jvberkel
door jvberkel Oct 8, 2008 om 00:04
Geldzaken & recht

ICESAVE

Icesave is (nog) niet failliet.

Vandaag kon ik niet meer inloggen en over mijn spaargeld beschikken.

Welke wettelijke regels bestaan er om toch nu over mijn spaargeld te beschikken?

Icesave staat onder toezicht van DNB, kan ik daar "aankloppen"?

396 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jvberkel

Dit al gelezen?

Info: Icesave

En dat niet meer kunnen inloggen ... komt vaker voor. Hoeft nergens mee te maken te hebben.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Lees het artikel even;

08 oktober 2008 --Maar het enorme dataverkeer – het digitale equivalent van wanhopige mensenmassa’s die met hun vuisten op de gesloten deuren van een bankfiliaal bonken – maakte inloggen al snel onmogelijk.

http://www.volkskrant.nl/economie/article1075322.ece/DNB_bekommert_zich_om_Icesave-klanten

Succes,

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds vandaag kun je niets meer met icesave, ze wachten tot DNB meer weet over de situatie in Nederland.
Wij hadden net ons gekregen huwelijksgeld erop gezet.. Lekker dan.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vervelend dit ook is, dit risico hebben de Nederlandse spaarders bewust genomen.

Van begin af aan was bekend dat de eerste 20.000 euro NIET onder de garantie van de nederlandsche Bank viel en dat je voor dat deel, bij calamiteiten naar Ijsland moest gaan.

Als je dát weet, dan neem je toch genoegen met een paar 10en procent minder en zorg je dat je geld staat bij een instelling die wel alles garandeert (zoals de AK bank die wel volledig onder de garantieregelening van de Nederlandsche bank valt??)

Of zie ik nu iets verkeerd?????

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jvberkel,

Formeel garandeert de IJslandse centrale bank bij een faillissement Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 100.000 door de Nederlandse staat gegarandeerd.

Het is natuurlijk ook nog mogelijk dat de IJslandse Centrale Bank niet aan haar verplichtingen kan voldoen (omdat de staat IJsland zelf "failliet" gaat), dan ben je dus maximaal 20.887 kwijt en het meerdere van € 100.000.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read:

Maar Icesave is (nog) NIET failliet, maar ik kom niet aan mijn spaargeld en kan zodoende geen aanspraak maken op het garantiefonds.

Wat nu?

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Dat is dus even afwachten, mocht er sprake zijn van een tijdelijke maatregel. Als het echt fout gaat, dan krijg je daar schriftelijk bericht over.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Icesave kan nu al niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoen. Het ziet er niet best uit. Je mag wel hopen dat de Nederlandse staat of DNB zich gaat inzetten voor de Nederlandse spaarders, maar zonder dat zou je je dus moeten richten tot de IJslandse regering om je geld te claimen.