da
door darterdre Feb 8, 2022 om 13:39
Geldzaken & recht

Incasso zegt me niks

Hallo,

Ik heb een factuur/incasso gehad van Alektum Group.
Het betreft een schuld van dierenvilla.nl
Ik heb nooit zaken gedaan met dierenvilla.nl
Ze dreigen met incasso als ik niet betaal.

Ik heb ook gebeld maar dan krijg ik in mijn scherm te zien dat het mogelijk om fraude gaat.

Wat kan ik het beste doen?

Groet André Wattel
[edit moderatie, afbeelding bijlage verwijderd]

5085 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2022 om 13:50
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Maak EERST uw naam adres enz onzichtbaar op de brief, anders krijgt u nog meer ellende.

Controleer of de brief legitiem is, dus zoek via google of de telefoonnummers en rekening nummer kloppen met de brief.
Als dat klopt stuur ze dan 1 email met bewijs dat u een schuld zou hebben, met handtekening, data, reden enz.
Daar op wachten.

ju
door juliomariner - Feb 8, 2022 om 13:51
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Als u zeker weet nooit zaken met dierenvilla te hebben gedaan gewoon negeren. Het zal dan bijna altijd om fraude gaan.
Vraag anders het dossier op als u de brief niet durft te negeren. Wie eist bewijst en ze zullen met een bewijs van hun vordering moeten komen.

pe
door pebk - Feb 8, 2022 om 13:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

U moet het plaatje even weghalen, uw naam en adres staan er in.

Op klacht.nl staan veel meldingen van deze partij. De enige reacties die gegeven worden is dat men er niet op in kan gaan vanwege de AVG.
Deze lijkt op die van u. Melden kan, maar er is er nog geen echt opgelost, als je de reacties zo ziet.

Stuur ze een aangetekende brief https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incassoprocedures/voorbeeldbrief-onterechte-aanmaning.
U kunt ook vragen om een bewijs van de rekening: https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/incassobureau/

Ke
door Keesje39 Feb 9, 2022 om 16:15
27 Antwoorden / Vragen

Een aangetekende briet, nog kosten maken ook? Dit advies zou ik zeker niet opvolgen.

Ke
door Keesje39 Feb 9, 2022 om 16:16
27 Antwoorden / Vragen

Sorry, brief.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 8, 2022 om 13:56
7202 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt contact opnemen met dierenvilla voor uitleg.
Onderaan staan de contactgegevens.

https://www.dierenvilla.nl/

Be
door Bewaklu - Feb 8, 2022 om 14:00
132 Antwoorden / 1 Vragen

Overduidelijk nep.
Een incassobureau zal nooit zelf een betalingsregeling voorstellen maar eisen dat het hele bedrag  betaald wordt. Een regeling moet altijd van de schuldplichtige komen.

Gewoon negeren volgens mij!

marita5
door marita5 - Feb 8, 2022 om 14:05
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Darterdre ,

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.alektumgroup.nl/consument/heeft-u-een-bericht-van-ons-ontvangen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2022 om 14:06
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies is in ieder geval nog niet reageren naar de verzender. Als al gezegd, wie eist bewijst en dat zal men niet kunnen.
 Ik adviseer u in ieder geval, vooral ook gelet op de waarschuwing die u al ziet op uw scherm melding te doen bij www.fraiudehelpdesk.nl en u kunt ook een melding doen bij de politie m.b.t. eventuele vermelding in Bekende malafide handelspartijen | politie.nl als men daar ooik constateert dat het frauduleus is.

Vervolgens eerst afwachten of er inderdaad sprake is van inschakelen van een een incassobureau maar ook dan geldt 'wie eist bewijst' en behoeft u ook niet te reageren maar kunt u : lees dit:  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/klacht-incassobureau . Het wordt anders indien u daarna eventueel een exploit ontvangt van een echte deurwaarder met een oproep voor een zitting bij Rechtspraak en dan is het wel absolute noodzaak om te reageren met: 'ik heb nooit zaken gedaan met eiser en eiser heeft geen enkele bewijs' want als u dat dan niet zou doen loopt u risico van een verstekvonnis in plaats van het feit dat de rechter dan de eiser 'met de staart tussen de benen' wegstuurt.

Laat u niet intimideren en zo er wel sprake is van intimideren: doe een melding bij de politie.

Off topic alweer de merkwaardige ervaring dat ik bij het openen van de vraag de de na ca. 14:55 gegeven antwoorden nog niet in beeld kreeg en nu eerst zie na het verzenden. En ik zal de redactie rapporteren dad de klol op de site een uur achterloopt.

sira
door sira - Feb 8, 2022 om 14:08
2354 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt beter eerst even contact opnemen met Klarna en vragen of uw gegevens bij Klarna bekend zijn. Dierenvilla hoeft niet de naam te zijn van het bedrijf waar u misschien zaken mee heeft gedaan, maar wel een onderdeel van Dierenvilla is.
Als u in het bestand van Klarna zit, kunnen zij u ook vertellen waar, wanneer en bij wie u iets heeft gekocht.

mo
door mof - Feb 9, 2022 om 11:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Fraudehelpdesk inlichten. Verder niet reageren. Uiteindelijk ligt de bewijslast bij de eiser: die moet aantonen dat u iets heeft besteld of een dienst heeft afgenomen waarvoor u had moeten betalen.

Maak een screenshot van uw schermpje als u belt en er wordt getoond dat het mogelijk om fraude gaat. Bij een iPhone moet u dan twee knopjes (aan/uitknop en het knopje onder aan het scherm) tegelijk indrukken, dan wordt de screenshot gemaak en opgeslagen in uw image library.

he
door henkie.penkie - Feb 9, 2022 om 12:39
149 Antwoorden / 0 Vragen

Niet op reageren direct uit je mailbox of waar dan ook verwijderen. Zij moeten kunnen bewijzen dat jij bij hun iets gekocht of besteld heb als je zeker weet dat jeniets besteld heb . Dan gewoon niet reageren. En je nergens iets van aantrekken.

1paul
door 1paul - Feb 9, 2022 om 15:50
3163 Antwoorden / 0 Vragen

niets meer, als er een incassotraject komt melden dat u de rekening wilt zien tesamen met de overeenkomst, dit vraagt u aan het incassobureau.

ma
door malhy2 - Feb 13, 2022 om 09:54
309 Antwoorden / 13 Vragen

Een van de vele manieren am mensen geld afhandig te maken. eerder waren dit vermoedelijke abonnementen op puzzelboekjes of vitamines oid.
Stuur een mail naar de eiser met de mededeling dat U niet gaat betalen en dat U een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Bij mij was dit voldoende om alles te laten ophouden.