wv
door wvandenbroek@hetnet.nl Mar 26, 2024 om 13:31
Geldzaken & recht

Hulp van de belastingdienst

Vier keer gebeld met de belastingtelefoon; 4 keer een ander antwoord; 4 keer een onjuist antwoord. Vervolgens een afspraak gemaakt op één van de kantoren. Eerste medewerkster: wist niet eens wat loonheffingskorting was en het bedrag kwam haar ook niet bekend voor; medewerkster twee kwam ook niet verder en tuurde alleen maar op het scherm en riep (telefonisch) de hulp in van een derde medewerkster; de telefoon werd mij gegeven om met haar te praten. Nimmer dergelijke onzinnige vragen gehoord. Maar het vervelendste is nu: ik heb nog geen antwoord; wat moet ik nu doen om op een simpele vraag antwoord te krijgennaar

8570 14 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2024 om 13:34
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een kwalijke zaak. Edoch, wat is uw simpele vraag, mogelijk kan ik of een andere 'expert' van ons panel u helpen.

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2024 om 13:35
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht zijn er beantwoorders met belasting info hier. Wat is precies uw vraag (mag uiteraard prive gemaakt worden)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2024 om 14:14
2056 Antwoorden / Vragen

Hoe weet u dat een antwoord onjuist is als u het antwoord niet kent?

Thijs12
door Thijs12 - Mar 26, 2024 om 14:22
538 Antwoorden / Vragen

Als je nu veel mail ontvangt om je zogenaamd te helpen met je belasting vragen, pas dan goed op.
Je gebruikt je mailadres als gebruikersnaam.
De hele wereld kan dit nu lezen, dus ben voorzichtig met je binnenkomende mail.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 26, 2024 om 16:58
2056 Antwoorden / Vragen

En vlak niet uit dat de hele wereld ook weet dat je met een hetnet-account tot een kwetsbare doelgroep behoort.

@q
door @qwerty@ Mar 27, 2024 om 16:09
68 Antwoorden / 1 Vragen

https://pcscore.nl/maak-jij-al-gebruik-van-een-veilig-e-mail-adres/

rj
door rjw - Mar 26, 2024 om 20:49
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien is het toch niet zo'n simpele vraag. En als het wel simpel is, waarom heb je dan het antwoord niet gewoon opgezocht? Er is echt ongelofelijk veel informatie op internet over dit onderwerp te vinden.

Ka
door Karin en Erik Rodenburg - Mar 27, 2024 om 11:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste van der Broek,
Er zijn 2 "eenvoudige" mogelijkheden.
1- ga naar de loonadministratie en stel daar jouw vraag (zij zijn verantwoordelijk hiervoor).
2- als je lid bent van een vakbond, bijv. FNV maak daar een afspraak voor belastingservice.

kl
door klusman - Mar 27, 2024 om 13:34
91 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien is het handig om een afspraak te maken met een inspekteur bij de belastingdienst. Maar wat is nu eigenlijk de vraag?

Ag
door Agamemnon - Mar 27, 2024 om 13:49
82 Antwoorden / 7 Vragen

Wat is de vraag dan? Misschien kunnen wij die beantwoorden...

wi
door wim koelewijn - Mar 27, 2024 om 16:42
68 Antwoorden / Vragen

gewoon googlen op loonheffingskorting...

ma
door mariodonna - Mar 27, 2024 om 19:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me een sterk verhaal , om belastingdienst in discrediet te brengen, Loonheffingskorting is iets simpels wat wellicht niet elke medewerker weet maar je maakt mij niet wijs dat je 4 keer een verkeerd antwoord krijgt. Klinklare onzin

Pe
door Pee Tee - Mar 29, 2024 om 21:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste

Loonheffingskorting vraag je normaal gesproken aan over het hoogste inkomen. Je betaalt dan over het grotere inkomen (in geval van meerdere inkomens) minder

loonbelasting.Let op: in geval van IAOW probeert de soc dienst je over een kleine inkomen daar je korting over te leggen. Trap daar niet in. Ten alle tijde mag jij zelf bepalen over welke inkomen je die loonheffingskorting wilt leggen. Ik kreeg dus IAOW + een vroeg pensioentje... en voor de soc dienst was het voor HUN, gunstiger als ik mijn korting over dat kleine pensioentje legde, Onze overheid is soms geen betrouwbare partner. Nog steeds niet.

Een hele goede raadgever is "KANDOOR"  (https://kandoor.nl/) Hier geven oud medewerkers van belastingdienst enzo, advies en mijn ervaring is dat het nagenoeg altijd klopt. Ze geven vaak ook aanknopingspunten waar op de sites van MijnOverheid, je informatie kunt vinden. Succes :-))

ho
door honza23 - Apr 4, 2024 om 10:14
261 Antwoorden / 3 Vragen

Simpel: vraag naar een 2e-lijnsmedewerker.

Als je belt krijg je 1e-lijn,d at zijn snel opgeleide mensen die vaak via een uitzendbureau komen.

Die weten wel iets, kunnen iets opzoeken, maar zijn geen specialisten

2e-lijn zijn echte Belastingdienstmensen.