so
door sondik Apr 1, 2009 om 19:54
Geldzaken & recht

Jaarafrekening .2008 van NUON

ik heb een meningsverschil met nuon

op 04-12-08 vroeg men me om de eindstanden van de meters door te geven

heb ik keurig via internet gedaan .waarnaar ik gelijk een bevesteging ontvangde met de dank erop van het door te geven

nu bij de afrekening klopt wel mijn electra meterstand  MAAR mijn gasmeterstand klopte NIET

na een belletje van mij naar een O900 NR. lukt het mij niet om de werkelijke meterstand te corrigeren ???

een mnd later kreeg ik weer een nota met de  ZELFDE FOUT MELDING  [ enkel de gas steeds ]

na meerdere schrijven van mij aan N.V.NUON CUSTOMER CARE CENTER / IN ARNHEM ;DAT IK DAT NIET WIL BETALEN WANT ZE HEBBEN MIJN GEGEVENS BEVESTIGT PER MAIL en een corektie wil

het is allemaal al duur genoeg , en ik had mijn best gedaan om zuiniger te zijn met de energie

mijn vraag aan jullie is.....kunnen jullie mij helpen om de gemaakte energie verbruik gewoon af te rekenen zoals ik verbruikt heb en niets [ te ] veel moet betalen voor [ toen ongebruikte m3...]

vandaag 1-4-09 heb ik hun weer gebeld om te vragen hoe mijn afrekening nu berekend is

nu wou ze de meterstand van vandaag hebben ???

nu begrijp ik het echt niet meer hoor

IS HET NU ZO MOEILIJK DE DOORGEGEVEN METERSTANDEN TE BEREKENEN??????

voor alle duidelijkheid geef ik het jullie ook door . opgenomen en bevestigt op 4-12-08

elect.hoog ;014375

elect. laag ; 023539

gas ;53687

zo is het ook bevestigt voor ontvangst

DE NATO IS ;

elect. hoog014375 = 748 correct dus verbruik -25%

elect. laag 023539 =1305 correct dus verbruik-23%

gas [ hun rekenen ]3588 =+80 % FOUT DUS

MOET ZIJN EINDSTAND 53687 ; VERBRUIKT 2387 M3

hun zien tog ook dat 80 % meer verbruik niet klopt

HELP ME A.U.B. HOE IK ER UIT KAN KOMEN

561 8 Rapporteer

poltol
door poltol - Apr 1, 2009 om 20:46
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt beter niet bellen. U komt dan namelijk in een call center terecht en dan spreekt u steeds iemand anders. Dien een klacht in. En daarin vraagt u om een correctie op uw meterstanden. Plak de bevestiging, van de meterstanden van NUON, ook in de vraag.

NUONklacht

Succes, poltol

stacey
door stacey - Apr 1, 2009 om 20:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

gas [ hun rekenen ] 3588 =+80 % FOUT DUS

MOET ZIJN EINDSTAND 53687

Misschien ben ik niet helemaal wakker maar volgens mij hebben ze in dit geval juist te Weinig gerekend, ze missen een cijfer.

die 88 zal naar boven afgerond zijn ( 87,... ingegeven wellicht)

dus dan zou het -80% zijn.

so
door sondik - Apr 1, 2009 om 20:59
1 Antwoorden / 4 Vragen

correctie,verbruik datbik opgegeven heb is 2387m3 en hun doen een schatting van 3588m3 dat is een verschil van 1201m3

ge
door gerpearl - Apr 1, 2009 om 21:45
9 Antwoorden / 1 Vragen

SLIMME STACEY,

Krijg jij betaald van NUON !!
Kom een met een positief antwoord bij deze mensen die allemaal teleurgesteld zijn in NUON

BEN JIJ WEL WAKKER SLAPERD

kenwel2
door kenwel2 - Apr 1, 2009 om 21:59
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@gerpearl:<off topic!!>

SLIMME STACEY,

Krijg jij betaald van NUON !!
Kom een met een positief antwoord bij deze mensen die allemaal teleurgesteld zijn in NUON

BEN JIJ WEL WAKKER SLAPERD

Lig je nu nog niet in je bed??? Laat svp de respondenten  hier met rust, en ga met wat anders spelen!!! Ga ergens anders spelen, met je opmerkingen die nergens op slaan!! Lazer op a.u.b!! Houdt nu eens op met uw beledigende taal!(redaktie???! kom op!)

Zo, en nu een Bavaria!!! Gr.... Uit Brabant,

Gr. Henri

stacey
door stacey - Apr 1, 2009 om 22:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Kom een met een positief antwoord bij deze mensen die allemaal teleurgesteld zijn in NUON --

Zwets niet, heeft niets met positief of negatief te maken, Vraagsteller heeft zoals nu blijkt verkeerde info hier geplaatst, met deze verkeerde info kon ik er niets anders van breien.

Zou leuk zijn als Nuon mij betaald, maar helaas ik betaal elke maand aan hun.

Maar als je je hier enkel aanmeld om stomme commentaren te leveren kun je beter weer vertrekken, we zitten hier niet bij radar........

stacey
door stacey - Apr 1, 2009 om 22:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

dat ziet er even anders uit ;-)

Maar zoals Poltol al zei, niet meer bellen dat wwerkt veelal helaas niet met zulke bedrijven, alles gaat langs elkaar heen en zijn veelal call-centers die er ook niet alles van snappen.

Zet het op de mail of stuur ze een brief, met copie rekening en opgave van de juiste stand en verzoek om een correctie.

Succes,

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 1, 2009 om 23:43
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat NUON om die reden aan u heeft gevraagd om de huidige meterstand op te geven, want dan kunnen daaruit afleiden dat men van een onjuiste meterstand is uitgegaan bij het bepalen van het verbruik. Overigens zou ook zonder correctie van de jaarnota een en ander vanzelf worden hersteld, daar u dan over de volgende periode minder verbruik op de jaarnota van 2010 zal hebben. Een op basis van het hogere verbruik vastgesteld voorschot kunt u zelf verlagen. Enige nadeel is dat u dan nu al zou moeten betalen voor nog niet genoten verbruik en renteverlies.