kr
door krokele Apr 5, 2012 om 09:56
Geldzaken & recht

Ik krijg een rekening van Aegon aangaande mijn sprintplan

Ik ben in 1999 een verbinding met sprintplan aangegaan in de verondestelling dat mijn geld belegd zou worden en dat ik zou een leuk centje zou kunnen verdienen. Ik heb nooit geweten dat het een aandelen laeseplan was. Nadat ik 3 jaar heb betaald kreeg ik een brief dat ik na de looptijd van 5 jaar met een restschuld zou komen te zitten wat ik toen niet begreep aangezien ik dacht dat ik spaarde en dat mijn geld belegd zou worden. Ik begrijp dat doordat de beurs crashde dat ik niet het beoogde resultaat zou behalen maar niet dat ik met een restschuld zou komen te zitten. Ik heb toen gebeld en aagegeven dat ik niet van plan was te sparen voor een schuld en dat ik dus mijn betalingen zou stoppen. Dit was in 2001 ik heb dus 3 jaar lang betaald. Nu krijg ik opeens een brief 11 jaar na dato dat ik nog € 2166 moet betalen. Kan dit zomaar en hoe zit het nu precies?

733 4 Rapporteer

ma
door maurits86 - Apr 5, 2012 om 19:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat u, uw antwoord kan vinden in de voorwaarden.

Als u raad zoekt of hulp is het wel belangrijk dat u overal eerlijk over bent. U zegt dat u dacht dat u spaarde en wist niets van beleggingen af. Vervolgens zegt u een paar regels verder dat u wist dat het geld belegd werd.

kr
door krokele - Apr 6, 2012 om 17:09
13 Antwoorden / 8 Vragen

Ik dacht dat het geld wat ik spaarde belegd werd ezel, Geweldig antwoord waar ik echt niets aan heb. En ik heb natuurlijk helemaal niets meer aangezien ik dacht dat dit al 11 jaar geleden was afgesloten

ridder_1
door ridder_1 - Apr 6, 2012 om 18:15
376 Antwoorden / 8 Vragen

om iemand een ezel te noemen verdient vlak voor Pasen geen prijs maar uw verhaal is niet geheel duidelijk. Heeft u na 3 jaar ook daadwerkelijk en schriftelijk gecommuniceerd dat u van deze sprintplan construktie af wilde of heeft u eenzijdig gewoon de maandelijkse betalingen gestaakt.
Het feit dat ze na al die jaren ineens een forse restschuld vorderen duidt op dit laatste. Ook heeft u volgens mij al deze jaren toch enige correspondentie moeten krijgen o.a. een jaarlijkse opgave van stijging/daling van deze polis alleen al vanwege uw eventueel jaarlijkse belastingaangifte.
Ik denk dat de inhoud van uw ontvangen brief toch een goede indicatie geeft over wat er verkeerd ging, en ondanks uw vraag aan de vrijwillige experts van deze site kunt u toch beter contact opnemen met Aegon waar precies de fout zit.

kr
door krokele - Apr 6, 2012 om 20:07
13 Antwoorden / 8 Vragen

Beste ridder,

Wat er toen gebeurd is wat ik hiervoor al heb aangegeven. Ik heb Aegon gebeld en gezegd dat ik niet van plan was te sparen voor schuld en dat ik ook niet begreep hoe dit kon. En heb dus toen inderdaad van mijn kant uit de betalingen gestopt >Wie zet er nu geld opzij om aan het eind van de rit nog meer schuld te hebben. Later is ook wel gebleken dat dit gewoon woeker polis was maar dit terzijde. Ik heb bij mij weten nooit meer iets gehoord van Aegon ook niet voor belasting of wat dan ook. Terwijl ik tot 2007 op hetzelfde adres heb gewoond. Ik was daarmee natuurlijk allang blij mee. Maar nu na 11 jaar komt er opeens een brief waarin staat dat ik de rest betalingen nog moet doen. De rest schuld is wel verdwenen of daar wordt in ieder geval niets over verteld. Maar het blijft wel zo dat al 7200,- gulden heb betaald daar boven op nu nog eens € 2166 moet betalen en dat ik dan alles precies kwijt ben dus niets heb opgebouwd. Dat is toch raar of ben ik nu gek? En ook het feit dat het 11 jaar heb geduurd vind ik zelf wel erg lang maar u schijnbaar niet