roodhart
door roodhart Dec 4, 2012 om 20:24
Geldzaken & recht

Inschrijving Fit For Free

Online heb ik me aangemeld om lid te worden bij fit for free. Op de site staat/stond dat het jaarabonnement in gaat op het moment dat ik mijn pasje zou ophalen. Volgens een bevestiging mail moest ik langskomen met geldig legitimatie bewijs en een pinpas. Door een operatie ben ik hier nooit aan toegekomen. Toch zijn er bedragen afgeschreven als zijnde abonnementskosten. Na meerdere mails is er een antwoord gekomen dat de ''ínschrijving'' rechtsgeldig zou zijn en ik gewoon moet betalen.

Nu mijn vraag:

Is de inschrijving daadwerkelijk rechtsgeldig en zit ik er nu een jaar aan vast?

ps, ik heb ze ook voorgelegd wat hun verlies zou zijn wanneer mijn abonnement later in zou gaan, mijn intentie is namelijk om te gaan sporten en dus daadwerkelijk lid te worden.

2594 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2012 om 20:48
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Algemene voorwaarden.
Art 1
a. Aanmelding als Fit For Free lid vindt plaats door het inschrijfformulier volledig in te vullen en te verzenden. Na ontvangst door Fit For Free van het inschrijfformulier vangt het lidmaatschap aan op de datum die op het inschrijfformulier door het lid is ingevuld. Indien het lid geen datum heeft ingevuld, gaat het lidmaatschap op de dag van ontvangst van dit inschrijfformulier in

Ik zie niet waar staat dat het lidmaatschap ingaat op de dag dat je je pasje ophaalt.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 20:49
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat gewoon gelijk in en je hebt ook een betalingsverplichting va inschrijfdatum. Staat gewoon in de voorwaarden.

roodhart
door roodhart - Dec 4, 2012 om 20:59
7 Antwoorden / 2 Vragen

Deze tekst stond op het moment van mijn online aanmelding eind augustus, ik heb hier een printscreen van gemaakt> Uw jaarabonnement wordt geactiveerd nadat u hiervoor heeft getekend aan de balie van uw Fit For Free vestiging< Ook werd er nergens gewezen naar de algemene voorwaarden, het betrof een actie periode ivm opening nieuwe vestiging in enschede.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 21:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit stond in mijn aanmeldingsmail in Mei:

Bedankt voor uw inschrijving!

Wij zien u graag snel terug op de door u gekozen vestiging, waar uw lidmaatschapspas voor u klaar ligt bij de balie. U kunt dus direct beginnen met trainen!
In geval van inschrijving bij een nog te openen vestiging kunt u uw lidmaatschapspas vanaf de eerste openingsdag afhalen bij de vestiging.

Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs en uw bankpasje mee te nemen! Ben jij jonger dan 16 jaar? Neem bij het afhalen van je lidmaatschapspasje even je ouders mee.

Anders dan bij jou dus.

roodhart
door roodhart - Dec 4, 2012 om 21:23
7 Antwoorden / 2 Vragen

Deze mail is exact hetzelfde als de mail dat ik heb ontvangen daar is dus niets aan veranderd. Waar nu onder stap 5 de algemene voorwaarden staat stond er bij mij letterlijk ''Uw jaarabonnement wordt geactiveerd nadat u hiervoor heeft getekend aan de balie van uw Fit For Free vestiging''.

Daarnaast ontgaat het mij volkomen (ook wanneer ze gelijk hebben overigens) waarom ze de strijd aangaan met een toekomstig lid die 3 maanden later zijn jaarabonnement aangaat dan dat deze de aanmelding heeft ingevuld en verstuurd.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 21:31
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Oke, dacht dat je het over de aanmeldingsmail had.

Je zegt dat je een printscreen hebt, heb je die doorgestuurd naar FFF, wat zeggen zij hierover dan?

roodhart
door roodhart - Dec 4, 2012 om 21:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 4 dec 2012, 21:31]Oke, dacht dat je het over de aanmeldingsmail had.

Je zegt dat je een printscreen hebt, heb je die doorgestuurd naar FFF, wat zeggen zij hierover dan?

Ja dit ik heb ik op 23 november per mail gestuurd ze hebben alleen een reactie snelheid van meer dan een maand ik wacht dus nog op antwoord, ondertussen krijg ik wel een brief met incassokosten van €31 en stornokosten van €9 naast mijn openstaande abonnementsgelden.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2012 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wil u daar überhaupt nog wel gaan sporten? Lees alle ramp verhalen over Fit For Free maar eens.

van leyden
door van leyden - Dec 5, 2012 om 13:39
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Lees al jaren klachten over fit for free.
Het fitnesscentrum zelf is maar een bijzaak, een dekmantel.
Main business is leven van de onwetendheid en de vergeetachtigheid van de klanten.

Een waardeloos bedrijf dus.
Maar goed, die ellende zal nog wel tot in de eeuwigheid voortduren>> het is legaal en dan mag je dus je klanten tillen.