jj
door jjhs Nov 20, 2006 om 18:27
Geldzaken & recht

Hypotheker of rabobank

Ik heb onlangs laten uitrekenen of ik mijn huurwoning kan kopen .

Volgens de Hypotheker kan het zeer zeker , daarbij heb een gemeentegarantie met een levensverzekering.

Volgens de Rabobank kan het niet , met in principe dezelfde regels.

Het bedrag gaat bij de hypotheker om ongeveer 155000,= euro.

Bij de Rabobank kan ik niet tot 90000,= euro komen.

Hoe kan dit ??

De Rabobank beweert dat de Hypotheker het bedrag via het buitenland laat lopen ,en dat het alleen maar problemen met zich mee brengt.

Ik weet dus niet welke bank ik moet hebben .

Normaal wordt er altijd gezegd dat de Hypotheker goed is en de beste omdat die meerdere banken tot zijn beschikking heeft.

De Rabobank zit daar niet bij , maar de Hypotheker zegt van wel.

De Hypotheker maakt wel reclame voor de Rabobank en daar is die bank volgens hun niet blij mee.

Wat is verstandig om te doen??

4862 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Woningbouw verenigingen hebben daar ook vaak een regeling voor, informeer daar eens. In mijn geval kan dat ook nog met een korting.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste JJHS

Vooropgesteld: de hypotheker is beslist niet de beste marktpartij. En de Rabo doet geen zaken met ze, wat de hypotheker ook beweert. De Rabo is de grootste verstrekker van hypotheken in NL en werkt niet met tussenpersonen.

Een verschil kan zitten in uw BKR toets. Heeft de hypotheker die wel uitgevoerd? Als u namelijk een krediet op uw naam heeft, dan zal de bank minder hypotheek verstrekken of zullen zij de lening ingelost willen zien.

Een andere reden is dat de Rabobank veel strengere eisen stelt aan de hoogte van uw inkomen in relatie tot het te lenen maximum. De hypotheker zal waarschijnlijk een berekening hebben gemaakt bij Argenta, SNS of de Bank of Scotland. Deze banken verstrekken meer hypotheek op uw inkomen dan menig andere bank (en zo zijn er nog wel een paar).

Bovendien zal de hypotheker verlangen dat u de rente 6 of 11 jaar vastzet. Doordat de rente voor die looptijden lager is dan de toetsrente kunnen zij u meer lenen. Ik word nu wel erg technisch.

Andere reden: gezien het bedrag gaat het wellicht om een appartement. Heeft de hypotheker wel rekening gehouden met de servicekosten? Wellicht deed de Rabo dat wel. En heeft u zelf al rekening gehouden met de servicekosten in uw begroting. U dient bovenal vantevoren te weten hoeveel u kunt missen per maand aan huisvesting.

Het komt er op neer dat de Rabo u een hypotheek verstrekt die ruim binnen uw financiele mogelijkheden ligt en dat de hypotheker zich niet bekommert om uw maandelijks inkomen.

Tip: klik eens op Onafhankelijk hypotheekadvies

U komt nu op de site van expiratieweb. Zij hanteren een provisieplafond (u weet vantevoren wat u aan provisie kwijt bent) en zoeken zo bewust de beste hypotheek voor u, zonder dat zij beïnvloed worden door provisieafspraken met banken.

Bovendien zijn hun adviseurs Meester in de Rechten en weten zij derhalve elke regel die van invloed is op uw hypotheek (iets waar het bij menig tussenpersoon nog aan schort). Tot slot zullen zij u eerlijk melden als ook zij van mening zijn dat wat u wilt kopen niet verantwoord is op uw inkomen.

Groet en succes, C.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2006 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Rabobank wil alleen maar klanten die terug kunnen komen en hebben liever geen hypo als een later boze klant...

De Hypotheker, die bestaat niet.. DE  ... het is een plaatselijke ondernemer die onder die naam klanten krijgt, en word betaald op provisie, dus of U kunt betalen maakt niets uit!

Hij krijgt provisie voor;

1 De hypotheek.

2 De Verzekering voor overlijden,,,

3 Soms voor de aflos, als deze via een verzekering of belegingspolis gaat...

Dus 2 tot 3 x geld vangen, en daar mee betalen zie die mooie reclame filmpjes...

De Gemeente garantie, leuk, maar de Levensverzekering betaald juist bij afsluiten hoge provisie aan de tussenpersoon,en jaarlijks nog een leuke bijverdienste, dus met een handtekening is zijn huidige inkomen en komende 30 jaren erg goed...

Daarom willen ze U dit graag verkopen, ongeacht of U nog iets overhoud om leuk te leven!

Bovendien, is het een offerte, of kunnen ze werkelijk leveren?

Ik zie vaker dat na tekenen koopcontract pas de BKR toets en de overige kosten zoals Service kosten worden bekeken, en dan zit de verkoper te wachten op een hypotheek die over enkele maanden word afgewezen!

Dus het komt helaas erg vaak voor dat na het tekenen koopkontrakt pas blijkt dat er geen enkele hypotheek of een nog duurdere moet genomen worden, en dan vervalt de ontbindende voorwaarden, en ben je verplicht na de eerste afwijzing van goedkope hypotheek deze veel duurdere te nemen!

Voor de ontbinding in koopovereenkomst zijn namelijk 2 afwijzigen nodig, dus zo krijgen ze U aan een te dure hypotheek.

Wees voorzichtig, als je langer bezig bent, wil je niet meer stoppen en droom je al over de inrichting, en die ontbinding financiering is dus bij 2 afwijzingen... en daar word helaas misbruik van gemaakt, dus als zij een hele dure aanbieden, heb je het officieel rond!

Dus je kunt in de koopacte ook opnemen dat je koopt indien de netto maandlasten onder de €xxx blijven.. en soms kan de verkoper een tegen offerte maken, zodat je meer keuze hebt.. de woningbouw vereniging heeft vaak ook een huisbank die eerlijker is.