ja
door jaymie Apr 15, 2010 om 20:16
Geldzaken & recht

Intrum justitia

eergisteren kreeg mijn oom die in een verzorgingstehuis woont,een brief van intrum justitia binnen.de brief stond op zijn naam,niet op zijn adres.
hoe hij daar dan toch komt is mij een raadsel.
in de brief staat dat zij hem op 10-03-2010 in kennis hebben gesteld van een vordering van TOMMY TELESHOPPING B.V.
tot op heden hadden zij nog geen betaling ontvangen???????????
hij kon in termijnen betalen

haloooooooooo waar zijn ze mee bezig,ik behartig al jaren zijn geldzaken doe zijn was en kom 2 keer per week bij hem,nog nooit heb ik daar iets binnen zien komen en de verpleging houdt mij goed op de hoogte.
ik opgebeld,tja het gaat over een soort keukenmachine die besteld is door mijn oom die dus heel hard horend is en geen telefoon kan bedienen (laat staan mijn nummer bellen )dat doen de zusters.
en het adres klopt dus ook niet
wel klopt de geboortedatum,maar ja dat kan iedereen achter halen.
ik heb dus uitgelegd dat mijn oom niets besteld heeft en ook niets heeft ontvangen en dat ik ook niet van plan om te betalen.
de telefoniste zei:ik moet eerst contact opnemen met TOMMY TELESHOPPING en ze zou mij daar over terug bellen (tot heden nog geen telefoontje gehad)
wat zijn mijn oom zijn rechten.moet ik een advocaat inschakelen

goed advies is welkom

nog even een geval van 3 jaar geleden,er werd een pakketje afgeleverd op naam van mijn oom ook weer op het verkeerde adres (typisch het zelfde adres waar deze incasso over gaat) ik heb het pakketje terug gebracht naar het postkantoor en terug gestuurd naar afzender,daar nooit meer iets over gehoord
de straat bestaat wel maar niet het huisnummer
moet ik het gewoon maar laten en erger afwachten (deurwaarder ect.)
groetjes Helma

1831 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangetekende brief met ontvangstbewijs aan:

Tommy Teleshopping BV
Postbus 10336
1301 AH Almere

met een kopie van de brief van Intrum Justitia erbij waarin u stelt dat er niets besteld is en uw oom in een verzorgingstehuis verblijft. Dat u de vordering betwist. Dat u schriftelijk bewijs van een eventuele bestelling wilt zien, omdat dit telefonisch niet besteld kan zijn daar uw oom stokdoof is. Kopie van de brief met dossiernummer erop aan IJ sturen.

Als u de zaak rechtstreeks wilt volgen kunt u uw adres opgeven als correspondentie-adres als zaakwaarnemer.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je Vladja
dat is een vlugge reactie,en ik ga er ook recht mee aan de slag
ik houdt je op de hoogte over de gang van zaken
groetjes Helma

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaymie

Stuur een brief naar dit incassobureau.

Modelbrief (zelf aanpassen aan de persoonlijke situatie):

(naam en adres incassobureau)
(datum)

Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb kennis genomen van uw brief gedateerd op (datum) waarin u mij maant om een schuld ad € …….. voor (datum) aan u te voldoen.
Mij is echter niets bekend van een schuld die ik bij u of de door u genoemde firma (naam firma) zou hebben.
Ik verzoek u dan ook om de rechtmatigheid van deze vordering binnen 14 kalenderdagen schriftelijk te bewijzen. Mocht ik binnen de genoemde termijn niets hebben ontvangen, dan beschouw ik deze zaak als afgedaan.

Indien u mij echter zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliënte worden verhaald.

Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

(naam en adres)
(geen telefoonnummer)

Ps. Als je een handtekening zet, zet die dan dwars door de adresgegevens zodat zij daarmee geen valsheid in geschrifte kunnen plegen.

Tip2: bewaar altijd een kopie van deze brief.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de weg van Read kiest, stuur dan wel een kopie van de brief aan Tommy Teleshopping. Zij zijn de opdrachtgevers aan Intrum Justitia. Zij moeten de incasso-opdracht intrekken.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Read

bij deze alvast bedankt voor je hulp
maar mag ik de brief schrijven onder mijn naam namens mijn oom,omdat ik de zaken van mijn oom behartig (zijn cognitieve vermogens zijn niet zo goed meer,hij begrijpt niets en kan wel een handtekening zetten met moeite,hij bibbert heel erg met zijn hand en ziet ook heel slecht)
ik neem mijn adres als correspondentie,zodat ik op de hoogte blijf en vlugger kan reageren.
groetjes Helma

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

en Vladja

nogmaals bedankt,ik zal je advies opvolgen.
groetjes Helma

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaymie

Je kunt de brief schrijven alsof jouw oom die brief heeft geschreven. Het enige wat hij dan moet doen is zijn handtekening zetten en hoe die eruit ziet is van geen belang. Het zou zelfs een kruisje kunnen zijn. Als je jouw eigen adres gebruikt, dan kun je het beste expliciet in die brief zetten:

Correspondentieadres:................

Nogmaals sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede morgen Read
nog een vraag,is het voldoende dat ik mijn correspondentie adres vermeld en niet het juiste adres van mijn oom,want dat hebben ze niet
groetjes Helma

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geef ze alleen de nodige info over uw oom om de zaak te behandelen en geen extra info. Laat maar lekker op het verkeerde adres staan.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht bedrijf niet kunnen bewijzen dat uw oom deze bestelling heeft geplaatst ( voice log) dan kunt u de zending beschouwen als ongevraagd. Dan heeft u geen betalingsverplichting t.a.v. bedrijf en hoort deze incasso procedure gestaakt te worden.

consuwijzer: klik

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond,

ik heb dus uitgelegd dat mijn oom niets besteld heeft en ook niets heeft ontvangen .

kunt u de zending beschouwen als ongevraagd

Hij heeft de zending nooit ontvangen.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede avond,

Ik wil graag reageren, als u een brief ontvangt van een incasso buro neem dan contakt op met het incasso buro. in dit geval heeft Tommy teleshopping het uit handen gegeven aan een incasso buro. Dus hun trekken al waren hun handen er vanaf.

In dit geval gaat het waarschijnlijk om fraude dan kan je ook aangiften doen bij de politie!

ve
door verwijderd - Apr 29, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Diertje

bedankt voor je reactie,maar als je goed leest had ik al contact gelegd met het incasso bureau en alles uitgelegd.
maar helaas tot heden heb ik nog niets gehoord,terwijl zij mij zouden terug bellen.
ik wacht deze week nog af op een reactie na mijn schrijven.want als ze het goed doen,moet ik de reactie op mijn adres krijgen en niet op het niet bestaande adres waar ze het pakket en de aanmaningen naar toe hebben gestuurd.

groetjes Helma

ve
door verwijderd - Apr 29, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaymie schreef op donderdag 29 apr 2010, 15:47: beste Diertje

bedankt voor je reactie,maar als je goed leest had ik al contact gelegd met het incasso bureau en alles uitgelegd.
maar helaas tot heden heb ik nog niets gehoord,terwijl zij mij zouden terug bellen.
ik wacht deze week nog af op een reactie na mijn schrijven.want als ze het goed doen,moet ik de reactie op mijn adres krijgen en niet op het niet bestaande adres waar ze het pakket en de aanmaningen naar toe hebben gestuurd.

groetjes Helma

Als aanvulling op mijn eerdere reactie t.a.v. van rechtsgeldig bewijs van bestellen ( b.v. voice log) door uw oom kunt u ook verzoeken om rechtsgeldig bewijs van ontvangst door uw oom ( handtekening van oom bij ontvangst van pakket)

Kunnen beide rechtsgeldige bewijzen niet opgehoest worden lijkt mij een incasso procedure onterecht.
Hopelijk blaast incasso bureau de procedure af.

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

welnu er zijn dus 2 weken verstreken,en tot heden heb ik geen reactie gekregen.
wat nu.
moet ik alsnog een aangetekende brief versturen (let wel extra kosten).
ik kan niet 24 uur per dag bij mijn oom zijn,werk zelf ook.
kan er alsnog een deurwaarder aan de deur komen bij mijn oom.
ik weet het niet
dus beste mensen help me
groetjes Helma

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op Intrum Justitia kan je lang wachten tot ze terugbellen. Dat doen ze meestal niet.

Dus - ondanks dat het geld kost - stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan Tommy Teleshopping. Zij zijn de opdrachtgever van Intrum Justitia en zij moeten de incasso-opdracht intrekken. Een kopie van de aangetekende brief met het dossiernummer erop aan Intrum Justitia. Die kan met een gewone postzegel.

Jouw oom is schriftelijk aangemaand, dus moet je schriftelijk reageren. Telefoontjes zijn niet te bewijzen.

Vladja

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag Vladja

ik had al 2 brieven verstuurd zowel naar T T als Intrum Justitia.
alleen niet aangetekend,zij sturen toch ook niets aangetekend .
ik dacht dat het wel voldoende zou zijn.
dus nu alsnog een aangetekende brief brief naar T T.
wat ik niet begrijp is,waarom moet mijn oom extra kosten maken voor iets wat hij niet besteld/ontvangen heeft.
hoe kun je dan ooit je onschuld bewijzen.
groetjes Helma

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij hoeft zijn onschuld niet te bewijzen als het erop aankomt. Wie eist, bewijst. Uiteindelijk zal TT moeten bewijzen voor de rechter dat oom ook werkelijk iets gekocht heeft.

Het is absurd, maar gewone brieven die men liever niet heeft, raken altijd "zoek" bij de post. Als je een abonnement wil, komen ze altijd aan. Als je niet aangetekend opzegt, nooit.

Er zit niet anders op om aangetekend met ontvangstbewijs te reageren.

Vladja