co
door conimus Apr 17, 2004 om 08:15
Geldzaken & recht

Internetdienst

Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld voor 3 gratis proefabonnementen van en online internetdienst. Hierbij had je 10 dagen de tijd om je proefabonnement schriftelijk op te zeggen. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb de eerste brief 3 dagen na ontvangst van hun inlogcodes opgestuurd. (Dit is namelijk het begin van de 10 dagen) Ik had toen al het gevoel dat er iets niet klopte... Vervolgens heb ik de 2e opzeggingsbrief 2 dagen later naar hen verstuurd. Ik heb hierop geen enkele reaktie van hen op mogen ontvangen. Ik heb gebeld, gemaild en geschreven maar geen reaktie! De 10 dagen liepen voorbij en plots kreeg ik 3 fakturen van in totaal zo'n 500 euro. Met daarbij de mededeling dat ik deze even moest overmaken. Ik heb hen vervolgens weer vele emails en brieven gestuurd.(want telefonisch zijn ze niet te bereiken, ze pakken n.l. niet op) En hierop ook weer geen reaktie. Totdat ik ze een aangetekende brief heb gestuurd. Hierop kreeg ik 2 emails dat ze de opzegging voor de nieuwe periode hebben ontvangen en dat ik deze periode gewoon moest betalen. En dit terwijl ik heb gehandeld volgens hun Algemene Voorwaarden waarin staat vermeld dat je binnen 10 dagen schriftelijk moet hebben opgezegd.

Ik weet niet wat ik hier nu mee aan moet? In hun Algemene Voorwaarden staat ook dat wanneer er niet wordt betaald dat zij dan de vordering overdragen aan een deurwaarder.
Ik heb wel alle brieven en emails naar en van hun gekopieerd en bewaard.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

459 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2004 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer jammer dat je de eerste brief niet per aangetekend (en met bewijs van ontvangst) hebt verstuurd, dan had je tenminste een goede troef in handen gehad. Ik ben bang dat je de eerste periode gewoon moet betalen, tenzij er meerdere slechte berichten zijn over deze organisatie over klachten. Om welk bedrijf gaat het hier?

ve
door verwijderd - Apr 18, 2004 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft volgens de algemene voorwaarden schriftelijk opgezegd en dus aan de voorwaarden die gesteld zijn voldaan. U hoeft dan ook niet te betalen. Mijn advies is om een aangetekende brief te sturen en hierin aan te geven dat u behalve twee maal schriftelijk opgezegd te hebben ook een mail gestuurd heeft naderhand. Ter informatie stuurt u een kopie van de e-mail mee naar het bedrijf.

Geef aan dat u binnen de opzegtermijn heeft opgezegd en van het bedrijf verwacht dat de overeenkomst is gestopt. Het bedrijf zal wellicht dan netjes de overeenkomst stoppen.

Tevens is het zo dat ieder gemiddeld bedrijf wel een incassobureau heeft. Hier hoeft u zich geen zorgen over te maken, daar u netjes heeft opgezegd. Wellicht heeft u de brief per computer gemaakt, in dit geval kunt u deze toesturen samen met de e-mail.

Dus, aangetekende brief en klaar is keesie

ve
door verwijderd - Jun 29, 2004 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit klinkt bekend, volgens mij had ik het zelfde probleem. Kijk anders even bij mijn vragen om het verloop bij mij te volgen...