he
door henkieduck Sep 20, 2005 om 02:27
Geldzaken & recht

Ik weet het niet meer

hallo luitjes ...ik heb een enorm probleem ...ik krijg sinds een aantal maanden notaas gestuurd met de vermelding dat ik deze moet betalen,en nu komen de dreigende notaas ook al mijn kant op met de nodige vermeerderingskosten in het vooruitzicht.mijn probleem is dat ik van niets weet...het schijnt dat een bedrijf mij als klant heeft en ik maar moet betalen (heb niets besteld en zeker niets ontvangen)

het gaat over de site ADAMANDADAM.NL....ik heb deze site ook bezocht na dat ik de nota heb ontvangen en schijn ook al een klanten nummer te hebben...terwijl ik zelf er niets van af weet ...heb dan ook vervolgens een brief gestuurd naar hun postbusnummer  en gevraagd om uitleg maar krijg geen antwoord...via email lukt het ook niet en als laatste middel (je raad het al)een 0900 nummer a 80 cent per minuut waar je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en niemand aan de lijn krijg...ikzelf heb het vermoeden dat er gebruik wordt gemaak van gegevens die ik invul via en die onderzoeks instanties en die gegevens leuk doorverkopen ...ik wil graag weten wie daar meer last van heeft en misschien kassa kunnen inschakelen om dit soort crimienele praktijden aan de kaak te stellen..internet is leuk ,maar naar nu het schijnt ook heel link...hulp is bij deze zeer gewenst....ik vraag nu ook op wie dit soort ervaringen heeft en stel mijn mailadres beschikbaar...henkieduck@msn.com ...met groet ..henk

673 6 Rapporteer

ph
door phinder - Sep 20, 2005 om 08:57
433 Antwoorden / 4 Vragen

Henk,

Mijn advies voor de komende tijd: NIET op reageren.
Je hebt genoeg pogingen gedaan om met ze in contact te komen en dit is je niet gelukt. Blijkbaar weet je zeker dat je niets met ze van doen hebt en dat moet genoeg zijn.
Wacht nu gewoon totdat het incassobureau wordt ingeschakeld. Zo gauw je iets van hen hoort vraag je hen om welk artikel / abonnement / ... het gaat. Zij zijn je verplicht je deze informatie te verschaffen. Daarnaast vraag je om een bewijs van bestelling / lidmaatschap / ... waar ook je handtekening op staat om te bewijzen dat je dit inderdaad bestelt hebt.

Mocht je idd niets hebben met deze instantie, dan zal het probleem zich vanzelf oplossen en het incassobureau de opdracht teruggeven ! Zo niet, dan krijg je vanzelf het bewijs waar je om gevraagd hebt.

Suc6 en laat nog eens weten hoe het verder verloopt !

in
door inge2 - Sep 20, 2005 om 08:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als u werkelijk niets bij dat bedrijf besteld hebt, dan gledt: trek u er niets van aan. Bewaar een kopie van de brief en de e-mail die u gestuurd hebt, waarin u dat zegt. Ga verder geen dure nummers bellen en laat ze maar dreigen.

Als zij uiteindelijk niet kunnen aantonen dat u dat geld echt aan hen verschuldigd bent is er niets aan de hand.

he
door henkieduck - Oct 1, 2005 om 01:46
2 Antwoorden / 4 Vragen

hallo ...bedank voor de tip maar er zit een haakje aan vast , aangezien ik de site naderhand bezocht heb en de voorwaarde heb gelezen ,mag ik ervan uitgaan dat ik de lul ben (letterlijk en verguurlijk)zij beweren dat als ik iets besteld heb ,dat het ook geld en ik eerst het bedrag moet overmaken en dan de artiekelen worden geleverd...ik ben mij van geen kwaad bewust en heb ook zeer zeker niets besteld ,maar zij hebben wel mijn gegevens en die kloppen...ik ben nu dan ook bang dat zij iets sterker staan dan ik ..aangezien ik niets kan bewijzen en maar moet afwachten of zij ter willen zijn en naar mij willen luisteren...als je de voorwaarde lees (je moet die site eens bezoeken en de voorwaarden lezen ...je weet dan waar ik het over heb)dan heb je geen poot om op te staan...eigenlijk zit ik ook te wachten dat er een incasso wordt verzonden via een bureau ...dat zal dan de enige manier zijn om contact te krijgen met dat bedrijf(ik mag aanemen dat dat wel een legale instantie is)...wat ik vermoed is dat er een persoon is die mij kwaad wil doen ,maar moeilijk te bewijzen is ...kortom ik wacht wel af en laat het je weten...met dank henk bos

na
door natureboy - Dec 19, 2005 om 01:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik reageer nu even op de reactie die van jou heb ...het loopt nu de spuigaten uit met dat bedrijf...zij sturen nu al brieven via een incasso bedrijf.

nu ben ik zelf al aan de gang gweest en op het internet gezocht via de kamer van koophandel en ben er nu achter gekomen dat dat bedrijf ingeschreven staat in emmen (drente) in het totaal negen bedrijfsnamen ...sterker nog die nota van dat incassobedrijf is de dag ervoor opgericht...het is duidelijk foute boel daar ..maar aangezien er bedrijgd wordt met inbeslagname en nog meer van dat soort ongein maak ik mij wlel een beetje zorgen..mijn vraag is dan ook hoe ik dit verder moet aanpakken en hoe ik dit probleem bij kassa kan neerleggen en laten onderzoeken...graag een antwoord en een oplossing..ik ben ten einde raad

vladja
door vladja - Dec 19, 2005 om 09:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Natureboy,

Zijn die andere bedrijven bijv. LIS, BER, Livechat4you etc. ?

Vladja

vladja
door vladja - Dec 19, 2005 om 09:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kom er dan op terug met een nieuwe vraag. Deze vraag is oud.

Vladja