Al
door Alkamare Jun 21, 2016 om 12:38
Geldzaken & recht

Kan ik mijn beleggingspolis met lijfrenteclausule omzetten naar banksparen?

Sinds 1 november 2007 heb ik een beleggingspolis met lijfrenteclausule waarvoor ik jaarlijks 1.000 euro betaald. De waarde na 9 jaar is lager dan mijn inleg. Kan ik deze polis omzetten naar banksparen? Ik denk dat de eindwaarde dan hoger. De polis loopt bij Legal & Genarel.

640 1 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2016 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of u kunt omzetten bij Legal & General zou ik niet weten, dat kunt u daar navragen.

Maar u kunt ook elders een bankspaarproduct openen. Houdt u wel rekening met de afkoopkosten? En voor het openen moet u ook kosten betalen.

Om dat zonder advies te kunnen doen, met advies zijn de kosten veel hoger, moet u wel een test afleggen, waarmee wordt nagegaan dat u weet wat u doet.

Toets op Google in: Bankspaar product vergelijken, en dan ziet u de verschillende maatschappijen die dat aanbieden en de daarbij behorende kosten.

Tegen de tijd dat overgegaan moet worden tot regelmatige uitkeringen, dient u weer kosten te betalen voor de omzetting. Maar dat is met uw huidige polis ook het geval.

Let op, laat de afkoop niet via uw eigen bankrekening lopen, maar rechtstreeks van verzekeraar naar die andere maatschappij.