Ol
door Olislagers P Jul 30, 2023 om 12:41
Geldzaken & recht
Ik wil weten of een rechts bijstand verzekering niet wil procederen maar afkopen

Ik heb een probleem met een leverancier van mijn markies De zaak sleept al 2 jaar ,en ik wil de rechtsbijstand verzekering in schakelen en zij willen afkopen met €1000 terwijl ik en schade heb van € 3000 Dat heb ik Achmea toch niet voor nodig Ze willen volgens mij niet omdat procederen duurder is dan afkopen. [edit - redactie]

3829 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 30, 2023 om 13:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Een en ander zal afhangen wat en hoe de zaak in elkaar steekt, zo is er niets van te zeggen.

ne
door neodutchio - Jul 30, 2023 om 13:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als ze niet willen procederen wil dat zeggen dat er of geen zekerheid op winst is, of de kosten niet opwegen tegen de opbrengsten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 30, 2023 om 13:51
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt gerust uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen bij een door u geleden schade.
In deze link kunt u lezen wat een rechtsbijstandsverzekering voor u kan doen.

https://www.consumentenbond.nl/rechtsbijstandverzekering/rechtsbijstandverzekering-wat-is-het

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 30, 2023 om 17:19
2095 Antwoorden / Vragen

U kunt uw rechtsbijstand niet verplichten tegen de spreekwoordelijke klippen op te procederen. Als het gewoon niet loont zullen ze het afkopen. U heeft dat overigens vreemd aangepakt want als u de rechtsbijstand direct bij de start van het conflict had ingeschakeld had ik u een veel betere kans gegeven.

1paul
door 1paul - Jul 31, 2023 om 11:01
3173 Antwoorden / 0 Vragen

vaak is dit het geval, stel ze voor dat zij OF procederen OF de totale schade voor hun rekening nemen!!

je zult dit wel goed moeten onderbouwen met een deskundigen rapport!!

kl
door klusman - Jul 31, 2023 om 14:19
91 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens mij is dit een voorstel dat Achmea doet. Hoeft u niet te volgen.
Maar een rechtszaak kan heel lang duren en een uitspraak hoeft niet altijd in uw voordeel te zijn.
Nu hebt u iets. Maar de beslissing ligt bij u.

mo
door mof - Aug 1, 2023 om 10:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is hoe een rechtsbijstandsverzekering werkt. Kosten baten analyse. Zij zoeken de meest optimale oplossing voor henzelff, niet voor u.