Ro
door Rosita Yanez May 29, 2021 om 12:07
Geldzaken & recht

Ik ben in het bezit van USA cheque en kan deze niet bij de ABNAMRO innen. Kunt u

Ik ben in het bezit van USA cheques en kan deze niet bij de ABNAMRO innen.
Ik ben ten einde raad. Ik heb gezien dat u iets meer hierover weet en hoop van harte
dat u mij kunt adviseren waar ik terecht kan met de cheques.
Met vriendelijke groet,
Rosita Yanez

7065 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 29, 2021 om 12:17
16840 Antwoorden / 108 Vragen
diumenge
door diumenge May 29, 2021 om 12:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

  • Kan ik bij GWK Travelex een buitenlandse cheque inleveren?

    Het is bij GWK Travelex niet mogelijk om een buitenlandse cheque in te wisselen. Ook accepteren wij geen Travellers Cheques. Voor buitenlandse cheques en persoonlijke cheques kunt u zich wenden tot uw eigen bank.

gwktravelex.nl/meest-gestelde-vragen

tenormin
door tenormin May 29, 2021 om 12:26
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Wilde net mijn antwoord weghalen, zag het wat later. Dank.

mahadma
door mahadma - May 29, 2021 om 12:20
11554 Antwoorden / 51 Vragen

Deze vraag is eerder gesteld. Innen kan nergens in NL, het schijnt in Belgie te kunnen. Ook kunt u in de Usa verzoeken het bedrag per bank over te maken. Gebruin de zoek functie op deze site eens.

br
door bravehenk May 29, 2021 om 12:22
206 Antwoorden / 0 Vragen

En zoekfunctie op google uw beste opzoek vriend

AWYeah28
door AWYeah28 - May 29, 2021 om 12:22
355 Antwoorden / Vragen

Beste Rosita,

Sinds 1 januari van dit jaar is het innen van Amerikaanse cheques in Nederland helaas niet meer mogelijk.
ING was de laatste bank die dit nog deed, maar is er per deze datum mee gestopt.

https://americansoverseas.org/nl/ing-cheque-incasseren-niet-meer-mogelijk/

tijger1
door tijger1 - May 29, 2021 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Edit

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 29, 2021 om 14:16
2080 Antwoorden / Vragen

Stuur die cheque maar naar familie of vrienden in de US, daar hebben ze een waarde, hier niet. Cheques zijn niet gedekt en er wordt pas geld overgemaakt als uw bank bij de uitgevende bank het geld de cheque claimt en dan blijkt ook pas of er voldoende geld op de rekening staat. Het is bankieren anno 1950 en volstrekt achterhaalt.

tijger1
door tijger1 May 29, 2021 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zijn cheques van de Amerikaanse overheid.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 29, 2021 om 21:58
2080 Antwoorden / Vragen

Dus? Niet meer van deze tijd.

tijger1
door tijger1 May 29, 2021 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en? De Ts wil het geld wat hij zomaar gekregen heeft wel innen. En dat gaat niet meer in Nederland en niet iedereen heeft familie of kennissen in Amerika. En de Amerikaanse overheid, met voldoende op hun bankrekening, maakt het niet gewoon over. 1950 of 1800, de Ts moet iets gaan doen. Naar Belgie dus.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 29, 2021 om 23:13
2080 Antwoorden / Vragen

Met een cheque van de Amerikaanse overheid en een naam Rosita Yanez is er een uitermate behoorlijke kans op familie in the States. Maar "hij" mag ook naar België hoor, niet verboden maar met meer kosten.

tijger1
door tijger1 May 30, 2021 om 00:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo? Wonen er dan zo veel Yanez in Amerika?

aurora1
door aurora1 May 30, 2021 om 04:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 30, 2021 om 12:54
2080 Antwoorden / Vragen

Zijn jullie daar benieuwd naar? Man, wat een leeg bestaan moet je dan hebben.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 31, 2021 om 12:37
2080 Antwoorden / Vragen

Goed gegaan dat bezoek aan België lees ik hieronder. Duitsland dan maar?

tenormin
door tenormin - May 29, 2021 om 23:29
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Alles wat ik weet van Amerikaanse betaalmethode: is antiek. Ik moest, 2018, omdat ik een gewone blaasontsteking had naar FA. (Eerste Hulp). Te idioot voor woorden. Kreeg een intake gesprek: werd als een patiënt behandeld, inclusief polsbandje, geen echte hulp maar constatering dat ik een blaasontsteking had. Bijna drama. In ieder geval: had een extra verzekering maar: rekening kon alleen betaald worden door een check. Mijn "Europeesche" verzekering kon er niets mee: ze betaalden niet in cheques. Het is uiteindelijk afgelopen: door niemand is er betaald. Amerika loopt meestal voorop maar bankzaken: hou me er verre van.

rj
door rjw May 30, 2021 om 16:16
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Het is inderdaad wel bizar dat zo'n beetje alles IT in de VS zijn basis heeft, maar dat ze op dit soort dingen zo idioot ver achter lopen. Op IT gebied voor gebruikers trouwens ook. In veel gebieden in de VS kunnen ze slechts dromen van internetaansluitingen die we in Europa en Azie gewoon vinden.

tenormin
door tenormin May 30, 2021 om 22:24
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@rjw, Off Topic natuurlijk, heb er nog eens over nagedacht hoe het toch kan, daar in de States. Mijn vriend is nu Amerikaan, maar hij krijgt zijn Nederlandse AOW gewoon op zijn rekening gestort. Moet alleen 1 keer per jaar bewijzen dat ie nog leeft. Maar de TS is hier wel erg de Sjaak: hij heeft recht op het geld maar, door dat achterlijke bewind, zou hij iedere keer naar België moeten? Als ik in de supermarkt daar (Safeway) betaalde stond er wel op mijn bon "dank je wel xxxx" voor je bezoek, met naam. Ik had wel altijd Wifi in dat deel, Healdsburg, waar ik was in CA. Het barst er nog van de banken, postkantoren. Iedere dag post, behalve Zondag. En dan hoef je, als je post hebt, ook niet naar Postkantoor: naast je postbus is er ook een vak: post UIT. Heel goede service, uiteraard uit de tijd, maar het bestaat er gewoon. De meeste deuren hebben er geen brievenbus. Haha en dan te weten dat 400 Jaar geleden Amerika is "uitgevonden" door Nederlanders en andere nationaliteiten.

"Wij" hebben veel presidenten van Nederlandse komaf daar gehad. Google maar eens op Willem Meinders, ex hoofdredacteur van de Gooi en Eemlander in 1976 naar de USA is geëmigreerd. Schitterende verhalen. 3 x per week een nieuwsbrief. Zulke prachtige verhalen over.... uiteraard "de hollanders" die iets hebben betekent voor Amerika. Sorry, stom verhaal maar ik raak er niet over uitgelezen. Alleen voor jou bestemd hoor. Niemand anders moet het lezen.

tijger1
door tijger1 May 31, 2021 om 00:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is een extraatje van de VS. Niet een regelmatige betaling.

ti
door titust - May 30, 2021 om 13:54
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rosita,

Kwam in een andere discussie wat verwijzingen naar Economic Impact cheques tegen. Misschien nuttig.

Een discussie over het innen van reguliere cheques en de zgn. Trumpcheqes:
https://www.maxmeldpunt.nl/topic/verzilveren-trumpcheque/

maar ook info over deze fout (Trumpcheqes) van de US-belastingdienst (ja ook in US):
https://www.npr.org/2020/11/30/938902523/irs-says-its-own-error-sent-1-200-stimulus-checks-to-non-americans-overseas

abnamro
door abnamro - May 31, 2021 om 10:12
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw Yanez,

Logisch dat u benieuwd bent wat u kunt doen om de cheque alsnog te kunnen innen.

Wij raden aan om met de partij van wie u de cheque heeft ontvangen te overleggen. U kunt hen aangeven dat de bank geen cheques meer aanneemt en vragen of zij het bedrag digitaal kunnen overboeken. Hiervoor kunt u de brief gebruiken welke u onderaan de pagina vindt van https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/producten/betalen/bankcheques/stoppen-met-cheques.html

Met vriendelijke groet,

Elvira

ABN AMRO Webcare

tenormin
door tenormin May 31, 2021 om 13:34
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@ABN AMRO webcare, dan moet mevrouw Yanez ook gelijk Swift Bic nummer van uw bank doorgeven. Hoop dat ze dit leest.

tijger1
door tijger1 May 31, 2021 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult het Swift Bic nummer bedoelen.

tenormin
door tenormin May 31, 2021 om 14:22
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, heb het gelijk gecorrigeerd, waarvoor dank.

abnamro
door abnamro Jun 1, 2021 om 12:06
142 Antwoorden / 0 Vragen

@Tenormin

Klopt helemaal, dank voor de toevoeging! BIC/ SWIFT is voor een overboeking vanuit niet-SEPA landen noodzakelijk. Ook de adresgegevens van de bank moeten meegegeven worden:

ABN AMRO N.V.
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP
Amsterdam
The Netherlands
BIC/SWIFT: ABNANL2A
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/geld-overmaken/over-op-iban.html

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Kobus46
door Kobus46 - May 31, 2021 om 11:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de reactie van de KBC bank in Belgie op de vraag of ik bij hun een Amerikaanse cheque kan verzilveren

Het is helaas niet mogelijk om enkel een rekening te openen voor het innen van een bankcheque.
Je kan ook enkel een rekening openen indien je een connectie / link met België hebt dus een als jullie hier wonen of hier werken.

br
door bravehenk May 31, 2021 om 12:25
206 Antwoorden / 0 Vragen

.

1paul
door 1paul - May 31, 2021 om 12:02
3162 Antwoorden / 0 Vragen

bel eens een grenswisselkantoor!

tenormin
door tenormin May 31, 2021 om 13:37
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@1paul, heeft @diumenge al geschreven: 22 Mei 12:13 uur. Is niet mogelijk.

mahadma
door mahadma - May 31, 2021 om 13:54
11554 Antwoorden / 51 Vragen

Dan zou ik als het genoeg is een dagtripje naar the usa maken.