Ch
door Chriszooo Dec 11, 2015 om 13:43
Geldzaken & recht

Ik heb via marktplaats een mijn bod ingetrokken ben ik nu verplicht te betalen

Ik heb via marktplaats een bod gedaan en ook een overeenkomst bereikt. Hierin gegevens uitgewisseld en ook gezegt dat ik betaald heb. Maar dit niet gedaan omdat ik nog niet zeker was van overname heel dom klopt vervolgens heb ik haar aangegeven toch niet de spullen over te nemen. Hier reageerde zij begrijpelijk boos op en drijgde tot incasso omdat zij al een pakbon had gekocht bij Kiala van 3,95 maar ben ik nu verplicht te betalen en kan diegene incasso in schakelen het gaat om een bedrag van 21,95 inclusief verzenden

19636 34 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2015 om 13:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In principe heeft u een overeenkomst met haar en moet u die overeenkomst nakomen.

Wat u het beste kunt doen is aanbieden de pakbon te betalen en zien of zij daarmee tevreden is.

Vreselijk dom gedrag van u en u heeft nog gelogen ook, dat is niet alleen dom maar ook oneerlijk.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2015 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.

Maar in dit geval ben je een overeenkomst aangegaan.

Zou nu minstens de verpakkingskosten aanbieden. ;-)

marita567
door marita567 - Dec 11, 2015 om 13:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

is niet alleen dom en oneerlijk , maar vind ik brutaal , zou uw zo behandeld wiilen worden ?

weetnietveel
door weetnietveel - Dec 11, 2015 om 14:02
69 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft gezegd dat u betaald heeft dus de overeenkomst is bindend, was dat niet zo geweest had zij geen pakbon hoeven te kopen en aangezien het maar om een klein bedarg gaat gewoon overnemen en betalen. Zou u zo behandeld willen worden?? denk het niet.

edison
door edison - Dec 11, 2015 om 14:06
64 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet alleen om een ingetrokken bod, want dat kan gebeuren, maar u bent de koop aangegaan

en dan is het erg zuur om de verkoper eerst op kosten te jagen en het dan ineens te annuleren.

Gewoon die 21,95 betalen en de volgende keer......je weet wel.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2015 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor die paar euro's zal zij echt geen incassobureau in gaan schakelen. Maar netjes is je manier van handelen zeker niet! Ik zou ook pissig zijn. Misschien heeft zij ondertussen wel een andere koper afgewezen. Wees dan wel zo fatsoenlijk om die 3,95 te betalen, dat is het minste wat je kunt doen.

me
door mein33 - Dec 11, 2015 om 14:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@chriszooo,

Terecht dat de verkopende partij boos is dat de overeenkomst eenzijdig wordt verbroken.

Spijt krijgen van een (te spontane) aankoop kan iedereen overkomen en dit komt regelmatig voor bij Marktplaats aankopen.

De verkopende partij kan in deze niets anders dan afwachten wat u gaat doen, een incasso instellen kan natuurlijk nooit omdat er nog niets aan u geleverd is.

U kunt, naar mijn idee drie dingen doen.

1/ De netste oplossing is het produkt alsnog afnemen en zelf weer te koop aanbieden.

2/ U vergoed de pakbon en daarmee is de kous af. Verkoper heeft geen onnodige kosten en kan het produkt weer te koop aanbieden.

3/ U laat niets meer van u horen en reageert nergens meer op. Verkoper heeft wel de P. in maar zal verder niets tegen u (kunnen) inbrengen.

zoekster
door zoekster Dec 11, 2015 om 15:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een incassobureau inschakelen kan zeker wel, want de overeenkomst moet worden nagekomen, daar zijn geen verdere handelingen voor nodig zoals het opsturen van de goederen. De verkoper mag deze namelijk in retentie houden, dat wil zeggen onder zijn hoede houden, omdat de koper al heeft aangegeven de overeenkomst niet te willen nakomen. Er is nu een gegronde juridische reden om nog niet op te sturen. Zodra de som is betaald is de verkoper natuurlijk verplicht om de goederen te leveren. Dat het bedrag te laag is om mee naar de rechter te gaan, dat is wel evident. Er zit overigens wel een verschil tussen spijt krijgen en aangeven dat je al betaald hebt en daarmee de verkoper zekerheid hebt verschaft dat de overeenkomst absoluut tot stand is gekomen. Dat is in feite bedrog.

me
door mein33 Dec 11, 2015 om 17:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zoekster, Bij verkopen op Marktplaats heb je pas zekerheid over een betaling als het geld ook daadwerkelijk op de rekening staat. Zolang dat niet het geval is, is het niet verstandig om wat dan ook maar op voorhand te gaan regelen. Je recht hebben en je recht krijgen zijn, zeker op Marktplaats, twee heel verschillende begrippen. Verkopende partij heeft natuurlijk flink de P. in (dat zou ik zelf ook hebben) en heeft getracht om Ts. te bewegen om de koop alsnog af te ronden. door met maatregelen te dreigen. Ts. zou netjes handelen als hij/zij dat ook zou doen. Overigens weet u net zo goed als ik dat er op bij Marktplaats veel zaken misgaan en dan is de koper meestal het "haasje" en niet voor € 18.00, maar dit is geen excuus om ook maar zo te handelen. Persoonlijk zou ik Ts. "kielhalen" ;-))

ro
door ronny530 - Dec 11, 2015 om 18:15
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Met excuus maar u doet een bod en bereikt een overeenkomst en dan vertelt u ook nog eens dat u al betaald heeft terwijl dat niet zo is. De verkoper maakt het pakket in goed vertrouwen verzendklaar met alle kosten van dien en dan gaat bellen/mailen dat de koop niet door gaat en dan ook nog eens zegt dat u nog helemaal niets heeft betaald en ook niet van plan bent om de verkoper enigszins tegemoet te komen. Wat mij betreft mag de verkoper als zij de acceptatie op papier heeft naar een incassoboer stappen als u de onkosten die gemaakt zijn niet betaald en een melding u als onbetrouwbare koper op marktplaats doen.

Tip voor de volgende aankoop op marktplaats als u al geen ban krijgt, denk na, doe een bod, en houdt u aan de afspraken en bovenal niet liegen want dat heeft u door te zeggen dat u betaald heeft terwijl u dat niet heeft gedaan.

eclipse
door eclipse Dec 14, 2015 om 15:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zo @Ronny, Ts, heeft enkel te spontaan gehandeld, en misschien uit angst een beetje gelogen. maar goed we zullen hem stenigen en daarna verbranden,

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2015 om 18:43
16838 Antwoorden / 108 Vragen

€21,95 betalen, pakket aannemen. U weet best wel dat u verkeerd gehandeld heeft. Vooral liegen te hebben betaald en dat niet gedaan hebbend: oneerlijk is een netter woord dan ik in gedachte heb, eerlijk gezegd.

reflecs
door reflecs - Dec 11, 2015 om 20:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

1. Gisteren die 3,95 betaald hebben met excuses.

2. Gewoon die paar tientjes betalen.

Al wilt u het nog zo graag hebben, volgende keer gewoon eerlijk zijn.

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2015 om 21:53
11552 Antwoorden / 51 Vragen

Met deze ideeën van (aspirant) kopers zou er ook een lijst moeten bestaan van onbetrouwbare kopers in plaats van alleen onbetrouwbare verkopers.

anduril
door anduril Dec 14, 2015 om 13:16
167 Antwoorden / 1 Vragen

Hierin laat Marktplaats steken vallen. Net als bij Ebay zou een verkoper moeten kunnen zien hoe betrouwbaar een koper is. Marktplaats doet niets met klachten over onbetrouwbare kopers.

hutch
door hutch - Dec 12, 2015 om 18:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Je kunt het moreel en juridisch bekijken. Over het moraal is al genoeg geschreven. Ook over het juridische: dus ja, formeel zou u moeten betalen.

Nu de praktijk en inhoudelijk op uw vraag: bij een incassoopdracht zal de eiser moeten bewijzen dat u persoonlijk al uw gegevens hebt gegeven. En dat is meestal moeilijk echt te bewijzen zonder medewerking van u zelf. Dus als u er, moreel gezien, mee kunt leven, hoeft u niets te betalen.

Als (!) er al een incassobureau om de hoek komt kijken (wat ik ten zeerste betwijfel), zullen zij alleen maar kunnen bluffen, maar niets echt kunnen bewijzen.

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 11:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Incassobureau voor de € 3,95 die, volgens de verkoper, zijn uitgegeven voor de verzendkosten zal toch niemand in z'n hoofd halen, uw twijfel hier omtrent is terecht. Meer kosten zijn er overigens niet te incasseren omdat het product van € 18,00 niet is geleverd. Verkoper had redelijkerwijs kunnen weten dat je niet eerder iets aan de verzending van een pakket moet doen voordat het geld op je rekening staat.

zoekster
door zoekster Dec 13, 2015 om 12:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is natuurlijk kolder wat Mein33 zegt. Als die 3,95 terecht is, is de rest van het geld ook terecht.. Er is wel of niet een overeenkomst tot stand gekomen, zo steekt het juridisch in elkaar. En als dat wel zo is dan moet 21,95 worden betaald, waarbij 40 euro incassokosten mogen worden gevraagd als de koper blijft volharden in niet betalen. De bewijslast over of werkelijk ts dit heeft gedaan of een grappenmaker, dat is een andere zaak. Net zoals het een andere zaak is of zoiets de rechter haalt. En weer dat eigenwijze gezanik dat er meer kosten niet zijn te halen omdat het product niet is geleverd. Dat doet er vanuit juridisch oogpunt niets toe. De verkoper wil en kan zijn verplichtingen nakomen, de koper heeft aangegeven van niet. Daarmee houdt de verkoper retentie recht. Met andere woorden, omdat de koper heeft aangegeven zijn kant van de deal niet te willen nakomen, hoeft de verkoper niet te leveren voordat de koper heeft betaald. Hij mag het product in retentie houden. Dit heb ik al eerder uitgelegd! Het is onzin dat de verkoper redelijker wijs niets aan de verzending had hoeven doen eer er geld op de rekening stond, ook dat is juridische kolder. Dan zou je in feite elke overeenkomst ongedaan kunnen maken met een achterafbetaling. Als jij een bankstel in een winkel koopt zonder vooruitbetaling, zit je gewoon aan de overeenkomst vast. Dan kun je niet aankomen met een verhaaltje dat je de overeenkomst ontbindt, omdat de verkoper redelijkerwijs had kunnen weten niet te handelen voordat het geld op je rekening staat. Het enige wat je hieruit zou kunnen opmaken is dat zowel een verkoper als een koper een risico lopen op Marktplaats en dat je goed moet checken eer je wat koopt of verkoopt, want niet iedereen is even betrouwbaar. Zoals in dit geval de vraagsteller onbetrouwbaar is gebleken.

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 15:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zoekster, "Kolder", "eigenwijze gezanik" , u bent weer aardig bezig op uw toetsenbord, maar u zult het vast niet zo scherp bedoelen. ;-)) Uw laatste twee zinnen geven exact aan wat er hier aan de hand is en geen enkel weldenkend mens zal in een dergelijk geval een incassoprocedure instellen, maar z'n spulletjes gewoon weer ter verkoop aanbieden. En, ik blijf er bij, als je via "Marktplaats" iets verkoopt onderneem dan geen enkele verdere actie alvorens de centjes op je bankrekening staan. Nog een prettige en zon(nige) dag.

hutch
door hutch Dec 13, 2015 om 18:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Zoekster, je hebt het over het retentierecht, maar daar is, in deze zaak, geen sprake van. Gr. Hutch

zoekster
door zoekster Dec 13, 2015 om 23:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En waarom dan wel niet? Gr Zoekster

zoekster
door zoekster Dec 14, 2015 om 00:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het heet anders. Het heet opschortingsrecht. art 6:262 BW 1. Komt een der partijen haar verbintenis niet na, dan is de wederpartij bevoegd de nakoming van haar daartegenover staande verplichtingen op te schorten.

holstein
door holstein - Dec 13, 2015 om 16:16
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nu zou ik wel willen weten hoe u dit hebt opgelost, maak ons wijzer.....

marita567
door marita567 - Dec 13, 2015 om 17:01
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@holstein

zou ik nog niet meer willen weten , hoe kan iemand mij wijzer maken die asociaal gedrag vertoont .

Als Ts een beetje fatsoen had als was het maar in èèn vinger en niet in zijn hele lijf  dan had hij/zij het bedrag gewoon betaald .

Voor mij is dit gewoon een principe kwestie , ik zou zo`n vraag nog niet eens hier geplaatst hebben.

Voor €21,95 kun je toch geen bult vallen .

vd
door vdwj - Dec 14, 2015 om 12:26
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo met Jan.

een overeenkomst aangaan voor een aankoop is rechtsgeldig dus het is wel een beetje slordig om daarop terug te komen.

ik zou contact opnemen en aan bieden de pakbon te willen vergoeden.

ja en een incasso inschakelen van haar kant is wel een beetje overkill zou informeren of dat wel kan met een artikel gekocht op Marktplaats

frederikjp
door frederikjp - Dec 14, 2015 om 12:28
47 Antwoorden / 6 Vragen

Een incasso inschakelen voor 25 euro gaat echt niet gebeuren maar een overeenkomst is een overeenkomst. Punt.

Erken uw fout en biedt compensatie aan voor het niet nakomen van een afspraak.

re
door renee49 - Dec 14, 2015 om 12:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoopster had moeten wachten met het kopen van de Kiala bon, totdat ze het geld van jou op haar bank had staan. Tenminste zo doe ik het altijd. Met incasso dreigen kan niet, want jij hebt geen machtiging aan haar gegeven.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 2, 2016 om 17:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat u zegt "moeten wachten"  slaat nergens op.  De verkoopster wilde de zaken gewoon snel afhandelen, dat spreekt in haar voordeel niet in haar nadeel.  Dat u het anders doet is uw keuze en dat is prima maar er is geen moeten in deze.

Yv
door Yvonne333 - Dec 14, 2015 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

hallo Chris, ik heb wel eens gehad dat ik een koper had en diegene mijn bankgegevens had, ik zijn adres al en hij liet verder niets horen.

alleen weet ik niet hoe online ik een bon moet maken, ik verstuur via Post.nl, het was even balen maar ik had geen kosten gehad.

Als deze mevrouw al een pakbon heeft gemaakt is zij € 3,95 kwijt, wat ook de anderen adviseren om die kosten te betalen.

Ik weet niet of een incasso bureau kan worden ingeschakeld, maar het is voor de verkoper niet leuk, om na gegevens te hebben uitgewisseld er later van af te zien, groet Yvonne

di
door diversion - Dec 14, 2015 om 12:34
103 Antwoorden / 7 Vragen

Niet echt netjes gedrag van deze meneer. Ik zou hem aanraden op zijn minst die pakbon te vergoeden. Juridisch heeft de verkoopster waarschijnlijk (helaas) geen poot om op te staan. Maar zij had eigenlijk ook gewoon moeten wachten met een pakbon te kopen totdat ze het geld op de rekening had staan, zo doe ik het tenminste. Ik verkoop ook regelmatig spullen via Marktplaats, en dit soort gedrag van kopers is de reden dat ik me hierbij steeds vaker erger. Zoals figuren die een bod plaatsen en dit vervolgens zonder opgave van reden intrekken. Heb dan het fatsoen om eventjes een mailtje te sturen dat je je bedacht hebt. Of beter nog, plaats helemaal geen bod als je niet zeker van je zaak bent. Daarmee zet je de verkoper alleen maar op het verkeerde been. En dan zijn er nog opportunisten die gewoon bij een aantal verkopers een bod plaatsen voor een gelijksoortig product en vervolgens kijken wie het meeste met zijn prijs omlaag wil gaan. Maar je hebt ook verkopers die het af en toe bont maken. Eerst aangeven dat je het product kunt kopen en het vervolgens toch onderhands aan iemand anders verkopen die een paar euro meer biedt. Vraag dan op zijn minst de originele koper of deze eventueel genegen is de hogere prijs te betalen. Het asociale gedrag in de maatschappij loopt blijkbaar naadloos over bij dit soort verkoopsites.

merryweather
door merryweather - Dec 14, 2015 om 12:40
50 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen zoals u maken dat ik Marktplaats al een hele tijd mijd als de pest.Liegen en zeggen dat u betaald hebt en nu hier komen mauwen dat de verkoper dreigt met een incasso.Leestekens zijn u blijkbaar vreemd net als ABN in geschrift!Indien ik deze dame was ,verspilde ik geen energie meer aan u!Als u fatsoen hebt dan neemt het artikel gewoon af !

ko
door koningsjpc - Dec 14, 2015 om 12:49
68 Antwoorden / 4 Vragen

Koop is koop en je bent dus een verplichting aangegaan, t.w. de koop van het artikel.

hutch
door hutch - Dec 14, 2015 om 13:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat zijn er toch veel 'engeltjes' (hypocrieten) op deze site. Ze hebben wel aanmerkingen op de (handelwijze van) TS, maar een antwoord op de vraag: 'ben ik nu verplicht te betalen en kan diegene incasso in schakelen het gaat om een bedrag van 21,95 inclusief verzenden' hebben ze en/of geven ze niet.

Uiteraard doen die hypocrieten nooit wat verkeerd. Of stellen zij hun eigen grenzen.........?

ma
door manwijf Oct 2, 2016 om 13:11
574 Antwoorden / 1 Vragen

Hypocrieten? Kom nou!
Dat iemand die zo glashard durft te liegen, hier ueberhaupt nog een vraag plempt... Je moet maar durven. Moeten we die nog wijzer maken? Dacht het niet!

Cookies
door Cookies Oct 2, 2016 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zeer nuttig (NOT!) zo'n reactie na bijna 1 jaar!

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 2, 2016 om 17:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tjonge, dat topic al zo oud is maak ik uit reactie van @Carola op.  Sorry voor sleepy mode.

te
door teo - Dec 14, 2015 om 13:13
82 Antwoorden / 30 Vragen

Iemand wel de moeite laten doen en daar tegenover bij nader inzien n flutbedrag niet willen betalen.

Kan het nog kleinzieliger? betaal gewoon en zeur niet!

jokeromy
door jokeromy - Dec 14, 2015 om 14:14
32 Antwoorden / 3 Vragen

Incasso zal het niet worden maar het enige wat ik hier verder  van kan zeggen is ZIELIG  zoals een meerdere bieders op marktplaats die dit regelmatig doen.

sc
door scorpio69 - Dec 14, 2015 om 14:42
15 Antwoorden / Vragen

Slordig en begrijpelijk dat verkoper boos reageerde.

Ook al kun je op Marktplaats bieden, het is nog steeds geen veiling zoals op eBay waar de afname/betaling verplicht is na afloop van de veiling.

Verkoper heeft wel kosten gemaakt van 3,95

Uit goed fatsoen zou ik deze vergoeden.

Dreigingen daarentegen met incasso door verkoper voor een bedrag van 21,95 is bull-shit.

sn
door snaperniksvan - Dec 14, 2015 om 14:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon netjes het product afnemen en betalen.

Een bod doen is wel degelijk een overeenkomst, wat heeft een bod doen anders voor zin??

U bent oneerlijk en onbeschoft tegenover de verkoper, en daarbij nog heel erg brutaal om de hulp van anderen in te roepen bij uw praktijken.

eclipse
door eclipse - Dec 14, 2015 om 15:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heb je het advertentie nummer nog ?, schrijf  dan een excuses briefje , en betaal de kiala kosten, als de dame bij Mp een klacht indient, ken ( is het mogelijk) dat marktplaats Uw  volgende advertentie s de bieder een brief  stuurd, oppassen met deze verkoper, en dat wilt  U toch niet. kom spring achter je toetensbord  en vraag achternaam en rek nr en vergoedt de kosten van kiala, dan heb je zelf  een beter gevoel, heb je mi recht gedaan  verkoopster leeft nog  lang en gelukkig wie zal het zeggen. als je eenmaal gaat liegen, loopp je vast, en dat is nog  veel vervelender voor je.   sterktte en sccs  met de boel rechttrekken

marita567
door marita567 - Dec 14, 2015 om 15:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@hutch ,

de hypocrieten zoals u het noemt , bent u zelf ook èèn van .

Ik smeer Ts geen stroop om zijn mond zoals u wel doet  , waar is uw moraal ? om de forumleden hypocrieten te noemen .

Ik zou zo`n vraag hier nog niet eens geplaatst hebben , als je al een greintje fatsoen hebt had Ts gewoon betaald en hoeven de forumleden geen antwoord te geven op zo`n stomme en onbeschofte vraag gezien zijn handelswijze , is het laagste wat je kunt doen .

Ts heeft gewoon fout gehandeld , ik heb inderdaad mijn eigen grenzen ik kl - - t de mensen niet punt .

hutch
door hutch Dec 14, 2015 om 16:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Marita567, dit heeft niets met 'stroop' te maken. Er wordt een vraag gesteld en TS wil deze vraag inhoudelijk beantwoord hebben. Daarom heet dit ook 'Vraag & Beantwoord'. Hoe iemand er verder over denkt is meestal niet relevant. Verder: lees mijn antwoord van 12-12 ook eens. 'Stroop' heeft men alleen nodig als men op punten uit is. Dat is wel aan sommigen te merken, die overal en altijd wel iets te schrijven hebben, al is het antwoord al 10x gegeven. Hoe meer reacties, hoe meer punten. En als het mij om die ***punten zou gaan, had ik hier nu wel een nieuwe reactie geplaatst en niet onder uw antwoord/reactie geschreven. Dan had ik ook nog een kans gehad op dat 'beste antwoord' of zo.n plusje. Daar naast monden vragen vaak uit op oeverloze discussies, die niets meer met de oorspronkelijke vraag te maken hebben.

Apetjoek
door Apetjoek Dec 14, 2015 om 16:36
234 Antwoorden / 16 Vragen

Hutch, ze loopt eerst te mauwen dat ze de nieuwe site niets vind en nu ze er een beetje van snapt slaat ze links en rechts in het rond onder de norm "fatsoen" moet gehanteerd worden ,als je iets op Ebay te koop aan bied is er direct een overeenkomst op marktplaats niet en gaat de overeenkomst in wanneer er geld is overgemaakt door de koper en ontvangen is door de verkopende partij en als je dat niet aanstaat of vreemd vind blijf er dan weg en dring je mening dan niet op zoals marita hier doet, ik heb ook wel eens zitten te wachten op de koper die nooit kwam opdagen .

marita567
door marita567 Dec 14, 2015 om 16:44
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@kowalski uw antwoord is al helemaal bullshit , wat heeft dat ermee te maken dat ik de site niks vind, en met mij mauwen er nog meer . Ik heb nergens geschreven dat fatsoen MOET gehanteerd worden .

vr1944
door vr1944 - Dec 14, 2015 om 15:32
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat u betalen moet  betalen is natuurlijk onzin , de moraalridders die zeggen dat uit fatsoen zo hoort hebben de vraag niet begegrepen. Dat u van de koop afziet is uw goed recht ,dat recht heeft een verkoper ook . Dat de verkoper een pakbon heeft gekocht doet er ook niet toe. Dat kan een smoes zijn om dat geld uit je zak te trommelen . De verkoper kan artikel opnieuw te koop aanbieden dus lijdt geen schade.

pk49
door pk49 Dec 14, 2015 om 16:20
243 Antwoorden / 2 Vragen

deze persoon heeft afspraken gemaakt met de leverancier en zoals een oud nederlands spreekwoord zegt:" afspraak is afspraak!! Volgens u is terugkomen op gedane afspraken toegestaan.Het is dit soort mentaliteit dat veel mensen afschrikt om iets op Marktplaats te verhandelen.

tenormin
door tenormin Dec 14, 2015 om 20:25
16838 Antwoorden / 108 Vragen

Bestemd voor VR1944: De TS heeft de verkoper wel voorgelogen door te zeggen dat het betaald was, dus...is het verzendklaar gemaakt. Doet er dus wel toe, die pakbon...

pk49
door pk49 - Dec 14, 2015 om 16:15
243 Antwoorden / 2 Vragen

het is door dit soort gedrag dat Marktplaats een slechte naam krijgt.Houdt u zich aan de wederzijds gemaakte afspraken en voldoe aan de verplichtingen,in uw geval : betalen,want dat hebt u toegezegd.De leverancier staat volledig in haar recht een incasso buro in te schakelen.

ag
door agapon - Dec 14, 2015 om 16:34
115 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij logies dat je in ieder geval de pakbon betaald.

Dat zijn extra gemakate kosten en dienen m.i.z. fatsoenhalve vergoedte worden.

Zij is op jou instemming afgegaan, heeft kosten gemaakt daardoor dus ........

vr.gr. JOHN

re
door red1 - Dec 14, 2015 om 17:19
329 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon erg onbeschoft , Omdat U al een koop bent aangegaan . gewoon pakket aan nemen

kl
door kleinduimpje123 - Dec 15, 2015 om 16:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk moet je betalen dat is niet meer dan normaal ,zeker omdat je gelogen hebt.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 2, 2016 om 13:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat doet deze vraag nou weer bovenaan?

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vulling.:-))

zoekster1
door zoekster1 Oct 2, 2016 om 13:57
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan deze vullingen missen als kiespijn (om even in het tandarts idioom te blijven ;-))

marita5
door marita5 Oct 2, 2016 om 14:01
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat @manwijf een reactie heeft geplaatst onder @hutch om 13.06 , daarom komt de vraag weer naar boven .

gerbera
door gerbera Oct 2, 2016 om 14:09
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat ene manwijf het nodig vond een reactie te plaatsen op het bericht van @hutch van 14 dec. Dan komt die vanzelf weer bovenaan. Potdorie marita u bent mij net weer voor zie ik nu.

marita5
door marita5 Oct 2, 2016 om 14:13
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Is niet erg , dan is het duidelijker voor @zoekster1

Cookies
door Cookies Oct 2, 2016 om 19:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerbera: ik was jou EN marita voor.:)