An
door Angelique1919 Dec 20, 2016 om 16:28
Geldzaken & recht

Janssen/jongbouw verkeerde/late meerwerklijst en eisen nu bouwrente, wat te doen

Huis gekocht bij janssen en de jongbouw, na 4 keer terug sturen van de meerwerklijst, en zelfs een keer een wachttijd van 4 weken erbij van hun, het heeft in totaal van 30 augustus tot 3 november geduurd. kregen we te horen dat we bouwrente moesten betalen omdat we te laat bij de notaris waren, we waren notabene te laat door hun omdat de bank de meerwerklijst eiste voor de NHG, de bank hadden we nodig voor de hypotheek, de hypotheek nodig om bij de notaris te komen. In de meerwerklijst zat 3 keer dezelfde fout, een lichtpunt in de kamer teveel. Nu hebben we al de 3e contactpersoon bij janssen bouw en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Weet iemand wat we hier tegen kunnen doen? Alvast bedankt voor de hulp

658 3 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2016 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar of u nu bouwrente betaalt aan de bouwer, of eerder hypotheekrente aan de bank. Zoveel zal dat niet schelen.

Geen lid van Vereniging Eigen Huis?

Persoonlijk had ik dan die foute lijst met een lichtpunt teveel maar ingediend. Had u later altijd nog over kunnen bakkeleien.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2016 om 17:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie over eventueel indienen van een klacht: www.klacht.nl/aannemers/

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2016 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen is bouwrente niet aftrekbaar en hypotheekrente wel. Maar dat zal met de lage rentestand ook niet zo erg zijn.