Sa
door Sarah4 Sep 15, 2019 om 11:17
Geldzaken & recht

Inschrijfgeld studentenvereniging terugkrijgen

Hoi!

Ik heb me in augustus ingeschreven bij een studentenvereniging. Om me in te schrijven heb ik bij de vereniging ter plekke mijn gegevens ingevuld, enkele voorwaarden gelezen die ik me niet exact meer kan herinneren en 100,- inschrijfgeld (dat was bedoeld voor een introductiekamp) betaald. Ik bedacht me echter snel en precies 12 uur later heb ik een mail gestuurd dat ik mijn aanmelding wil annuleren, waarop al snel werd gereageerd dat ik mijn inschrijfgeld niet meer terug zou krijgen. Om te onderzoeken welke voorwaarden ik nou precies had ondertekend, heb ik ze gemaild en gevraagd of ik een kopie zou mogen krijgen van die ondertekende voorwaarden. Hier kreeg ik echter nooit meer reactie op. In de 12 uur dat ik lid was heb ik geen gebruik kunnen maken van diensten van de studentenvereniging, omdat de 'diensten' alleen gaan om feestjes en een introductiekamp die nog geen van allen plaats hadden gevonden op het moment dat ik me uitschreef.

Nu vraag ik me af wat nu precies mijn rechten zijn en hoe ik de studentenvereniging het beste kan benaderen om het inschrijfgeld terug te krijgen.

Groetjes!

2718 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2019 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw rechten? Nul komma nul. Voortaan eerst lezen voordat u tekent.

marita5
door marita5 - Sep 15, 2019 om 11:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sarah4 ,

Als u nu eens vermeldt om welke studentenvereniging dit gaat , zijn we een stuk verder .

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2019 om 11:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2019 om 11:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft inschijfgeld betaald voor de inschrijving. Het feit dat u zich bedacht is ook m.i. geen geldige reden om het inschrijfgeld terug te ontvangen.
Men heeft de inschrijving uitgevoerd. Ik denk dat u blij mag zijn dat men geen lidmaatschapsgeld claimt voor tenminste één jaar.

me
door mein33 - Sep 15, 2019 om 11:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nu vraag ik me af wat nu precies mijn rechten zijn en hoe ik de studentenvereniging het beste kan benaderen om het inschrijfgeld terug te krijgen.

U heeft hopelijk geleerd dat je nooit impulsief iets moet tekenen, zonder de geldende spelregels te kennen en een kopie van de getekende inschrijving te hebben ontvangen.
Naar het zich laat aanzien kunt u weinig ondernemen en de kans dat u echt uw inschrijfgeld terug krijgt is zo goed als nihil.
Jammer eigenlijk dat u zich, net zo impulsief als u zich heeft aangemeld, ook weer heeft opgezegd, want bij een studentenleven hoort ook het lidmaatschap van een studentenvereniging.

Als ik u mag raden, herzie uw annulering en maak het komende jaar gebruik van hetgeen de vereniging u te bieden heeft !!
In het lopende jaar kunt u dan altijd nog (tijdig) beslissen om uw lidmaatschap te beëindigen of dat het u zo goed bevalt en uw gehele studietijd lid zal blijven.

Moch u toch niet verder willen met de vereniging, dan kan een (aangetekende) brief met een verzoek tot restitutie van het inschrijfgeld, misschien nog uitkomst bieden, al zie ik dat wel somber voor u in.

panter22
door panter22 - Sep 15, 2019 om 11:56
6599 Antwoorden / Vragen

Voor hoe lang ben je lid geworden van die studentenvereniging. Komen er nog extra kosten bij?
Info:
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2019 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je al vast een (duur) lesje geleerd. ;-)
Bezint eer ge begint.

ma
door malty - Sep 15, 2019 om 14:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker gaan genieten op dat introductiekamp als dat nog mogelijk is, heeft u nog iets voor die €100.
Kan zijn dat ze uw uitschrijving meteen geaccepteerd hebben en dan heeft u niets meer aan die ondertekende voorwaarden.