da
door dannyr Aug 22, 2007 om 15:21
Geldzaken & recht

It's lasercard

Ik heb mij in een It's winkel laten overhalen tot de aanschaf van een klantenkaart (10% korting op mijn aankoop). Dit bleek geen klantenkaart maar een Visa kaart te zijn. Bij bestedingen (bij It's) zou dit mij 5% kassa korting opleveren. Nu blijkt: de letterlijke slogan op alle reklame en mijn Visa afschriften:"Profiteer van 5% kassakorting op je aankoop bij It's met de It's visa kaart" Geheel niet waar te zijn. Het blijkt dat je vouchers krijgt toegestuurd! (voor korting op volgende aankopen). Deze vouchers (tegoedbonnen) heb ik overigens in het geheel niet gekregen. Mag dit zomaar? Is dit niet overduidelijke misleidende reklame?

422 3 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Aug 22, 2007 om 20:27
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie het probleem even niet. U kreeg bij uw eerste aankoop 10% korting. Daar hebt u gebruik van gemaakt (neem ik aan). Vervolgens krijgt u van ieder bij It's besteed bedrag 5% retour in de vorm van vouchers die u bij de kassa kunt inleveren en dan dus kassakorting krijgt. Dat is een stukje klantenbinding.

En heel strikt genomen is er geen reklame gemaakt, dus kan er ook geen misleidende reklame zijn. Heel eventueel zou het (maar daar ga ik niet van uit) sprake kunnen zijn van een ongeoorloofde wijze van klantenbinding, maar zolang u niet bij een andere winkel iets mag kopen, is dat niet aannemelijk.

Uiteraard staat het u vrij om die instanties in te schakelen die u wilt, maar ik vrees dat het zonde van uw tijd is en u sneller klaar bent wanneer u de visa-card niet gebruikt en per eerst volgende datum de overeenkomst met visa beëindigt.

da
door dannyr - Aug 22, 2007 om 22:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank U beiden voor uw antwoord!

Het is echter zo dat ondanks deze duidelijke (5% kassa korting reklame, in de winkel zeer overduidelijk zichtbaar, in vuistgrote letters) weet men er bij Visa niets van (zij zouden voor de vouchers zorgen ipv directe kassa korting (klinkt als: direct bij aankoop)...

Ik zal mijn Visa kaart (ik heb al creditcards genoeg) gewoon opzeggen. En raad dit anderen ook aan.

aukje1973
door aukje1973 - Aug 22, 2007 om 22:05
32 Antwoorden / 5 Vragen

ja dit is misleidende reclame en de kaart niet gebruiken dus evt zou ik meer informatie opvragen en dit door spelen naar de reclame code commisie of kassa zelf evt consumenten bond sucses