mostertpot
door mostertpot Feb 14, 2011 om 21:34
Geldzaken & recht

Ideal hoe ideal?

Er werd bij mij een bedrag afgeschreven via Ideal; ik herkende het niet en vroeg bij de ING na omdat niet te zien was aan wie de betaling was gedaan. Men kon niet meer zien als ik zelf kon zien. Men heeft geprobeerd het uit te zoeken, maar kwamen niet verder dan dat ik zelf al wist. Men vertelde mij dat alleen Ideal dit kan zien. Fijn, dan ga je naar die site om er achter te komen dat ze je terug verwijzen naar je eigen bank. Er zijn verder geen contact gegevens voor Ideal (belachelijk eigenlijk). Van de ING hoorde ik dat dit probleem vaker voordoet. Graag wil ik ook verhalen van anderen horen en hoe ze er mee zijn omgegaan. Wellicht dat Kassa er ook eens aandacht aan kan besteden. Voorlopig maar betalen via creditcard.

1502 7 Rapporteer

freya
door freya - Feb 14, 2011 om 21:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mostertpot:

Doorgaans vindt een iDealbetaling plaats bij een aankoop via b.v. een webshop. Daarna krijg je dan een mailtje met betalingsbevestiging en een orderbevestiging van de webshop. Nooit dergelijke mailtje gezien? En dergelijke afschrijvingen vinden altijd zeer snel plaats, dus het kan nooit lang geleden zijn. Niemand in het gezin die in de afgelopen paar dagen iets via internet gekocht heeft?

m.vr.gr. Freya

mostertpot
door mostertpot - Feb 14, 2011 om 22:08
162 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Freya; Dat had ik allemaal al nagekeken en werd daar niet wijzer van. Ik doe veel via internet, koop van alles en nog wat en hou dat goed bij. Deze afschrijving was op de dag voor Kerst, mijn vrouw werd toen overgebracht naar een Universiteits Ziekenhuis omdat men niet wist wat er mis was. Dus mijn hoofd was ook bij iets anders die dag. Het was een rond bedrag van €50.-, misschien een goed doel of zo, maar ik weet het gewoon niet meer, vandaar mijn navraag.
Bedankt voor het reageren.

emcede
door emcede - Feb 14, 2011 om 22:37
960 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een schot voor open doel, maar heb je de naam van de begunstigde, die op je afschrijving staat, gegoogeld? Misschien kom je er op die manier achter. Zo was er vorig jaar bijvoorbeeld iets met (ik geloof) de actie voor Haïti - kwam met een heel andere naam op de afschriften te staan.

birdies
door birdies - Feb 14, 2011 om 22:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Sommige webshops gebruiken Buckaroo voor online betalingen. Staat dat er soms?

mostertpot
door mostertpot - Feb 14, 2011 om 22:52
162 Antwoorden / 13 Vragen

op de afschrijving staat 'de Nederlandse' en daar zijn er nogal een paar van...
Maar allen bedankt voor het meedenken, vooral blijven doen.

birdies
door birdies - Feb 14, 2011 om 22:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En wat is het rekeningnr. van 'de nederlandse'?

mostertpot
door mostertpot - Feb 14, 2011 om 23:13
162 Antwoorden / 13 Vragen

674773837 dit is de tussenrekening van Ideal, dus daar werd ik ook niets wijzer van. Ga je er op Googlen dan kom je nog meer ellende tegen.