Ma
door Marcel.Smolders Sep 27, 2017 om 17:24
Geldzaken & recht

Interbank

Interbank verandert betalingsysteem en ligt de consument daar niet over in. Sinds afgelopen mij verrekend interbank de extra aflossing met de automatische incasso. Waardoor ik momenteel €1900 minder afgelost hebt dan dat ik verwachte. Dit kwam aan het licht omdat er een raar bedrag was afgeschreven. Interbank ziet dan ook niet in om enige compensatie tegeven aangezien ze toegeven dat het hun fout is. Ik vind dat ze op die manier geld verdienen over de rug van de consument.

1112 8 Rapporteer

ge
door george321 - Sep 27, 2017 om 17:28
390 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u niet gezien dat er andere bedragen afgeschreven zijn als vorige jaren?

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2017 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u lost extra af sinds mei, maar ziet dan niet dat de automatische incasso's anders zijn? Dan hebt u toch € 1.900 "over" op uw bankrekening?

Uiteraard verdienen ze geld "over de rug" van de consument.

Controleert u dan niet in ieder geval maandelijks uw rekening?

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 17:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou Interbank compensatie moeten geven? Als je iedere maand inlogt op 'mijn interbank' had je veel eerder kunnen zien dat dit gebeurde.

Ge
door Genee - Sep 27, 2017 om 17:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kon u dat niet zien met die automatische afschrijvingen dat er iets niet klopte?
En heeft u voor die extra aflossingen wel de juiste procedure gebruikt?
Op de website van Interbank staat bij Extra aflossen: Let op......

https://www.interbank.nl/contact/veelgestelde-vragen/betalen-en-aflossen

reflecs
door reflecs - Sep 27, 2017 om 18:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is vervelend voor u. En dat meen ik.
Tip: hou iedere maand in een boekje of de computer bij wat er af- en bijgeschreven moet worden, dan merkt u het meteen als iets niet loopt zoals u verwacht.

ne
door neodutchio - Sep 27, 2017 om 18:34
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe heeft interbank extra verdiend aan u? En wat voor geld bent u kwijt geraakt waardoor u compensatie verwacht? U heeft nu een bedrag van €1900 op uw spaarrekening staan waar u rente van kan trekken. In de ogen van veel vraagstellers hier is de rente heel hoog. Nou ja, als ze geld tegoed hebben dan.
De fout is gevonden, u kunt uw extra aflossing alsnog doen en alles is weer als vanouds.

ra
door raarmaarwaar - Oct 7, 2017 om 04:23
41 Antwoorden / 1 Vragen

Interbank is veel langer tijd niet goed bezig. Wat kun je doen als interbank boevenbank blijft?
1. Melden bij KIFID. (klachteninstituut financiële dienstverlening).
2. Info vragen bij ACM (autoriteit consumenten markt) en/of AFM (autoriteit financiele markt).

Zou u graag hier kunnen melden hoe het is afgehandeld? Kunnen wij indien nodig aanvullende vragen stellen indien nodig gewenst is aan de diverse veranwoordelijken.

jo
door jorisw - Oct 7, 2017 om 18:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als dit al sinds mei gaande is, en u komt er nu pas achter, dan voldoet u niet aan de gebruiksvoorwaarden van uw bankrekening.,