,88 zolang door blijven gaan. Gaat men er nu echt vanuit dat ik het dan maar gewoon ga betalen? Zijn dit typische inkasso buro praktijken?

Ik hou je op de hoogte van de gang vna zaken. Met vriendelijke groet Marjolein

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marjolein, inderdaad, sommige incassobureau's (medewerkers) zijn goed in bluffen en wie er in"stinkt", zij hebben het geld binnen.i

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marjolein,

Mijn stiefzoon kreeg ook ongevraagd van hetzelfde incassoburo een aanmaning van ruim 90 euro.

Of hij maar gelijk wil betalen.

Hij wist niet eens wat een hotelbon of jaarkaart hiervoor was!

Hij moest maar een bezwaarschrift indienen en dat heb ik voor hem geschreven.

Hierin staat dat hij nooit had gehoord van hotelbon tot hij de incasso aanmaning op de mat kreeg en dat hij dus ook nooit verzocht heeft om lid te worden.

Hij heeft ook geen eerder contact gehad met Hotelbon Leisure of Incasso-Unie B.V. Hierdoor komt de bewijslast bij Hotelbon te liggen.

Tevens heb ik geschreven dat het laten betalen of aanmanen voor niet geleverde diensten bij wet verboden is en dus fraude.

Als het incassoburo hier aan mee blijft doen en niet aantoont dat zij grondig onderzoek hebben gedaan naar het waarheidsgehalte van Hotelbon Leisure dat ik hun dan medeplichtig stel aan fraude.

Indien binnen 8 dagen geen wettelijk en overtuigend bewijs is geleverd door Hotelbon Leisure en/of het incassoburau volgt onmiddelijk aangifte wegens fraude tegen Hotelbon Leisure en aangifte als mededader tegen het incassoburo omdat zij helpen fraude in stand te houden. Een excuusbrief binnen 8 dagen wegens het onterecht eisen van betaling kan ook de aanklacht voorkomen.

Dit is de eis die mijn stiefzoon morgen aangetekend gaat verzenden.

Mijn motto is: Niet klagen, maar aanklagen!

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

En........
Hou er rekening mee dat u ALLE kosten die u maken moet ALS het tot een rechtzaak komt  op zowel dit incassobureau alsook op Hotelbon Leisure verhaalt =
Kosten van(aangetekende) brieven,  derving van loon, parkeergelden, kosten vervoer (€ 0,35 per km of spoor/buskaarten).
Geef dit ook aan de rechtbank die uw claim, door de onterechte vordering van de tegenpartij veroorzaakt, zou moeten toewijzen!!

Dus, niets betalen en uw mogelijke vorderingen die u bij het doorzetten van een rechtzaak op hen zal gaan verhalen!

En daarna zal het ongetwijfeld stil worden.
Hoewel...... er wordt weer voor vele miljoenen verknalt dit oud & nieuw.

Proost!  hik! Val ik toch bijna uit m'n nest.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 8, 2007 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

vind dit altijd wel grappig. ik werk zelf bij inkasso unie, en als je ziet hoeveel mensen gewoon zeggen dat ze niets hebben besteld of iets dergelijks, terwijl ze gewoon al het spul of contract thuis hebben liggen.

en btw wij HELPEN mensen ook hoor. ze moeten niet voor niets een bezwaar brief insturen. zo kunnen wij het probleem voorleggen bij de opdrachtgever.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2007 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer dhr./mevr. 'Someone' eens heel goed het oorspronkelijke verhaal te lezen!

Waarschijnlijk doet u dat tijdens uw werk ook niet (zoals het hoort) en bent u alleen maar druk met het (automatisch) opstellen van allerlei blufbrieven..........

Hutch

ve
door verwijderd - Jul 8, 2007 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Someone, doet aan huiszoekingen of is telepatisch; *terwijl ze gewoon al het spul of contract thuis hebben liggen.* Je weet dus zeker dat het zo is?

Laten we dit stellen; de gemiddelde consument is betrouwbaarder dan de opdrachtgever van je baas.

Gegarandeerd dat je nooit enig bewijs van levering hebt gezien van Hotelbon. Het enige wat je doet is stompzinnig uitvoeren wat je opgedragen wordt.

"BEFEHL IST BEFEHL !"

Harrie

P.S. Vraag is bijna 1 jaar oud

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen het is inmiddels 2010 en ben benieuwd hoe het afgelopen is met Marjolein76? Ben jij nog van Hotelbon leisure afgekomen? En hoe precies?

Mijn vader is hier ingetuind. De arme man dacht dat het om een jaar ging. Nu wordt hij lastiggevallen met acceptgiro's.

Als je nog een goede tip hebt dan is die welkom.

Alvast bedankt!