ammels
door ammels Dec 26, 2021 om 14:35
Geldzaken & recht

Kan ik aangifte doen bij de politie bij een vermoedelijke diefstal.

Vanmiddag kreeg ik een WhatsApp bericht van een en bekend nummer. Een foto van een spelend meisje in een bos, te zien een koude dag want ze heeft een sjaal om en muts op. 'Hoi, met P... is dit jullie dochters jas, sjaal en must?' Stomverbaasd want inderdaad die jas, sjaal en muts is van onze dochter die 3 weken eerder verwisseld waren met een andere jas. Vermoedelijk van hun, deze ligt nog bij ons netjes opgevouwen en niet gebruikt. Ik antwoord, 'ja. Want neem aan dat mijn dochters naam en mijn 06 erin staat.' Het is even stil, 'klopt. Sorry had echt niets in de gaten. Zullen we naar elkaar sturen?' Ik, 'jullie wonen toch in... net als ons. Want de jas is verwisseld op het buurthuis bij de kinder activitiet.' Weer die stilte, 'nee wij niet.' Stilte, 'bedoel mijn moeder woont daar. Maar zullen we versturen.' Ik, 'je moet toch gemerkt hebben dat je een verkeerde jas hebt. Wel bijna dezelfde kleur grijs, maar jullie een zwart polyester binnenkant en ons roze fleece met roze ritsen. Beide een ski jas. Dan nog onze dochters sjaal en muts, bij jullie jas geen van beide.' 'Dacht dat onze dochter de sjaal en muts van mijn moeder had gehad. Maar zullen we opsturen?' Ik denk na, 'maar een vraag. De kinderactiviteit is voor aangemelde kinderen uit de buurt. Jullie dochtertje kan dan toch niet er zijn geweest? Ook, ben jij niet P... uit de straat ........ (andere wijk) ' Een stilte. 'Nee, nee ik weet niet hoe.'

Ik vermoed dat P wel de moeder is uit de straat.... Dat zij en niet haar moeder de jas heeft verwisseld. Zo van, mooie jas, sjaal en muts en lijkend op die van mijn dochter.Toch later spijt heeft.

Kan ik aangifte doen bij de politie want heb nu ook haar telefoonnummer?

6317 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 26, 2021 om 14:47
7190 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt bij twijfel de politie altijd om raad vragen.

Be
door Bewaklu - Dec 26, 2021 om 14:48
132 Antwoorden / 1 Vragen

Bel uw lokale politiebureau.....

ammels
door ammels - Dec 26, 2021 om 14:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

We wonen in een dorp en hebben geen politiebureau, de wijkagent is ook op vakantie. Heb nog gekeken op de website van politie en kan aangifte doen maar twijfel.. wil niet voor niets doen.

panter22
door panter22 - Dec 26, 2021 om 15:08
6599 Antwoorden / Vragen

De spullen zijn in het buurthuis verwisseld. Zelf  contact opgenomen met het buurthuis en is er een mededeling geplaatst?
Spreek een tijd af en wissel de jassen, de muts en sjaal om op een afgesproken plaats.
Was de spullen en klaar.

me
door mein33 - Dec 26, 2021 om 15:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bel 0900-8844 en leg aan de betreffende politieagent uw vraag voor.
Deze zal mede met u bepalen of aktie nodig is en kan u, indien noodzakelijk, doorverbinden met een afdeling waar de vraag/situatie verder behandeld kan worden.
Wacht hier niet mee, maar kom direct en zonder twijfel in aktie !!!

ammels
door ammels - Dec 26, 2021 om 16:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja toen we het ontdekte bij de jas pakken hebben we melding gedaan bij het buurthuis en er is een bericht geplaatst op het prikbord. Onze dochter wel even de jas aangehad, we moesten toch naar huis.

Ga kijken bij de link Sjoppy

Panter22 Afspreken kan maar denk dat toch niet zal reageren erop en dat we ergens afspreken. Als ze al bepaalde dingen onkent, zoals wie ze is.

ma
door malty - Dec 26, 2021 om 17:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. Zulke opmerkingen mag je voor je houden]

ma
door malty Dec 27, 2021 om 12:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@redactie De complot theorie van de TS is wel acceptabel?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 26, 2021 om 17:06
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Melding doen als aangegeven 0900 8844 of via formulier waarvoor @SJOPPY al een link gaf. Geef wel aan: vermoeden van diefstal.

ju
door juliomariner - Dec 26, 2021 om 18:35
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie niet hoe u in dit geval een vermoeden van diefstal wilt bewijzen.
Ruil het geheel gewoon om, case closed
Ik mag toch hopen dat de politie geen dure onderzoektijd in deze onzin steekt

sw
door swat1500 - Dec 26, 2021 om 19:40
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Als de andere partij de jas al gestolen zou hebben waarom zou zij dan contact met u opnemen. Gewoon afspreken bij het buurthuis om de jassen te wisselen en klaar is Kees. Niet de politie belasten met deze onzin.

Ho
door Hommer - Dec 27, 2021 om 09:25
30 Antwoorden / Vragen

Als ik u goed begrijp heeft u bewust een jas meegenomen die niet van u was omdat de jas van uw dochter kwijt was. Vervolgens meldt zich iemand die de jas van uw dochter heeft meegenomen bij u om de jas om te wisselen.

En nu wilt u aangifte tegen die persoon doen?

Volgens mij ziet u een splinter in andermans oog maar niet de balk in uw eigen.

Mijn advies: ruil de jas om en laat de politie hierbuiten. Mocht u toch onze schaarse politiecapaciteit voor dit soort non-issues gebruiken vergeet dan niet om uw eigen diefstal ook op te geven. Succes ermee!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 27, 2021 om 09:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is geen Diefstal!

Gewoon een kind dat  per ongeluk foute jas pakte en die Opa & Oma weten niet precies wat hun kleinkind had!

De ouders  hebben bij ophalen kind ook niet opgelet of vraag voor vreemde sjaal en muts gedaan...

Politie kan hier niets aan doen,  vermoedelijk wonen ze op flinke afstand en dan is  beide opsturen  enige oplossing.

Wel zou  het netjes zijn als  zij  als ouders fout kind en niet opletten  naast hun Pakket ook jou Verzendkosten zou vergoeden.

mo
door mof - Dec 27, 2021 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat de politie niet aannemen. Want, wat is de overtreding cq misdrijf die u wilt aangeven?
Je kunt van alles vermoeden maar uiteindelijk moet er iets worden bewezen en dit blijft een woord tegen woord zaak.
verwisselingen van kledingstukken gebeurt zo vaak ....

1paul
door 1paul - Dec 27, 2021 om 14:39
3148 Antwoorden / 0 Vragen

LOL, ben je niet wijs of zo????