Johan Parent
door Johan Parent Aug 21, 2020 om 15:00
Geldzaken & recht

Ing zakelijke spaarrekening onbereikbaar

Omdat ik mijn bedrijf binnenkort wil staken heb ik mijn ING zakelijke rekening opgezegd. Er werdt beloofd, dat de rekening en aanhangende spaarrekening binnen 7 werkdagen beëindigd zou worden en de eventuele saldi overgeboekt zouden worden naar de aangegeven bankrekening. Echter na die periode kon ik niet meer bij mijn rekening en de spaarrekening was verdwenen. Navraag gedaan bij ING en deze meldde dat de men nu in juni was bij het uitbetalen van de saldi. Natuurlijk vond ik dat niet acceptabel. Ik kreeg een nieuw in te vullen opzegformulier (?) en ik zou binnen 24 uur bij mijn geld kunnen. Het enige wat er gebeurde is dat de kosten zakelijk betalingsverkeer versneld werden afgeboekt. Dit was 2 weken geleden en herhaaldelijk bellen en mailen met de ING leverde niets op. Ik heb rekeningen te betalen en kan niet bij mijn geld.

Zijn dit soort fouten bij de ING eerder voorgekomen of ben ik daar uniek in?
wat kan ik verder ondernemen om die kolos in beweging te krijgen?

1326 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2020 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u die rare manier gebruikt? Die spaarrekening kan alleen maar overgeboekt worden naar de bankrekening. Dat had u dus als eerste moeten doen.

Dan had u daarna het saldo van de bankrekening, min een klein bedrag voor de nakomende kosten over moeten boeken naar de gewenste rekening.

Nu staat het allemaal op tussenrekeningen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 21, 2020 om 16:48
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reactie van @TIJGER1 alleen heeft u daar nu even niets aan. Heeft u dit al gevolgd:    en mogelijk heeft u hier iets aan https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html of deze https://www.klacht.nl/ing/  Mogelijk is dat echter niet gratis. U kunt in ieder geval ook een beroep doen op de Ombudsman van KiFiD voor het verkrijgen van een snelle oplossing. (De Ombudsman en niet de klachtencie.) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2018/07/Reglement_Ombudsman_en_Geschillencommissie_Financiele_Dienstverlening.pdf

ingwebcare
door ingwebcare - Aug 23, 2020 om 11:31
73 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Johan,

Wat vervelend dat je zo lang op je geld moet wachten! Ik lees dat je nu een formulier hebt ontvangen om als nog bij je geld te kunnen? Ik hoop dat het daarmee is opgelost en je weer verder kunt.

Groet,

Tjitske
ING Webcare