Ri
door Riky2 Sep 3, 2024 om 00:10
Geldzaken & recht

ING compenseert creditcardhouders om te hoge rente? ING meldt website checken!

Onderstaande brief heb ik op 20 augustus j.l. naar ING gestuurd.

Naar aanleiding van het bericht in de media: “ING compenseert creditcardhouders om te hoge rente,” ben ik maandag jl. bij de ING – Bank in ’s-Hertogenbosch geweest om toch wat meer duidelijkheid te krijgen over dit bericht.
Belangrijk voor mij is de vraag hoe te handelen om hiervoor in aanmerking te kunnen komen.

Helaas de ING-medewerkster wist van niks of niet veel.
Ze had hier vaag iets over gelezen, maar kon mij niet verder helpen wat te doen.

Vanochtend -20/8- naar de ING gebeld en na veel worstelen met kies 1 of kies 2 of kies 3 of 7 maar je moet iets kiezen, etc. kreeg ik eindelijk een medewerkster aan de telefoon.
Na het stellen van diverse veiligheidsvragen – keurig overigens- wist de medewerkster -na navraag- mij te vertellen dat ik zelf eind november begin december van dit jaar de website van de ING in de gaten moet houden om te kijken hoe te handelen en of ik eventueel voor teruggave in aanmerking kom.

Op mijn vraag hoe te handelen eventueel ook in de ING - Nieuwsbrief zal komen, wist de medewerkster mij geen antwoord te geven.

Nu ga ik toch mijn vraag schriftelijk aan u stellen en ik zou het op prijs stellen als ik hierop ook een schriftelijk antwoord van U zou krijgen:

WAT MOET IK DOEN OM IN AANMERKING TE KOMEN VOOR DE COMPENSATIE VAN EVENTUEEL TE HOGE BETAALDE RENTE VAN MIJN CREDITCARD BIJ DE ING?

Ik hoop spoedig een juist antwoord van u te mogen ontvangen.

R. Kranz.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas nog geen antwoord mogen ontvangen.
R.Kranz.

3191 11 Rapporteer
gerbera
door gerbera - Sep 3, 2024 om 09:13
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Het antwoordt heeft u toch al gekregen en lees de link van @geboren amsterdammer.

 wist de medewerkster -na navraag- mij te vertellen dat ik zelf eind november begin december van dit jaar de website van de ING in de gaten moet houden om te kijken hoe te handelen en of ik eventueel voor teruggave in aanmerking kom.

Mabelle
door Mabelle - Sep 3, 2024 om 09:33
641 Antwoorden / 1 Vragen

WAT MOET IK DOEN OM IN AANMERKING TE KOMEN VOOR DE COMPENSATIE VAN EVENTUEEL TE HOGE BETAALDE RENTE VAN MIJN CREDITCARD BIJ DE ING?

GEWOON GEDULD HEBBEN EN STOPPEN MET BELLEN, SCHRIJVEN, ENZ. DAT HEEFT GEEN ENKELE ZIN. JE KRIJGT VANZELF TZT BERICHT VAN DE ING ALS JE RECHT HEBT OP COMPENSATIE.

ingwebcare
door ingwebcare - Sep 3, 2024 om 11:32
74 Antwoorden / 0 Vragen

Beste R Kranz,

We zijn inderdaad bezig om de compensatievoorstellen voor onder andere de Creditcard te regelen. Op deze pagina kun je meer algemene informatie vinden : https://www.ing.nl/particulier/lenen/compensatie-variabele-rente/creditcards. Mocht je specifieke vragen hebben wil ik je verzoeken om contact met ons op te nemen zodat we je hierbij kunnen helpen. ^Mirte

JMA2
door JMA2 - Sep 3, 2024 om 23:35
147 Antwoorden / 3 Vragen

Als je rente betaald op je creditcard dan niet je geen creditcard nemen. Ik betaal wekelijks meermalen met mijn Visa Card en heb in 34  jaar gebruik nog niet een euro aan rente afgetikt. Ik betaal net de card en boek dan direct het verschuldigde bedrag over. Je hebt sowieso een maand om te betalen zonder rente. Als je meer uitgeeft kun je beter een om nemen, dat is veel goedkoper.

fr
door frederik53 - Sep 4, 2024 om 12:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dit gebeurt automatisch. Een ieder die meer dan €50 compensatie krijgt, krijgt automatisch bericht
onder de €50 krijgt niets

ka
door kaartendraak - Sep 4, 2024 om 13:15
206 Antwoorden / 2 Vragen

Wat je moet doen? Heb je geen bericht in je berichtenbox op je ING account gehad dan? Dat heb ik al minstens een maand eerder gehad, gewoon in de berichtenbox stond het nog voordat de 'media' het meldde en daarin stond precies wat ik moest doen om het teurg te krijgen.

Gr
door GreesjeG - Sep 4, 2024 om 18:07
14 Antwoorden / Vragen

En als het geregeld is, overweeg dan eens om over te stappen naar een betere bank, zoals Triodos of ASN Bank.