ma
door marcol Sep 24, 2006 om 21:26
Geldzaken & recht

Kadobon

Hallo,

Ik heb een vraag over kadobonnen. Ik heb iemand een tijdje geleden een kadobon gegeven. Die heb ik dus contact geld gekocht. De kadobon is van een kledingwinkel die meerdere vestigingen in nederland heeft. Nu gaan er 2 sluiten. De winkels hebben op dit moment een uitverkoop.

Nu is het probleem dat de bon niet meer geldig is in die 2 winkels (ook het hoofdkantoor bevestigd dat), terwijl dit nergens te vinden is. De andere winkels liggen echter op ruim 70 km. Kan een winkel kadobonnen weigeren? Ook als daar niets van op papier staat?

Alvast bedankt voor uw reacties.

Vrgr Marco

403 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2006 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, zij kunnen deze bonnen niet weigeren.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Het gaat niet om het geld maar om het principe.

Nogmaals bedankt. Vrgr Marco

ve
door verwijderd - Sep 24, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder een naam word het moeilijk, maar in theorie mag je met de kado bon ook in de aanbiedingen en opruimings produkten kopen, het is een vooruitbetaling, en weigeren mag dus niet.

Het hoofdkantoor moet als ze mogen weigeren, het geld dan maar terug geven....

Zij zijn verantwoordelijk voor de verzilverbaarheid van deze bonnen!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2006 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

NIet om het geld?

Een bijstandsmoeder heeft meer aan E10,- dan een multimiljonair aan de E100.000,- dus wat is geld,,,,

In Afrika is het een maandsalaris...

en als je alle kadobonnen niet uitbetaalde, is het pure winst en dat is meer dan op welk produkt dan ook!

een firma die kado bonnen als introduktie voor half geld aanbood, die pas 2 maanden later in volgende jaar geldig zouden zijn, die werden in sept en okt verkocht, en December werd de winkel gesloten, en pas in Jan kon je ze gebruiken....

dus er is genoeg misbruik geweest, maar ik vertrouwde het toen al niet, 50% korting als je 2 maanden eerder betaalde, en helaas kreeg ik gelijk!