Huurbegeleiding = misleiding
Enige tijd geleden was mijn zoon op zoek naar woonruimte. We kwamen terecht op de website van huurbegeleiding. No cure no pay is hun slogan. Door je gegevens er in te vullen en iets aan te vinken zit je voor twee jaar aan hun vast zonder dat je daar erg in hebt. Er is wel een bedenk tijd van 14 dagen, maar in de stress van het woning zoeken hebben we die over het hoofd gezien. Huurbegeleiding zou contact met mijn zoon hebben opgenomen om de opdracht door te bespreken. Dit zouden ze na 14 dagen na aanmelding doen. Dit hebben ze niet gedaan. Inmiddels wordt mijn zoon gesommeerd om elke maand €19,95 te betalen. Hij weigert dit omdat hij geen schriftelijke opdracht heeft gegeven. Nu dreigen ze met een incasso.In het laatste telefoongesprek wat hij met ze had vertelde hij dat hij ene neiuw huis had gevonden en hun dus niet meer nodig had. Toch moet hij blijven betalen en krijgt hij na 2 jaar zijn inleg geld terug.
Vreemde en frauduleuze zaak. Iedereen kan je dus aanmelden, wie over jou gegevens beschikt. En dan zit je er aan vast. Mijn zoon heeft al 2x een email gestuurd met opzegging. Hier reageren ze niet op
Wat nu te doen? Overigens blijkt dat wij niet de enige zijn die met deze praktijk geconfronteerd worden.
[quote=ymevalk7 schreef op woensdag 18 jun 2014, 19:01]
Wat nu te doen? Overigens blijkt dat wij niet de enige zijn die met deze praktijk geconfronteerd worden.
Je bedoelt dat je geconfronteerd bent met het zetten van een vinkje bij deze tekst:
Ik ga akkoord met de voorwaarden en ben op de hoogte van de inhoud van deze website. Ik heb toestemming om het huurbegeleidings traject naar nieuwe woonruimte over vierentwintig maanden gespreid te mogen betalen. Ik ontvang maandelijks een factuur per email van slechts €19,95 en betaal verder geen kosten. Indien ik binnen 2 jaar geen andere woonruimte heb gevonden dan kan ik deze kosten, conform voorwaarden, terugvorderen zodat ik niets verschuldigd ben!
Het is nogal vreemd dat nu uw zoon die hulp niet meer nodig heeft, hij alsnog die 2 jaar zou moeten betalen om het vervolgens na twee jaar weer terug te moeten vorderen. Hebben ze gezegd dat hij over 2 jaar zijn geld terugkrijgt? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Wat betreft het aanvinken. Het is wel erg veel gevraagd van de klant, dat je op de hoogte zou moeten zijn van de inhoud van de site. Verwachten dat iemand op de hoogte is van de AV dat lijkt me logisch. Aangeven met een vinkje dat je op de hoogte bent van de totale inhoud van de site, dat lijkt me minder logisch.
De AV zijn overigens nogal ingewikkeld om te lezen met dat opdrachtgever en opdrachtnemer.
Mijn probleem met deze overeenkomst is het volgende. Je gaat een overeenkomst van opdracht aan via het invullen van wat basisgegevens, maar de opdracht is nog niet rond. Je moet later via een telefoongesprek je wensen opgeven en dan gaan zij je mogelijkheden doornemen. En dan moet je ook nog voor een borg zorgen voor de eventuele huurwoning die ze je aanbieden. Mijn mening is dat pas op het moment dat je alle informatie opgeeft, (inkomen en borgstelling en woonwens), dat je dan pas kunt spreken van een echte overeenkomst van opdracht. Dat is het moment waarop beide kanten akkoord kunnen gaan met een opdracht.
Dit bedrijf opereert ook onder de naam huurwoningen.nl, huurakte.nl , spoedigwonen.nl en woondirekt.n, allemaal hetzelfde adres met dezelfde KvK.
Onlangs kwam ook nog een vreemde gebruikmaking van die borgstelling naar boven in het programma meldpunt. klik HIER
Bij huurakte.nl gaat de overeenkomst pas in NA het telefoon gesprek. Ook op het Radarforum zijn discussies over dit bedrijf met meerdere namen klik HIER
Bij huurbegeleiding.nl zit je al aan een overeenkomst vast terwijl de overeenkomst nog niet helemaal rond is. Het is nog niet bepaald wat ze je kunnen bieden voor je inkomen en eventuele borg.
Ik denk dat uw zoon daar verder onderzoek naar zou moeten doen of dit zo wel kan, want daar heb ik mijn twijfels over. Misschien kent u een jurist die zich erin wil verdiepen. U zou ook bij het juridisch loket langs kunnen gaan. Leid ze dan een beetje in de richting die ik aangeef, want ik heb het idee dat er daar soms wat snel met juridische vragen wordt omgegaan. Kan me vergissen!
Neem dan alles wat u aan informatie hebt over deze site mee. Print mijn antwoord ook maar uit.
Uw argument dat iedereen zich voor uw zoon kan voordoen is op zich wel houdbaar, maar hij heeft al toegegeven (en u geeft het hier ook toe) dat hij het wel was die zich heeft aangemeld. Dus dat station lijkt me gepasseerd.
En zomaar 'iets' aanvinken is erg onverstandig, vindt u zelf ook niet?
Ik hoop dat u wat heeft aan mijn informatie, maar uiteindelijk zult u (of zoon) het zelf moeten oplossen.
4x annuleren, dan nemen ze je serieus.
aan incassobureaus en/of deurwaarders zeggen dat je meerdere keren geannuleerd heb.
alleen gerechtsdeurwaarders binnenlaten.
en wachten op een rechtszaak waarin je veel kans maakt omdat zij gebruik maken van de verwarring.
tevens hebben zij niet op hun site zelf staan wat de herroepingstermijn is, dat horen ze wel te doen.
ik heb het ook meegemaakt, zie 'vast aan contract' .
ook staat er dit:
Ik heb toestemming om het huurbegeleidings traject naar nieuwe woonruimte over vierentwintig maanden gespreid te mogen betalen.
er staat niet: ik geef toestemming.
én: je MAG betalen, het hoeft dus niet persé!
ik zou et niet doen!!
Sterkte ermee he
@pieterwolters: "Ik heb toestemming om het huurbegeleidings traject naar nieuwe woonruimte over vierentwintig maanden gespreid te mogen betalen".
Ik lees hieruit dat opdrachtgever toestemming heeft van Huurbegeleiding.nl om gespreid te betalen.
Ik heb het uitgebreide contract snel doorgelezen en ik vrees dat TS eraan vast zit met alle gevolgen van incassobureau e.d. van dien. Ik zou voor alle zekerheid toch even advies vragen aan b.v. het Juridisch Loket of aan Jurofoon.
Er staan trouwens tegenstrijdigheden op de website van Huurbegeleiding.nl. Op de ene pagina staat inderdaad : "Indien ik binnen 2 jaar geen andere woonruimte heb gevonden dan kan ik deze kosten, conform voorwaarden, terugvorderen zodat ik niets verschuldigd ben! Op een andere pagina staat onder het hoofdstuk No cure No pay": "Daar wij u de zekerheid willen geven dat wij er alles aan zullen doen om zo snel mogelijk andere woonruimte voor u te vinden geven wij u een ‘no cure no pay garantie’. Als u binnen 2 jaar niet verhuist kunt u uw reeds betaalde kosten voor het huurbegeleidingstraject terugvorderen. Wijs Jurofoon of Juridisch Loket daar ook even op. Pas op! Uw zoon heeft immers tegen dit bedrijf gezegd dat hij inmiddels al een huis heeft gevonden. Wellicht bewaart men voicelogs.
Hebben jullie uiteindelijk toch betaalt?
Ik heb nu mijn tweede aanmaning van stopdedeurwaarder.nl en heb geen zin in hogere kosten op te lopen.
Verder is bij hun alleen mijn oude adres bekend waar ik nu niet meer woon en het huis wat bij hun vermeld staat, is leegstaand dus hun hebben er niks aan een deurwaarder te sturen.
Maar waar het me om gaat, hebben jullie uiteindelijk betaalt? Of alles zo gelaten nooit betaalt en uiteindelijk niks meer van ze vernomen?
Ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden.
mvg
Hoi allemaal..
Ook ik ben erin getrapt..
Ik was op zoek naar woningen,en dacht mij bij huurbegeleiding gratis te kunnen inschrijven.
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.
Hierop kreeg ik dat dat dus niet kan(13aug). Op 16 juli had ik mij aangemeld, stond er, en dat ik 14dagen de tijd gehad had om het te annuleren.
Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd.
Daarop reageerde ik dus weer, dat ik er toch echt vanaf wil!
Waarop ik weer kreeg dat ik het wel kon afkopen!!!! 350euro kon ik overmaken.(Binnen 7 kalenderdagen!!) of gebruik maken van 19,95eu per maand dienstverlening..
Ook staat er in de eerste mailtjes, dat ze een bevestiging per mail sturen waar ook de annuleringsperiode in vermeld wordt. Ook deze heb ik niet gehad.
Vanmorgen kreeg ik een factuur, na zoveel mailtjes op en neer!
Wat moet ik nu ingodsnaam doen?!
[quote=linnkassa schreef op donderdag 17 jul 2014, 20:39]Hebben jullie uiteindelijk toch betaalt?
Ik heb nu mijn tweede aanmaning van stopdedeurwaarder.nl en heb geen zin in hogere kosten op te lopen.
Verder is bij hun alleen mijn oude adres bekend waar ik nu niet meer woon en het huis wat bij hun vermeld staat, is leegstaand dus hun hebben er niks aan een deurwaarder te sturen.
Maar waar het me om gaat, hebben jullie uiteindelijk betaalt? Of alles zo gelaten nooit betaalt en uiteindelijk niks meer van ze vernomen?
Ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden.
mvg
Hoi..
Heb je het betaald?
Ik kreeg vandaag de 1e factuur, na 100 x gezegd te hebben dat ik het wil annuleren!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer