co
door conimus Apr 17, 2004 om 08:15
Geldzaken & recht

Internetdienst

Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld voor 3 gratis proefabonnementen van en online internetdienst. Hierbij had je 10 dagen de tijd om je proefabonnement schriftelijk op te zeggen. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb de eerste brief 3 dagen na ontvangst van hun inlogcodes opgestuurd. (Dit is namelijk het begin van de 10 dagen) Ik had toen al het gevoel dat er iets niet klopte... Vervolgens heb ik de 2e opzeggingsbrief 2 dagen later naar hen verstuurd. Ik heb hierop geen enkele reaktie van hen op mogen ontvangen. Ik heb gebeld, gemaild en geschreven maar geen reaktie! De 10 dagen liepen voorbij en plots kreeg ik 3 fakturen van in totaal zo'n 500 euro. Met daarbij de mededeling dat ik deze even moest overmaken. Ik heb hen vervolgens weer vele emails en brieven gestuurd.(want telefonisch zijn ze niet te bereiken, ze pakken n.l. niet op) En hierop ook weer geen reaktie. Totdat ik ze een aangetekende brief heb gestuurd. Hierop kreeg ik 2 emails dat ze de opzegging voor de nieuwe periode hebben ontvangen en dat ik deze periode gewoon moest betalen. En dit terwijl ik heb gehandeld volgens hun Algemene Voorwaarden waarin staat vermeld dat je binnen 10 dagen schriftelijk moet hebben opgezegd.

Ik weet niet wat ik hier nu mee aan moet? In hun Algemene Voorwaarden staat ook dat wanneer er niet wordt betaald dat zij dan de vordering overdragen aan een deurwaarder.
Ik heb wel alle brieven en emails naar en van hun gekopieerd en bewaard.

Wie kan mij hiermee verder helpen?


 

459 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2004 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeer jammer dat je de eerste brief niet per aangetekend (en met bewijs van ontvangst) hebt verstuurd, dan had je tenminste een goede troef in handen gehad. Ik ben bang dat je de eerste periode gewoon moet betalen, tenzij er meerdere slechte berichten zijn over deze organisatie over klachten. Om welk bedrijf gaat het hier?

ve
door verwijderd - Apr 18, 2004 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft volgens de algemene voorwaarden schriftelijk opgezegd en dus aan de voorwaarden die gesteld zijn voldaan. U hoeft dan ook niet te betalen. Mijn advies is om een aangetekende brief te sturen en hierin aan te geven dat u behalve twee maal schriftelijk opgezegd te hebben ook een mail gestuurd heeft naderhand. Ter informatie stuurt u een kopie van de e-mail mee naar het bedrijf.


Geef aan dat u binnen de opzegtermijn heeft opgezegd en van het bedrijf verwacht dat de overeenkomst is gestopt. Het bedrijf zal wellicht dan netjes de overeenkomst stoppen.



Tevens is het zo dat ieder gemiddeld bedrijf wel een incassobureau heeft. Hier hoeft u zich geen zorgen over te maken, daar u netjes heeft opgezegd. Wellicht heeft u de brief per computer gemaakt, in dit geval kunt u deze toesturen samen met de e-mail.


Dus, aangetekende brief en klaar is keesie

ve
door verwijderd - Jun 29, 2004 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit klinkt bekend, volgens mij had ik het zelfde probleem. Kijk anders even bij mijn vragen om het verloop bij mij te volgen...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer