sn
door snahedlo Feb 5, 2014 om 21:41
Geldzaken & recht

Investeren/beleggen voor de toekomst

Graag willen wij weten, wat voor mogelijkheden er zijn om nu te investeren in onze toekomst. Waar kunnen wij het beste in investeren of beleggen?
We denken er ook over om een recreatiewoning te kopen en dan te verhuren, maar is dat belastingtechnisch verstandig?

10134 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2014 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u al ern hypotheekvrije eigen woning en een flinke spaarpot achter de hand? Dat eerst regelen.

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2014 om 22:02
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Waar kunnen wij het beste in investeren of beleggen?

Op deze vraag is door niemand ( in mijn optiek ) een zinnig antwoord te geven.
Één ding is echter zeker, niets is zeker.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2014 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, begin er eens mee u in te lezen in de materie. Op Google is er veel over de aspecten van een vakatiehuis voor de verhuur te vinden..
Bijvoorbeeld klik hier.

sn
door snahedlo - Feb 5, 2014 om 23:28
17 Antwoorden / 34 Vragen

Tijger, bedankt voor de nuttige informatie.
We gaan ons eens goed laten voorlichten.

pi
door pieterwolters - Feb 6, 2014 om 09:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in 2006 voor 1000 euro AAPL had gekocht had je nu ca. 10.000 euro gehad... En GOOG had altijd nog 3000 euro waard geweest bij een investering van 1000 euro.

Het kan dus wel, goed verdienen met aandelen.

Maar de meest zekere manier om vermogen op te bouwen is spreiden (sparen, aandelen, etc) en iedere maand een vast bedrag te sparen en beleggen. Je zal dan niet het hoogste mogelijk rendement halen, maar ook niet de grootst mogelijke verliezen lijden.

wm
door wmvanderveen - Feb 7, 2014 om 12:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat U hengelt naar een financieel plaatje maar ik zou U willen adviseren te investeren in het leven zelf. Geef geld uit aan het leven zelf en zorg dat je een grote koffer met mooie herinneringen hebt. Die zijn op je oude dag veel meer waard dan welk huis, obligatie of wat dan ook.

Redacteur
door Redacteur - Feb 7, 2014 om 13:26
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Graag inhoudelijk reageren. Alvast bedankt!

De redactie

opaplop
door opaplop - Feb 7, 2014 om 14:17
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste snaheblo.

Zojuist heb ik weer de nieuws brief van de spaarpagina van Anneke Ranzato en Rob van Eerde binnen gekregen,daar zou je eens kunnen kijken en ook die vraag stellen. het adres is: reactie@sparenpagina.nl Die mensen zijn al jaren bekend met de marerie en wat vooral belangrijk is,ze doen het als hobby en hebben nergens een binding mee.

opaplop
door opaplop - Feb 7, 2014 om 14:31
76 Antwoorden / 12 Vragen

Nog even een aanvulling van mij. het moet natuurlijk Materie zijn en jullie zouden kunnen kijken en eventueel een nieuwsbrief daar aanvragen het is www.vanspaarbankveranderen.nl Kijk daar maar eens.
is dus van Anneke en Rob.

retjudyy
door retjudyy - Feb 7, 2014 om 16:29
38 Antwoorden / 25 Vragen

maak je huis hypotheek vrij en ga dan genieten
als je zo'n vakantie woning koopt en verhuurd heb je toch tzt onderhoud nodig, met alle ellende van dien en dat kost ook weer geld Hoeveel geld heb je en hoe oud ben je ??
Wij gaan al 20 jaar overwinteren in Benidorm ,altijd zon en alles is goedkoop Chinees heel menu voor 5 € andere restaurants 8 tot 12 €
en je zit niet in de kou en regen

deexpert
door deexpert - Feb 7, 2014 om 16:50
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik verhuur al ruim 20 jaar met succes een vakantiewoning.

- Let op of een woning zoveel mogelijk onderhoud vrij is (steen, kunststof, etc.),
- Vraag naar de verhuur resultaten,
- Mag de woning door u zelf worden verhuurd,
- Let op bij nieuwbouw, vaak in de eerste jaren hoge garantiebedragen, daarna vaak maar afwachten,
- Op dit moment zijn er in de bestaande bouw voor redelijke prijzen goede woningen te koop,
- Belastingtechnisch bij een private aankoop heel eenvoudig. De woning en de eventuele financiering vallen in box 3. De huurinkomsten zijn onbelast. Kosten kunnen natuurlijk dan ook niet fiscaal worden verrekend.
- Informeer of er een goede beheerder is,
- Is er sprake van een verplicht Vve, en wat is de financiële situatie hiervan. Hoe is in dit geval de staat van de gemeenschappelijke zaken. Komen er hoge kosten aan, bv. renovatie riolering.
- Hoe hoog is de parkbijdrage. Dit verschilt soms enorm, en hoe wordt deze geïndexeerd.
- Let op met een aankoop in het buitenland. Onbekende wet/ regelgeving. Ook bij een eigen bezoek een langere reisafstand.
- Hoe gaat de gemeente om met de gemeentelijke-, toeristen- en forensenbelasting, en hoe hoog zijn die.
- Pas op met een zwembad dat gemeenschappelijk eigendom is (hoge kosten).

Al deze zaken dragen er aan bij of u uiteindelijk een goed rendement haalt.
Mocht u mij persoonlijk willen spreken, dan hoor ik het wel.

Succes

sn
door snahedlo - Feb 7, 2014 om 16:50
17 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=deexpert schreef op vrijdag 7 feb 2014, 15:55]Ik verhuur al ruim 20 jaar met succes een vakantiewoning.

- Let op of een woning zoveel mogelijk onderhoud vrij is (steen, kunststof, etc.),
- Vraag naar de verhuur resultaten,
- Mag de woning door u zelf worden verhuurd,
- Let op bij nieuwbouw, vaak in de eerste jaren hoge garantiebedragen, daarna vaak maar afwachten,
- Op dit moment zijn er in de bestaande bouw voor redelijke prijzen goede woningen te koop,
- Belastingtechnisch bij een private aankoop heel eenvoudig. De woning en de eventuele financiering vallen in box 3. De huurinkomsten zijn onbelast. Kosten kunnen natuurlijk dan ook niet fiscaal worden verrekend.
- Informeer of er een goede beheerder is,
- Is er sprake van een verplicht Vve, en wat is de financiële situatie hiervan. Hoe is in dit geval de staat van de gemeenschappelijke zaken. Komen er hoge kosten aan, bv. renovatie riolering.
- Hoe hoog is de parkbijdrage. Dit verschilt soms enorm, en hoe wordt deze geïndexeerd.
- Let op met een aankoop in het buitenland. Onbekende wet/ regelgeving. Ook bij een eigen bezoek een langere reisafstand.
- Hoe gaat de gemeente om met de gemeentelijke-, toeristen- en forensenbelasting, en hoe hoog zijn die.
- Pas op met een zwembad dat gemeenschappelijk eigendom is (hoge kosten).

Al deze zaken dragen er aan bij of u uiteindelijk een goed rendement haalt.
Mocht u mij persoonlijk willen spreken, dan hoor ik het wel.

Succes

lovebird
door lovebird - Feb 10, 2014 om 11:23
36 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wmvanderveen schreef op vrijdag 7 feb 2014, 12:21]Ik weet dat U hengelt naar een financieel plaatje maar ik zou U willen adviseren te investeren in het leven zelf. Geef geld uit aan het leven zelf en zorg dat je een grote koffer met mooie herinneringen hebt. Die zijn op je oude dag veel meer waard dan welk huis, obligatie of wat dan ook.

Dit is misschien niet helemaal het antwoord waar u naar hebt gevraagd om te krijgen maar wel het meest waardevolle voor UZELF.
Fantastisch advies ...geluk, genieten en fijne herinneringen voor de tijd dat we hier zijn is onbetaalbaar en niet in geld uit te drukken.
Een antwoord waar mensen bij stil kunnen staan, een pluim voor van der Veen

ma
door manwijf - Feb 10, 2014 om 12:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga mee met het advies van lovebird en wmvanderveen. Je zult maar een niet-betalende huurder hebben. Dan ben je in NL de klos hoor.

Komt nog bij, als je straks een zak geld hebt, pakken ze het toch af. Beter alles opmaken voor je het in kunt leveren. Wie weet verkoop je het huis ook nooit meer. Wie zal het zeggen?

deexpert
door deexpert - Feb 10, 2014 om 13:39
104 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=manwijf schreef op maandag 10 feb 2014, 12:03]Ik ga mee met het advies van lovebird en wmvanderveen. Je zult maar een niet-betalende huurder hebben. Dan ben je in NL de klos hoor.

Komt nog bij, als je straks een zak geld hebt, pakken ze het toch af. Beter alles opmaken voor je het in kunt leveren. Wie weet verkoop je het huis ook nooit meer. Wie zal het zeggen?

Antwoorden waar je niets aan hebt. Niet gehinderd door enige kennis toch antwoorden.

@Manwijf, we hebben het hier over een vakantiewoning, de huur moet ruim van te voren worden betaald.

't Moest even van mijn hart.

ma
door manwijf - Feb 11, 2014 om 09:51
574 Antwoorden / 1 Vragen

@deexpert
Akkoord. Ik stam nog uit de tijd dat mn ouders op goed vertrouwen de betaling bij verhuur van ons strandhuisje niet altijd vooraf regelden. De flat die ik zelf verhuur is inderdaad geen vakantiewoning, maar moest overigens ook vooraf betaald worden. Gebeurde alleen slechts eenmaal.