Johan Parent
door Johan Parent Aug 21, 2020 om 15:00
Geldzaken & recht

Ing zakelijke spaarrekening onbereikbaar

Omdat ik mijn bedrijf binnenkort wil staken heb ik mijn ING zakelijke rekening opgezegd. Er werdt beloofd, dat de rekening en aanhangende spaarrekening binnen 7 werkdagen beëindigd zou worden en de eventuele saldi overgeboekt zouden worden naar de aangegeven bankrekening. Echter na die periode kon ik niet meer bij mijn rekening en de spaarrekening was verdwenen. Navraag gedaan bij ING en deze meldde dat de men nu in juni was bij het uitbetalen van de saldi. Natuurlijk vond ik dat niet acceptabel. Ik kreeg een nieuw in te vullen opzegformulier (?) en ik zou binnen 24 uur bij mijn geld kunnen. Het enige wat er gebeurde is dat de kosten zakelijk betalingsverkeer versneld werden afgeboekt. Dit was 2 weken geleden en herhaaldelijk bellen en mailen met de ING leverde niets op. Ik heb rekeningen te betalen en kan niet bij mijn geld. 


Zijn dit soort fouten bij de ING eerder voorgekomen of ben ik daar uniek in?
wat kan ik verder ondernemen om die kolos in beweging te krijgen?

1326 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2020 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
4

Maar waarom hebt u die rare manier gebruikt? Die spaarrekening kan alleen maar overgeboekt worden naar de bankrekening. Dat had u dus als eerste moeten doen. 


Dan had u daarna het saldo van de bankrekening, min een klein bedrag voor de nakomende kosten over moeten boeken naar de gewenste rekening.

Nu staat het allemaal op tussenrekeningen. 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 21, 2020 om 16:48
16875 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zie de al gegeven reactie van @TIJGER1 alleen heeft u daar nu even niets aan. Heeft u dit al gevolgd:    en mogelijk heeft u hier iets aan https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html of deze https://www.klacht.nl/ing/  Mogelijk is dat echter niet gratis. U kunt in ieder geval ook een beroep doen op de Ombudsman van KiFiD voor het verkrijgen van een snelle oplossing. (De Ombudsman en niet de klachtencie.) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2018/07/Reglement_Ombudsman_en_Geschillencommissie_Financiele_Dienstverlening.pdf

ingwebcare
door ingwebcare - Aug 23, 2020 om 11:31
73 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Johan,

Wat vervelend dat je zo lang op je geld moet wachten! Ik lees dat je nu een formulier hebt ontvangen om als nog bij je geld te kunnen? Ik hoop dat het daarmee is opgelost en je weer verder kunt.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Wi
Willem70 - May 6, 2024 om 17:54
Winkels & webshops

Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen

Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer