al
door alexenina Apr 25, 2016 om 22:23
Geldzaken & recht

Kan niet in de schuldschannering

goeienavond,

Tijdens de intake gesprek om in aanmerking te komen ,om in de schuldsannering te komen ,mag je in gemeente Hoorn geen fraude hebben gepleegd.
Ik heb paar maanden een uitkering gekregen wat onterecht was ,heb hier een brief over gehad dat ze de onterechtte uitkering terug gingen vorderen
in maandelijkse termijnen...zo staat het ook in de brief.
Gemeente Hoorn belde met Breda en hun zeiden dat het om fraude ging en niet om terugvordering terwijl het wel zo in de brief staat..
Wat moesten we doen : Gemeente Breda een brief schrijven of ze het woord fraude weg kunnen halen en in terugvordedering kunnen zetten ,
en of ze willen herzien , of we het bedrag kunnen verlagen ....Uitslag Gemeente Breda zegt dit doen wij niet ,Hier kunnen ze zo in de schuldscannering ongeacht dat het woord Fraude staat.
Gemeent Hoorn zegt Nee dat doen wij niet dit is ons beleid...

1388 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2016 om 22:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Het lijkt me dat men niet alleen in de gemeente Hoorn geen fraude mag plegen maar nergens ter wereld. En u heeft kennelijk op "niet eerlijke" manier een uitkering ontvangen. In de schuldsanering komt men toch niet zomaar?

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2016 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar was het fraude of was er een foute berekening of zo? Maar hoe wilt u in de schuldsanering een paar maanden onterechte uitkering terugbetalen?

ja
door jackyh - Apr 25, 2016 om 22:44
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als u zeker weet dat de Gemeente Hoorn u met uw schulden wilt helpen via het schulsaneringsplan dan is het zeker het proberen waard de Gemeente Breda aan te schrijven. Doet u dit verzoek alleen schriftelijk, brief, e-mail, en verzoek daarin om schriftelijke reactie. Met dit antwoord kunt u dan verder kijken b.v. naar het rechtshukoloket van uw Gemeente. Succes.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 25, 2016 om 23:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u onterecht een uitkering ontvangt en dat niet per direct meldt is er inderdaad sprake van fraude.
Het zou te makkelijk zijn om schulden op te bouwen onterecht een uitkering te ontvangen en dan door de gemeente geholpen worden in een schuldsaneringstraject.
Breda gebruikt terecht het woord fraude en Hoorn weigert u terecht.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2016 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Dat heeft de T's al gedaan. Met de uitslag dat de gemeente dat niet doet, waarschijnlijk terecht.

al
door alexenina - Apr 26, 2016 om 08:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb geen fraude gepleegd, ben verhuisd naar hoorn en de gemeente hoorn zei wij geven het aan gemeente breda door en dat is niet gebeurd..

Cookies
door Cookies - Apr 26, 2016 om 09:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat heb jij gedaan toen je zag dat je ten onrechte nog een uitkering ontving van de gemeente Breda?

DOOR ALEXENINA - 26 APR 2016 OM 08:32
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

ik heb geen fraude gepleegd, ben verhuisd naar hoorn en de gemeente hoorn zei wij geven het aan gemeente breda door en dat is niet gebeurd..

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2016 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u woonde in Breda, had daar een bijstandsuitkering. U verhuisde naar Hoorn en u schreef u daar in en ging er daarbij van uit dat dan de gemeente Hoorn voor stopzetting van de bijstandsuitkering van Breda zou zorgdragen? De gemeente Hoorn verzorgt wel de uitschrijving in de gemeentelijke administratie in Breda, maar na een maand en de nieuwe ontvangst van de bijstandsuitkering uit Breda wist u toch dat uw veronderstelling over het stopzetten van de uitkering onjuist was?

En dat dus niet melden, is fraude.

En had of heeft u in Hoorn ook een uitkering?

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Apr 26, 2016 om 10:06
34 Antwoorden / 3 Vragen

Wend je tot een schuldhulporganisatie en vraag er advies. Bijvoorbeeld Schuldhulpmaatje o.i.d. Maar wel alle papieren op tafel, wees open en transparant. Wik en weeg over adviezen. Een goed advies is alleen mogelijk als jij de goede en volledige informatie aanlevert.

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 18:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft ten onrechte een uitkering verkregen. Dat zegt U zelf. Tja dat is fraude wilt U dan dat ze dat ook meenemen in enige sanering. U mag blij zijn dat gevolgen (nog) mild zijn. Mvrgr.