pe
door petern022 Jan 24, 2018 om 18:46
Geldzaken & recht

Huurcontract bedrijfspand ja of nee

In april 2017 heb ik voor mijn dochter een kantoorruimte willen huren voor haar bedrijfje. Ivm haar ziekte (taaislijm) is het voor haar moeilijk om zaken op te starten.
In overleg met een makelaar vonden we een kantoorruimte. Overeen was gekomen dat zij alvast de sleutel kon krijgen in afwachting van het huurcontract. Afgesproken was dat mijn dochter mocht onderhuren

Nu bleek dat de verwarmingsunit lekte en de bel/intercomistalatie defect was/is. De vloer was nat en mensen die aan de voordeur van het kantoorpand belden kreeg zij niet binnen

Voor een fotostudio niet handig en opstarten was nog geen optie.
Na veel bellen en mailen gebeurde er niets en in mei kwam het concept huurcontract via de mail binnen.

Ik heb aangegeven dat er niet eerder getekend ging worden voordat de defecten gemaakt zouden zijn en mijn dochter kon gaan starten met de studio.

Er werd niet gereageerd en in juli heeft mijn dochter toch geprobeerd op te starten. na één week is ze gestaakt omdat werken daar niet mogelijk was.
In eind juli lag er spontaan een definitief huurcontract op de mat en tot mijn verbazing stond op de inboedel lijst dat de CV geen defecten vertoonde en de bel/intercominstalatie stond ineens niet meer in de lijst.
Ik heb weer gemeld dat het huurcontract niet overeenkomstig was met onze afspraken, reparatie van de genoemde zaken.

Hierop hebben wij in augustus besloten om niet meer verder in zee te gaan met dit vastgoedbedrijf en hebben wij de sleutel opgestuurd.

15 september hebben wij een gesprek gehad met de directeur en na uitleg vroeg hij wat ik dacht dat de oplossing zou zijn. Ik gaf aan de gemaakte administratiekosten te willen betalen en er is één maand voor het gepoogde gebruik van één week betaald.
De directeur vertelde ons dat hij hier binnenkort op terug zou komen. Wat hij niet weet is dat wij het gesprek hebben opgenomen omdat wij dit bedrijf niet vertrouwen.
In december kreeg ik ineens een hele dikke rekening binnen met twee keer een boete over aanmaningen die wij nooit hebben ontvangen.
Na informatie bij een advocaat en opstellen brief van advocaat met daarin de vermelding dat wij geen huurcontract zouden hebben kreeg in deze week een laatste aanmaning binnen en over 5 dagen gaan ze een incassobedrijf sturen.
Wij zijn een beetje ten einde raad en wat kunnen wij tegen dit bedrijf beginnen. Wij horen van de huurders in het pand dat ze veel ellende ondervinden bij dit bedrijf maar iedereen is bang om stappen te ondernemen.
Graag uw raad in deze.
met vriendelijke groet
P.v.L.

1296 6 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jan 24, 2018 om 18:50
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Deze vraag kunt u beter op het zakelijke forumWww.higherlevel.nl
S
tellen. Consumentenrecht verschilt behoorlijk van zakelijk recht

marita5
door marita5 - Jan 24, 2018 om 18:52
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PeterN022 ,

Huurcontract bedrijfspand ja of nee

U bent op een consumentenforum , u kunt uw vraag stellen op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2018 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt al advies ingewonnen bij een advocaat, verwacht u hier iets anders te horen?

Een incassobedrijf stelt helemaal niets voor, dat kunnen u en ik ook starten.

En het is nog steeds zo: wie eist, bewijst. Dus die verhuurder moet bewijzen dat er een huurcontract is.

pe
door petern022 - Jan 24, 2018 om 19:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de antwoorden.

Topantwoord

user123
door user123 - Jan 25, 2018 om 06:03
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft al juridische bijstand. Met betrekking tot de bewijslast of er een huurovereenkomst is stond het bedrijf zwak, uw topic op dit forum maakt hen nu sterker.

het zou slim zijn om dit topic zsm te laten verdwijnen....

Topantwoord

uwjurist
door uwjurist - Jan 25, 2018 om 09:25
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Een huurovereenkomst kan ook mondeling worden overeengekomen en blijken uit andere soorten bewijs. De vraag is hoe e.e.a. precies is verlopen, of u de juiste wegen hebt bewandeld (zoals een ingebrekestelling) om te beoordelen of u sterk staat.
Ik raad u dringend aan een second opinion te vragen bij een huurrechtspecialist.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik