jc
door jcaspers Sep 1, 2005 om 17:28
Geldzaken & recht

Huurtoeslag

Vanaf jan 2006 gaat de belasting ipv huursubsidie huurtoeslag uitkeren. Zij nemen dan het huidige inkomen

Wordt hier wel rekening gehouden met aftrekposten als buitengewone lasten? Nu is mijn verzamelinkomen bekend en vrij laag, daardoor krijg ik huursubsidie. Mijn inkomen is echter te hoog voor huursubsidie

weet iemand hoe dit werkt?

626 11 Rapporteer

ro
door ronny530 - Sep 1, 2005 om 17:46
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Kijk eens even op www.vrom.nl ook komt en deze maand nog een folder in de bus.

jc
door jcaspers - Sep 1, 2005 om 17:52
74 Antwoorden / 100 Vragen

Op www.vrom.nl staat alleen de oude situatie

Op www.postbus 51.nl  kan ik de brochure al downloaden hier staat ook niets over aftrekposten, alleen over het maximaal inkomen

askjeeves
door askjeeves - Sep 1, 2005 om 19:21
134 Antwoorden / 3 Vragen

Vooruit................

Je geeft zelf al min of meer het antwoord...............

"Vanaf januari 2006 gaat de belastingdienst de huurtoeslag uitbetalen............."

Kijk even op www.toeslagen.nl  daar vind je alles over de huurtoeslagen. Je aanvraag dient in september 2005 gedaan te worden en de eerste betaling vind plaats op 20 december 2005 en is dus voor januari 2006 ( heb ik uit betrouwbare bron)

Vanaf eind september 2005 kan je op de site een proefberekeing maken om de hoogte van je huurtoeslag te berekenen

jc
door jcaspers - Sep 1, 2005 om 19:45
74 Antwoorden / 100 Vragen

dat is geen antwoord op mijn vraag

ik blijk dus gewoon te moeten wachten tot eind sept 2005. op de site toeslagen staat namelijk NIET of buitengewone lasten ed ook afgetrokken kunnen worden! En dat vroeg ik

askjeeves
door askjeeves - Sep 1, 2005 om 20:02
134 Antwoorden / 3 Vragen

Je antwoord komt dus vanaf september 2005 op de site van www.toeslagen.nl...............dus je hebt wel antwoord.

Anders ff de belastingdienst bellen:) Is nog gratis ook!

fi
door fiscaaltje - Sep 1, 2005 om 20:57
13 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt rekening gehouden met aftrekposten. Men gaat namelijk uit van uw verzamelinkomen (zie onderstaand artikel, te vinden op

http://www.toeslagen.nl/intermediairs/download/12.html

De huurtoeslag is gebaseerd op uw actuele inkomen. Aangezien u de toeslag al in september 2005 kunt aanvragen, moet u een schatting doen van uw inkomen in 2006. De Belastingdienst probeert dit echter zo veel mogelijk voor u te doen, waardoor het inkomen meestal al op het aanvraagformulier is ingevuld. Het is daarbij wel van belang dat u de vooringevulde gegevens goed controleert, en dat u ervoor zorgt dat u, uw partner en uw medebewoners hun handtekeningen zetten op het aanvraag- en wijzigingsformulier.

Moet u zelf de schatting doen, berekent u dan het verzamelinkomen voor de inkomstenbelasting 2006 van uzelf, van uw eventuele toeslagpartner en uw medebewoners. Dit is het totaal van het inkomen uit werk en woning (box 1), het inkomen uit aanmerkelijk belang (box 2) en het belastbare inkomen uit sparen en beleggen (box 3).

jc
door jcaspers - Sep 1, 2005 om 21:01
74 Antwoorden / 100 Vragen

dank fiscaaltje, dat wordt dus een lastige berekening want ik weet niet precies hoe mijn behandeling qua ziekte verder zal verlopen

ruim nemen dus maar

fi
door fiscaaltje - Sep 1, 2005 om 21:32
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou als ik u was geen rekening houden met de aftrek ziektekosten. Er zijn plannen om nog iets aan de drempel te gaan doe, dus een erg onzekere factor. Beter iets terugkrijgen dan achteraf bijbetalen, hoe krap de portomonee van sommige mensen ook kan zijn.

jc
door jcaspers - Sep 1, 2005 om 21:43
74 Antwoorden / 100 Vragen

dank...

dat wordt dus erg duur.....ziektekosten gaan stevig omhoog, max € 425 terug van de pakweg 1100 en dan komt de aanvullende verzekering er nog bij

huurtoeslag nu euro 149 dan waarschijnlijk 0

dus ettelijke duizenden euro's per jaar gaat dat kosten....

BRRRR

fi
door fiscaaltje - Sep 2, 2005 om 00:34
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het goedkoper gaat worden, maar u vergeet een paar dingen. De AWBZ premie gaat met 1 procent omlaag. Dat scheelt bij een inkomen van 15.000 euro 150 euro en bij 25000 euro 250 euro. De heffingskorting gaat met circa 60 euro omhoog en de WW-premie gaat omlaag. Men beweert nog steeds dat het zorgstelsel geen achteruitgang geeft. Even afwachten tot Prinsjesdag

dat wordt

jc
door jcaspers - Sep 2, 2005 om 10:14
74 Antwoorden / 100 Vragen

De rijken worden dus wederom bevoordeelt en de minder verdienenden benadeelt!!!!!!!