am
door amsterdammertje Aug 8, 2017 om 15:20
Geldzaken & recht

Inwisselen oude vreemde valuta bij het goudwisselkantoor

Ik lees op de website van het goudwisselkantoor dat je ook vreemde valuta die niet meer in de roulatie is, kunt inwisselen bij de vestigingen van het goudwisselkantoor. Op de site staan verschillende afbeeldingen van bankbiljetten die je zou kunnen inwisselen. Nu heb ik bij diverse filialen per email de vraag gesteld wat de koers is en de eventuele kosten, maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag. Ik krijg bijvoorbeeld het antwoord dat ik maar langs moet komen. Heeft iemand ervaring met het inwisselen van vreemde valuta bij dit bedrijf? Krijg je een redelijke koers?

4827 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2017 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt toch gewoon vrijblijvend langs gaan? Dan weet u het meteen.

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2017 om 15:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Koersen zijn, net als het weer, zeer wisselvallig. Dus als ze vandaag een bedrag noemen kan het morgen alweer een stuk minder zijn. Dus ga gewoon ff langs.

ge
door george321 - Aug 8, 2017 om 15:42
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze u vandaag een prijs noemen en u komt volgende week als er net een staatgreep of iets anders gebeurd is, dan is dat aanbod van tafel.

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2017 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beter iets dan niets toch? (vreemde valuta die niet meer in de roulatie is)
Gewoon eens langs gaan.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2017 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga er eens langs.
Koersen veranderen voortdurend.

am
door amsterdammertje - Aug 9, 2017 om 12:57
3 Antwoorden / 4 Vragen

Het is mij bekend dat koersen wisselen per dag. Maar je hebt wel een indicatie als ze mij een koers noemen die geldig is op de dag dat ik het vraag. Ik vind het toch wat vreemd dat ik geen duidelijk antwoord krijg van het goudwisselkantoor, vandaar mijn vraag op dit forum.

Gewone wisselkantoren vermelden hun koersen op de website, die doen daar niet geheimzinnig over.

Topantwoord

boppe1943
door boppe1943 - Aug 9, 2017 om 13:06
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bron: Plus Online: probeer het anders hier:

❸ Omwisselen in Nederland
Veel biljetten kunt u gelukkig ook gewoon in Nederland omwisselen, bijvoorbeeld bij een van de vijftig vestigingen van GWK Travelex. Zij nemen niet alleen courante valuta aan, maar ook een groot deel van de biljetten die door euro’s zijn vervangen. “Wilt u zeker weten dat u uw papiergeld bij ons kan omwisselen, bel dan van tevoren even naar de vestiging”, tipt GWK-marketing manager Ido Schiferli. Ook bij de bank kunt u soms buitenlands papiergeld omwisselen. Zo kunt u bij ING-vestigingen op vertoon van een legitimatiebewijs buitenlands geld op eigen rekening storten. De Rabobank is sinds 1 april gestopt met het aannemen van vreemde valuta.

br
door bravehenk - Aug 9, 2017 om 16:20
206 Antwoorden / 0 Vragen

Die oude biljetten die uit roulatie zijn hebben natuurlijk geen koerswaarde maar verzamelwaarde.
Die waarde kunnen ze alleen voor u bepalen als u zelf langskomt of eerst opstuurd ter taxatie.
Zijn ze vrijwel ongebruikt of bijna opgebruikt, ofnog veel in omloop of juist weinig bepaalde jaargangen en landen etc  dit is bepalend voor de prijs natuurlijk.
Net als bij postzegels ongestempeld en onbeschadigd en zeldzaam kunnen veel geld waard zijn.
Gestempeld en gebruikt gaan per laten we zeggen voor oud papier prijs.

groeten Henk

ne
door neodutchio - Aug 9, 2017 om 18:01
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ook een indicatie kan met niet geven. Daarbij, wat heeft een indicatie voor waarde aangezien dit niet het bedrag is die u zult gaan krijgen.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over wat voor oud geld hebt u het eigenlijk?