mi
door mika1985 Jan 12, 2006 om 14:27
Geldzaken & recht

Jas weg bij verplichte garderobe

Zaterdag 07-01-2006 ben ik uitgeweest bij een uitgaansgelegenheid in utrecht bij binnekomst moesten we entree betalen en stond er een bordje gardrobe verplicht dus wij bij de garderobe onze jassen opgehangen in ruil voor een kaartje. later op de avond wilde ik nog een jas op hetzelfde kaartje laten hangen dit kon ook dus hingen er nu 3 op een kaartje dit heb k gedaan nu we naar huis wilden gaan en k de jassen ging halen waren er nog maar 2 jassen en was de laatst bijgehangen jas weg "waarschijnlijk meegegeven met iemand anders"zei dat meisje en er hing ook zo'n bordje " wij zijn niet verplicht" ...enz. Nu is mijn vraag of k de jas kan verhalen bij de discotheek en of zij ook verantwoordlijk zijn voor dit probleem let wel we hoefden niet extra te betalen voor de garderobe maar ze stelden hem wel verplicht en was bewaakt. alvast bedankt mvg mike

1023 9 Rapporteer

eltjored
door eltjored - Jan 12, 2006 om 14:31
35 Antwoorden / 3 Vragen

Het bordje met de opschrift dat men niet aansprakelijk is bij het beschadigen of zoekraken van de kleding is niet rechtsgeldig. Men verplicht jou om zonder jas naar binnen te gaan en als die is verdwenen, kan men zich er niet afmaken met een sorry en zal men je jas moeten vergoeden

mi
door mika1985 - Jan 12, 2006 om 14:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat dacht ik dus ook in ieder geval bedankt voor de snelle reactie ik ga er werk van maken.

gr mike

brynnar
door brynnar - Jan 12, 2006 om 15:20
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag Mike,

Dit 'aansprakelijkheids'-bordje heeft inderdaad geen enkele jurdische waarde. De uitgaansgelegenheid verplicht de klant om de jas op te hangen in de bewaakte garderobe. e betaalt entree om binnen te komen en deze bewaakte dienst is deel van het pakket waar jij voor betaalt. Jij geeft je jas in goed vertrouwen af, waarmee zij de verantwoordlijkheid hebben genomen voor het in bewaring nemen van de jas.

Terug naar de disco en eis geld voor een nieuwe jas, zou ik zeggen.

Brynnar

mi
door mika1985 - Jan 12, 2006 om 15:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Oke dank je wel voor het antwoord ik was namelijk zelf aan het twijfelen omdat ik niet speciaal voor de garderobe betaald hebt maar wel om binnen te komen maar je bevestigd inderdaad wat ik al dacht. erg bedankt hiervoor.

gr mike

brynnar
door brynnar - Jan 12, 2006 om 15:36
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dat is toch niet meer dan logisch? Je betaalt entree en daarvoor krijg je terug: een DJ, muziek, schone (?) toiletten en de service dat er op je jas gepast wordt. Als je dat laatste dus niet naar behoren uitvoeren, dan is het wel heel makkelijk om met een bordje de verantwoordlijkheid van je af te schuiven. Juridisch gezien is dit bordje echter je reinste flauwekul en hebben ze geen poot om op te staan.

Brynnar

pb
door pbierman - Jan 13, 2006 om 13:28
31 Antwoorden / 6 Vragen

Omdat je entree hebt betaald, en zij willen dat je zonder jas naar
binnen gaat, moeten zij nu de jas vergoeden ondanks het bordje met niet
aansprakelijk blablabla......

curious
door curious - Jan 13, 2006 om 13:42
45 Antwoorden / 7 Vragen

Betaalde je per jas of betaalde je 1 keer voor 3 jassen ?

Lekker uitgaan wel zo.

Curious

brynnar
door brynnar - Jan 13, 2006 om 13:46
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Quote: "let wel we hoefden niet extra te betalen voor de garderobe"

Brynnar

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 24, 2006 om 16:17
632 Antwoorden / 58 Vragen

Gewoon werk van maken.

Vr.gr. Wilma.