le
door lenscat Dec 15, 2005 om 12:59
Geldzaken & recht

Inschrijven als medebewoner van huurhuis

hallo, wat ik graag wil weten of er een manier is om als medebewoner in te schrijven in het huurhuis waar ik woon, maar de woning staat op naam van mijn moeder.

Dit is de situatie, mijn moeder gaat bij haar vriend wonen, maar als ze zich daar inschrijft, dan moet ik dus het huis uit, ik kan daar niet blijven wonen en de woning op mijn naam zetten, dit heb ik te horen gekregen bij de woningbouw en bij burgerzaken. waarom is mij eigenlijk onduidelijk. Kan ik hier echt niks aan doen??? Ze kunnen mij toch niet zo maar het huis uitzetten??

15816 8 Rapporteer

hoffie1965
door hoffie1965 - Dec 15, 2005 om 14:18
126 Antwoorden / 0 Vragen

Het als mede huurder inschrijven bij een woningcooperatie gaat meestal simpel door een briefje te sturen dat je mede huurder bent.

Jouw probleem is echter dat de meeste woniongcooperaties echter verlangen dat je minstens een jaar als mede bewoners ingeschreven moet staan, wil dit echt serieus worden. Dit heeft voornamenlijk met fraude en onderhuur te maken....

le
door lenscat - Dec 15, 2005 om 14:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

dat heb ik gedaan, maar het kan niet, terwijl ik daar al 13 jaar woon

vladja
door vladja - Dec 15, 2005 om 15:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een woningbouwvereniging kijkt ook naar het inkomen, want als de ene
huurder vertrekt moet de overblijvende huurder de huur kunnen
opbrengen.

In een eerdere vraag is zelfs gebleken dat sommige
woningbouwverenigingen het BKR in Tiel nakijken. Omdat iemand daar een
notering had, werd geweigerd om deze persoon als medehuurder te
registreren.

Vladja

le
door lenscat - Dec 15, 2005 om 16:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan het niet zijn, als ik alleen zou reageren op dit huis, dan zou ik daarvoor in aanmerking komen, het probleem is dat het op mijn moeders naam staat en dit kan niet worden overgeschreven naar mijn naam, dat is hun beleid/regelgeving??

wi
door wippie - Dec 15, 2005 om 16:48
260 Antwoorden / 0 Vragen

Ga zo spoedig mogelijk met je moeder naar de woningbouwvereniging en laat je moeder het contract herzien. Jullie worden dan samen huurder van de woning en deze vereniging zal het contract als een van de huurders om welke reden dan ookj uittreed, de woning gewoon door verhuren aan de andere contractant. Dit is wettelijk vastgelegd.

vladja
door vladja - Dec 15, 2005 om 17:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kijk op:

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/36.htm#medehuurder

van de woonbond over het medehuurderschap en medehuurder
worden.

Vladja

le
door lenscat - Dec 16, 2005 om 11:58
3 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor de info

birdies
door birdies - Jan 4, 2006 om 20:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Overgenomen van de woonbondsite:'.....Een (volwassen) kind, dat nog bij zijn ouders woont, zal niet snel als medehuurder worden erkend, omdat in dat geval in het algemeen geen sprake is van duurzaam samenwonen. Het samenwonen van ouder(s) en kinderen is immers 'naar zijn aard' aflopend. Dit wordt anders als het kind ouder is.
Vanaf de leeftijd van ±35 jaar kan worden gezegd dat wel sprake is van duurzaam samenwonen......'