heksje49
door heksje49 Jul 18, 2006 om 21:20
Geldzaken & recht

Jeans

mijn vrouwelijke collega heeft bij een exclusieve kledingzaak een spijkerbroek gekocht van bijna E200,00.Ze heeft hem korter laten maken en is daarbij geholpen door een verkoopster(afspelden enzo), nu blijkt dat het een herenjeans is die als ze gaat zitten een duidelijk stofoverschot heeft bij de gulp.

Had de verkoopster er niet op moeten wijzen dat het geen damesjeans was gezien de prijs en het vermaken?

Alvast bedankt voor jullie evt. reacties

1822 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat had zij niet hoeven zeggen.
Het lijkt mij dat uw collega de broek zelf heeft uitgezocht, en haar keus heeft bepaald.
Prijs heeft hier niets mee te maken.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgezien van het feit dat het een (te) dure jeansbroek is. Heeft uw collega de broek op eigen initiatief gekocht, d.w.z. ze heeft het zelf uitgezocht.

Was het de verkoopadviseuse die de broek aan uw collega voorstelde, dan kunt u spreken van een verkeerd advies zijdens de verkoopadviseuse. Uw collega had dan recht van spreken in zekere zin.

Was het uw collega niet opgevallen dat de maatvoering mogelijk afweek? Was het uw collega bij het passen van de broek toen niet opgevallen de (enorme) 'knotsruimte' bij de gulp en zo mogelijk de sluiting op de andere wijze?

Uw collega zult er genoegen mee moeten nemen met deze broek, indien zij dat zelf heeft uitgezocht.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin, ik koop altijd "herenjeans" en ik heb hier nog nooit last van gehad.

Ik denk eerder dat het model gewoon niet geschikt is voor u collega. Of te groot gekocht, denk je nu werkelijk dat een jeans fabrikant rekening houdt met het geslacht van de man, die zijn er ook in allerlei maten, dan zouden mannen dit probleem toch ook moeten hebben.

Of is het een bandplooimodel?

Misschien de volgende keer maar eens er mee gaan zitten voor tot aankoop wordt over gegaan.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt wel degelijk rekening gehouden met de knots in een herenbroek.
Betere merkren houden zelfs rekenig met links of rechtsdragend.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2006 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, die knots zal wel meevallen, in slappe toestand is het niet veel.

Broeken voor links en rechtdragend?, welke modehuizen zijn dit dan wel?,

ve
door verwijderd - Jul 19, 2006 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar wat je gewend ben.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Binka,

Ik ben heel wat gewend, maar mijn eega loopt echt niet de hele dag met een grote knots rond, dus extra ruimte in zijn broek heeft hij niet nodig. de normale Levi's volstaan voldoende.

Maar mocht het zich wel voor doen, dan help ik hem wel uit zijn broek.

Maar nu weet ik nog geen betere modehuizen die broeken maken voor links of rechtsdragend.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelden heb ik zo gelachen .............

Uw collega (jaja...) koopt een stervensdure spijkerbroek die van geen kanten past en dan zou de verkoopster de schuldige zijn ?

Wel eens gehoord van oliedomme klanten ?

Of van 'Eigen Verantwoordelijkheid' ?

Het is, vrees ik, een gewoonte aan het worden om bij alle blunders, stommiteiten en 'daar wordt al jaren voor gewaarschuwd' gevallen te doen alsof een ander het op zijn (in dit geval haar, het arme schaap) geweten heeft dat u niet uit uw doppen kijkt .

beter opletten ...

joep

tweehonderd euri voor een spijkerbroek ?

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zoekt een broek uit en die pas je. Ze past of ze past niet. Te ruim of te strak of te lang. Dat laatste is door de verkoopster afgespeld. Dus je vriendin zal maar moeten kijken of ze ook een knots kan krijgen zodat de broek gevuld wordt.

Overigens welke winkel vraagt of je links of rechtsdragend bent? Ik ben 76 jaar maar bij mij is dat nog nooit gevraagd laat staan gecontroleerd. Wat een lachterje.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij gaat het niet alleen om de :knots: zoals er hier gezegd wordt, maar natuurlijk ook om de ballen, die blijven bijna altijd gelijk, dus een beetje extra ruimte is er dan wel nodig.

Mannen kunnen dan ook nooit een damesjeans dragen(denk ik).

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een herensluiting wil niet zeggen dat er  sprake is van een herenjeans.Veel fabrikanten verwerken ook bij damespantalons een herensluiting.Verder moet ik toch bevestigen dat  links en rechts dragen in de maatkleding een normaal begrip is.Dat het niet echt bekend is is begrijpelijk daar het hoofdzake;ijk gebruikt wordt en werd bij maatkleding.Ik moet toegeven dat de laatste stelling bij feestjes tot grote hilariteit voerde.Maar het is ECHT WAAR. Verder is het volgens mij een gemis aan vakkennis van de verkoopster dat het niet gezien werd indien er echt sprake is van een herenjeans. Het probleem is niet alleen de genoemde ruimte maar hij zit ook te hoog in de Taille vandaar de ruimte. Wij noemen dit de zithoogte.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkoopster had dit niet hoeven te zeggen. Zij is er vanuit gegaan dat uw collega precies wist wat ze wilde juist gezien de prijs van 200 euro!

Alle reacties lezende schiet ik toch af en toe wel in de lach! Veel fabrikanten maken damesbroeken met een herensluiting. Als ik een broek pas, en dat is ook weleens een herenbroek, dan ga ik er altijd mee zitten, immers een broek kan mooi staan maar een mens moet er toch ook mee kunnen zitten.

Duur leergeld!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag wel service verwachten bij een exklusieve zaak. Maar zeg nou zelf ? Let jezelf dan helemaal niet op ? Je weet dat ze alleen maar willen verkopen. Nu heb je jezelf dubbel genaaid: een hele dure broek en eentje die niet past/staat. Eigenlijk heb je jezelf een kat in de zak laten verkopen. De hoofdschuldige ben jezelf. Zo'n broek zou niemand om willen ruilen. Laat dit een harde les zijn. Kijk of je 'm kunt verkopen voor de helft van de prijs aan iemand anders die 'm wel past en wil hebben en lik je wonden. ;-) Nieuw is tenslotte nieuw ook al is die aangepast.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe had ze dat zelf ook kunnen constateren, want bij een herenjeans zit de knoop toch rechts en een jeans speciaal voor dames zit ie toch links en dat is dan ook duidelijk te zien aan het deel stof dat over de rits heen valt, dat zit net andersom.
Een dame die damesjeans koopt weet dat toch ook neem ik aan, valt direkt op wanneer je hem aan doet toch....?
Veel vrouwen zullen ook gewoon in herenjeans lopen, maar er zijn wel degelijk verschillen.
Nou vind ik ook dat het advies in de winkel niet top was.

Lees hier ook opmerkingen over mensen met knotsen, maar degene die daar het hardst over roepen hebben in het echt vaak een klein probleem........

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gelukkig geen knots, Maar veel ruimte heb ik niet. Dus moet ik me altijd inhouden. ;-) Absurd onderwerp eigenlijk. Wist niet eens dat ze er rekening mee hielden. Heb nog nooit een damesbroek gepast. ;-) Zal ik ook nooit doen, denk ik. Maar je weet maar nooit: nood breekt wetten.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2006 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een gedoe over die broek. je gaat na een winkel trek een broek aan of hij past of hij past niet. past die en je vind hem te lang laat je er een zoom in maken of je doet het thuis zelf. en dan niet achter af zeggen het is niet goed er zijn mensen bij die een broek strak willen dragen en er zijn er ook bij die zeggen nee niet te strak zo'n verkoopster kan niet voelen of die broek je prettig zit toch?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2006 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een broek koopt, en vooral bij een dure, wordt er vanuit gegaan dat de klant zelf kan voelen en zien of de broek je goed staat. Een verkoopster of verkoper kan zoiets niet voelen.

Zelf ga ik, als ik kleding koop, altijd er ventjes mee lopen, hurken en zitten zodat ik zeker weet dat, naast het goed staan, het ook lekker zit tijden verschillen momenten in de dag. Dom om dat niet eerst te doen voordat je gaat afrekenen. Al hou je natuurlijk altijd van die "domme" mensen die het uiterlijk en/of duur merk belangrijker vinden dan functioneel prettig zitten. Wat betreft dat het misschien een herenjeans zou zijn; ik draag al tientallen jaren herenjeans omdat mijn benen te lang zijn voor de standaard damesbroek en heb nog nooit last gehad van "opbollingen" in de kruis. Volgens mij ligt het toch aan het model en heeft uw collega niet het goede model gekozen.