jc
door jcaspers Mar 15, 2006 om 20:22
Geldzaken & recht

Kapper en ontevreden

Ik ben naar de kapper geweest, voor knippen. Daar aangekomen is mij een aanbod gedaan voor kleuranalyse en kleuring.

Achteraf blijkt dat de kleuranalyse onzorgvuldig is geweest en de kleur niet passend bij het gezicht

Kan ik binnen 14 dagen terug om deze kleur terug in oorspronkelijke staat te laten brengen zonder extra kosten?

559 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Mar 15, 2006 om 21:54
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo,

als u en de kapper samen een kleur hebben uitgezocht en achteraf voldoet deze niet aan de verwachtingen, qua kleur, zal die kapper de kleur moeten "leveren" die u heeft gekozen.

Van een (professionele) kapper mag worden verwacht, dat hij uw haren kleurt, die u uitgezocht heeft.

Een kleine afwijking zal wel mogelijk zijn, maar als u donkerrood heeft uitgezocht en uw haren worden oranje, is die kapper in gebreke gebleven.

Ik zou terug gaan en rustig overleggen wat nu het beste gebeuren kan. Mogelijk dat de kapper zegt, dat u nog een paar weken moet wachten, om uw haren "rust" te gunnen. Ik heb namelijk al eens gehoord, dat haren, bij wijze van spreken, niet elke dag gekleurd mogen worden.....

M.i. is het zelfs zo als die kapper het weer niet lukt om uw haren de juiste kleur te geven, dat u uw geld kunt terug eisen en dat u bij een andere kapper terecht kunt, om toch nog de juiste kleur te krijgen.

Edoch...... is de kleur wel juist, dus dat de juiste kleur is aangebracht, die u heeft uitgekozen (samen met de kapper) en u vindt deze kleur niet passen bij uw gezicht, dan ben ik bang dat er niet zo veel te verhalen valt.

De kapper heeft u waarschijnlijk een kleur "aangeboden", waar u het mee eens was. Dat u nu (mogelijk) van anderen te horen krijgt, dat deze kleur niet bij u pas, daar kan die kapper natuurlijk niets aan doen.

Dit is namelijk een kwestie van smaak...... en daar valt niet over te twisten.

Gr. Hutch

jc
door jcaspers - Mar 15, 2006 om 22:17
74 Antwoorden / 100 Vragen

Klopt over smaak valt niet te twisten maar deze kleur was niet mijn keuze maar een advies op basis van een kleuranalyse die bij een professionele kleuradviseur (met kleurkaart) ed niet was uitgekomen

Bovendien zou er blond opkomen en dit is nauwelijks terug te vinden

Inderdaad terug gaan maar

co
door couronne - Mar 17, 2006 om 19:36
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet uit ervaring dat, als ik niet tevreden ben over het resultaat, ik altijd terug kan komen om het wel naar tevredenheid te laten opknappen. Uiteraard zonder betaling.