Internetdienst
Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld voor 3 gratis proefabonnementen van en online internetdienst. Hierbij had je 10 dagen de tijd om je proefabonnement schriftelijk op te zeggen. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb de eerste brief 3 dagen na ontvangst van hun inlogcodes opgestuurd. (Dit is namelijk het begin van de 10 dagen) Ik had toen al het gevoel dat er iets niet klopte... Vervolgens heb ik de 2e opzeggingsbrief 2 dagen later naar hen verstuurd. Ik heb hierop geen enkele reaktie van hen op mogen ontvangen. Ik heb gebeld, gemaild en geschreven maar geen reaktie! De 10 dagen liepen voorbij en plots kreeg ik 3 fakturen van in totaal zo'n 500 euro. Met daarbij de mededeling dat ik deze even moest overmaken. Ik heb hen vervolgens weer vele emails en brieven gestuurd.(want telefonisch zijn ze niet te bereiken, ze pakken n.l. niet op) En hierop ook weer geen reaktie. Totdat ik ze een aangetekende brief heb gestuurd. Hierop kreeg ik 2 emails dat ze de opzegging voor de nieuwe periode hebben ontvangen en dat ik deze periode gewoon moest betalen. En dit terwijl ik heb gehandeld volgens hun Algemene Voorwaarden waarin staat vermeld dat je binnen 10 dagen schriftelijk moet hebben opgezegd.
Ik weet niet wat ik hier nu mee aan moet? In hun Algemene Voorwaarden staat ook dat wanneer er niet wordt betaald dat zij dan de vordering overdragen aan een deurwaarder.
Ik heb wel alle brieven en emails naar en van hun gekopieerd en bewaard.
Wie kan mij hiermee verder helpen?
Zeer jammer dat je de eerste brief niet per aangetekend (en met bewijs van ontvangst) hebt verstuurd, dan had je tenminste een goede troef in handen gehad. Ik ben bang dat je de eerste periode gewoon moet betalen, tenzij er meerdere slechte berichten zijn over deze organisatie over klachten. Om welk bedrijf gaat het hier?
U heeft volgens de algemene voorwaarden schriftelijk opgezegd en dus aan de voorwaarden die gesteld zijn voldaan. U hoeft dan ook niet te betalen. Mijn advies is om een aangetekende brief te sturen en hierin aan te geven dat u behalve twee maal schriftelijk opgezegd te hebben ook een mail gestuurd heeft naderhand. Ter informatie stuurt u een kopie van de e-mail mee naar het bedrijf.
Geef aan dat u binnen de opzegtermijn heeft opgezegd en van het bedrijf verwacht dat de overeenkomst is gestopt. Het bedrijf zal wellicht dan netjes de overeenkomst stoppen.
Tevens is het zo dat ieder gemiddeld bedrijf wel een incassobureau heeft. Hier hoeft u zich geen zorgen over te maken, daar u netjes heeft opgezegd. Wellicht heeft u de brief per computer gemaakt, in dit geval kunt u deze toesturen samen met de e-mail.
Dus, aangetekende brief en klaar is keesie
Dit klinkt bekend, volgens mij had ik het zelfde probleem. Kijk anders even bij mijn vragen om het verloop bij mij te volgen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer