mi
door mirna Jan 21, 2005 om 10:23
Geldzaken & recht

Kamer bewoner?

Wij hebben een kamer bewoner en is niet meer opkomen dagen

Zijn spullen staan hier nog het is niet veel maar mijn vraag is wat kunnen wij met deze spullen doen.

Hij heeft nog een huur achterstand van 1 maand maar hij is al 3 maand spoorloos .

571 8 Rapporteer

btalman
door btalman - Jan 21, 2005 om 11:23
280 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat U een (onder-)huurcontract met de bewoner heeft
afgesloten? Dan heeft U lijkt mij, de beschikking over het
telefoonnummer van de bewoner en/of contactgegevens?

brynnar
door brynnar - Jan 21, 2005 om 11:34
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Ik wil je niet op stang jagen, maar is het niet verstandig om eens aangifte te gaan doen bij de politie van vermissing?

mi
door mirna - Jan 21, 2005 om 11:41
20 Antwoorden / 20 Vragen

Kamer bewoner,

Hij staat gewoon ingescheven bij de gemeente maar kan de huur niet meer betalen en is niet meer opkomen dagen.

Van vermissing is hier geen sprake.

brynnar
door brynnar - Jan 21, 2005 om 11:54
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Ik sta zelf ook ingeschreven bij een gemeente. Als ik voor drie maanden verdwijn sta ik nog steeds ingeschreven.

Ik neem aan dat je de gangbare wegen al bewandeld hebt om de persoon te lokoloseren (zoals btalman hieronder al meldt). Je hebt in elk geval een naam mag ik aannemen?

Mocht de bewoner inderdaad om financiele redenen gevlucht zijn, dan kun je misschien ook wel aangifte doen van oplichting of zoiets? Misschien is de bewoner wel een bekende "zwartwoner"?

Overigens, bedankt voor de punten, maar ik vind persoonlijk mijn antwoord dat niet waard. Het was enkel een simpele constatering.

hidkees
door hidkees - Jan 23, 2005 om 10:52
41 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag wat u met de spullen moet doen, is nog niet beantwoord. U kunt ze het beste nog een tijdje opslaan. Als u ze weggooit, zou u de waarde moeten vergoeden als de kamerbewoner nog zou terugkomen, maar dan wel na verrekening van de achterstallige huur.

ca
door calimer0 - Jan 23, 2005 om 13:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een paar dingen doen: de spullen opslaan en als hij nog komt opdagen samen met de huurachterstand in rekening brengen. Verwacht overigens niet dat je dat krijgt als hij idd weg is uit geldgebrek.

Ontbinding eisen van de overeenkomst (weet niet wat voor overeenkomst je met hem hebt?)

Zou de Gemeente wel even informeren dat hij niet meer bij je woont. Zij zetten hem dan in onderzoek, en gaan proberen hem op te sporen.

mi
door mirna - Jan 23, 2005 om 17:53
20 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt voor jullie e-mail, alles heb ik al gedaan hij is al zeker 2 maanden weg en de gemeente is al op de hoogte want hij stond uiteraard ook ingescheven.

Uiteraard heb ik ook zijn tellefoon nummers geprobeert maar geen kontakt.

Zijn spulletjes heb ik opgeslagen als is het niet veel maar het blijft van hem .

Maar aangezien ik geen pakhuis ben vroeg ik mij af voor hoelang ik dat moet doen.

We hebben zijn antwoordapparaat ingesproken en de huur opgezegd maar meld zich niet .

Ik vroeg mij af voor hoe lang ik zijn spullen in mijn huis moet bewaren.

mi
door mirna - Jan 23, 2005 om 17:54
20 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt voor jullie e-mail, alles heb ik al gedaan hij is al zeker 2 maanden weg en de gemeente is al op de hoogte want hij stond uiteraard ook ingescheven.

Uiteraard heb ik ook zijn tellefoon nummers geprobeert maar geen kontakt.

Zijn spulletjes heb ik opgeslagen als is het niet veel maar het blijft van hem .

Maar aangezien ik geen pakhuis ben vroeg ik mij af voor hoelang ik dat moet doen.

We hebben zijn antwoordapparaat ingesproken en de huur opgezegd maar meld zich niet .

Ik vroeg mij af voor hoe lang ik zijn spullen in mijn huis moet bewaren.