sa
door sannek Aug 17, 2005 om 17:14
Geldzaken & recht

Huursubsidie

Ik ben per 1 mei jl. verhuisd. Ik wist dat ik recht had op huursubsidie en heb dit dan ook netjes aangevraagd. Uit ervaring weet ik dat huursubsisie automatisch doorloopt en dat je niet elk jaar weer opnieuw een aanvraag in hoeft te dienen. Ik was dan ook erg verbaasd toen ik op 22 JULI een brief met de beslissing dat ik alleen voor JUNI huursubsidie kreeg. Na navraag blijkt dat alleen als je aanvraag voor 15 april bij het VROM binnen is je aanvraag automatisch doorloopt naar het volgende subsidiejaar. Dit is echter nergens te vinden op hun internet-site en ze maken je er ook niet op attend als ze een ontvangstbevestiging sturen. Je komt daar dus pas achter als je de beslissingsbrief ontvangt. Aangezien ik deze pas 22 JULI kreeg, loop ik sowisio een maand huursubsidie mis. Het gaat maar om 107 euro, maar voor een student als ik is dat toch zeer welkom. Ik vind dat ik met terugwerkende kracht recht heb op huursubsidie over de maand juli. Omdat de VROM er toch van uit kan gaan dat je als je huursubsidie aanvraagd als je verhuisd dit niet voor 1 maand is. En omdat nergens staat aangegeven dat je een nieuwe aanvraag in moet dienen. Heb ik gelijk?

390 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sannek, Ik ben even op visite geweest via Google op de site van VROM. Als je in de zoekmachine Google even inlogt met HUURSUBSIDIE  dan kan je zelf controleren hoe de spelregels zijn.succes FRED

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred, de vraagsteller heeft de site al gevonden --quote: Dit is echter nergens te vinden op hun internet-site en ze maken je er ook niet op attend als ze een ontvangstbevestiging sturen.

Misschien dat je nog wat verder moet googelen?

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

3. Moet ik in juni een aanvraagformulier invullen voor het nieuwe tijdvak of gaat dat automatisch?

Antwoord:

U hoeft geen nieuwe aanvraag in te dienen. U ontvangt namelijk ieder jaar in mei of juni van VROM een Huursubsidiebericht. Hierop staat welk bedrag u de komende periode maandelijks aan huursubsidie zult ontvangen.

Let op. Hierop is één uitzondering. Bent u verhuisd en wilt u voor uw nieuwe adres ook huursubsidie ontvangen? Dan moet u een nieuwe aanvraag indienen.

Ik had er voor het stellen van mijn vraag al op gekeken en dit is t enige wat ik kan vinden