si
door sibora Sep 24, 2014 om 14:05
Geldzaken & recht

Kas geld halen.

hebt u dat ook ? moest kas geld hebben deze week, maar hoe ? in de haagse beemden Breda is niet een bank meer. Rabobank weg Abn-amro weg ,ze vertelden onze geldautomaten blijven, waar ? dan naar de post, ja ja alleen voor Ing klanten ! dan nog paar zaken af met geldautomaat, buitengebruik ! te zot voor woorden, dat je in een wijk met ongeveer 12000 inwoners niet aan één euro kan komen, toch zeker voor oudere bewoners die geen auto hebben, ja met de bus naar de stad, 3,50 euro heen en 3,50 terug, de oudere mensen met alleen AOW barsten toch van het geld niet waar , het is met de dag gekker aan het worden in dit land. ?

1917 17 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 15:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit probleem is een paar weken geleden in behandeld in Kassa.

klik HIER

Die gast, Gijs Boudewijn van Betaalvereniging Nederland, leeft zogenaamd erg mee, maar hij is een groot voorstander van alleen maar pinbetalingen. Ik heb hem gezien in rtl 7, hij vindt zelfs de pinpas vreselijk ouderwets, hij heeft het liefst dat iedereen met zijn telefoon betaalt zonder pincode.
Dus van hem hoeft u in ieder geval niets te verwachten. Die vindt deze gang van zaken in zijn hart wel prima.

Ook de NS wil van de OV chipkaart af. Ook via de telefoon betalen. De smartphone (mobiel met internetverbinding) wordt straks goud waard.

Helaas bent u nu ook de klos. Hopelijk is het echt een storing en kunt u straks weer geld halen uit de automaat.

Zelf woon ik in Amsterdam, daar is het geen probleem om aan cash geld te komen, kan nog rustig mijn groente en fruit van de markt halen.

tenormin
door tenormin - Sep 24, 2014 om 15:37
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Mag, zo te lezen, dan nog niet klagen, uit de muur geld halen is hier voldoende. Maar ik heb nu, en in de toekomst, geen zin om een Smartphone te kopen (lees betalen); zie die dingen overal maar kan er zelfs met bril zo goed als niets duidelijk op lezen. Dat wordt dan leuk in de toekomst.

me
door mein33 - Sep 24, 2014 om 16:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er blijken 64 geld automaten te zijn in Breda.
Kijkt u even op Google naar "geldautomaten Breda" en u krijgt een overzicht.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 16:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 24 sep 2014, 16:26]Er blijken 64 geld automaten te zijn in Breda.
Kijkt u even op Google naar "geldautomaten Breda" en u krijgt een overzicht.
Noem er dan 1 in de Haagse Breemden. Met de bus naar de stad, daar heeft ze het al over gehad in de vraag.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 16:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Beemden, zonder r.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zitten vier banken in winkelcentrum Heksenwiel, breda. Dus naar de stad is niet nodig

Cookies
door Cookies - Sep 24, 2014 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tot 250,- euro p.d. kan iedereen bij de ING automaat pinnen. Kleinere bedragen van bijv. 50,- of 100,- euro mag je altijd wel bij pinnen in de supermarkt.

si
door sibora - Sep 24, 2014 om 23:32
30 Antwoorden / 2 Vragen

@ tijger 1 heb je nog telefoonboek uit 1800 ?? je loopt achter ! Waar zijn die banken van u ? voor de laatste bank, ABN-AMRO moet je nu naar Prinsenbeek !
van de stad naar een dorp, gekker kan het niet worden !

@ Carola.geldautomaat ING post heksenwiel Breda staat met grote letters !!
alleen voor klanten ING.Je kan je bankkaart er zelfs niet instoppen van een
andere bank. Dus !! voor veel oudere mensen is het een ramp !

Als je naar Prinsenbeek moet ; voor mensen zonder auto , is dat 3,50 euro
naar station, dan bus naar Prinsenbeek enz kosten 14 euro heen en terug.
en halve dag werk.alle klanten van ABN-AMRO voorheen heksenwiel zijn
overgeheveld naar ABN-AMRO Prinsenbeek lekker toch, voor mensen in rolstoel Dit wilde ik nog even kwijt.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus volgens u zouden al die vier banken daar niet meer zitten en niet ern hun sites hebben asngepast? Lijkt me sterk

En een pinautomaat waar je geen kaart van een andere bank in kunt doen, lijkt me ook ongeloofwaardig.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2014 om 00:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 sep 2014, 23:55]Dus volgens u zouden al die vier banken daar niet meer zitten en niet ern hun sites hebben asngepast? Lijkt me sterk

.
klik HIER

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2014 om 00:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Link van @zoekster gelezen. Vind het wel erg raar; als ING klant kant ik overal pinnen; vreemde "service" van ABNAMRO om niet elders geld te kunnen opnemen behalve bij hen. Als er geen ING in mijn buurt is pin ik bij Rabo, maar "vreemd genoeg" kan ik ook gewoon hier pinnen bij ABNAMRO met mijn ING pas. Heel vreemd allemaal.

@Carola.80 Niet ieder supermarkt laat toe om extra te pinnen. Aldi (hier) zeker niet!.

door 1953 - Sep 25, 2014 om 04:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kasgeld zal op den duur verdwijnen en plaats maken voor (contactloos) betalen middels pin of anderszins.

Bedrijfsrestaurant, supermarkt, parkeerbedelaar, parkeergarage, kentekenparkeren etc. wordt in het algemeenheid alleen nog elektronisch betaald en niet meer à contant!

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is dus blijkbaar de SNS bank en RABO bank ook vertrokken uit dat winkelcentrum.

Zal er het nodige leegstaan.

abnamro
door abnamro - Sep 25, 2014 om 11:32
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sibora,

Uw bericht over geldautomaten in de Haagse Beemden in Breda, heb ik gelezen. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, als u ver moet reizen om contant geld op te kunnen nemen of een bankkantoor te bezoeken. Uw signaal geef ik daarom ook intern door.

Geldautomaten en bankkantoren verdwijnen, omdat steeds meer klanten gebruik maken van online en mobiel bankieren. Daarnaast worden ook veel bankzaken telefonisch geregeld. Hierdoor worden er op sommige locaties heel weinig gebruik gemaakt van de geldautomaten of zijn er weinig bezoekers op het bankkantoor. Op sommige kantoren komen zo weinig klanten dat het niet meer zinvol is om het kantoor open te houden.

Voor opnames en stortingen blijft een geldautomaat aanwezig op of in de buurt van de locatie van het gesloten kantoor. Bekijk een overzicht van al onze geldautomaten via www.abnamro.nl/kantoren Halverwege de pagina kiest u voor ‘vind een kantoor’. Via deze knop kunt u ook de geldautomaten zoeken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

si
door sibora - Sep 25, 2014 om 14:58
30 Antwoorden / 2 Vragen

nog even dit ; toen ABN- AMRO gesloten zou worden, sprak ik nog een medewerker van die bank. Deze man klaagde ja de bank wordt gesloten om dat
de mensen zo veel via internet doen !! toen moest ik lachen, en vertelde hem ;
nou dan ben je toch ook van je rot baan af !!!! Maar ; het is te gek voor woorden
dat in een woonwijk van 12000 tot 14000 inwoners niet één bank meer is.

pi
door pieterwolters - Sep 25, 2014 om 16:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Albert Heijn in Haagse Beemden staat een geldautomaat. Wellicht bij de andere supermarkten ook. En zo niet: stel het eens voor aan de filiaalhouder. Als er genoeg vraag naar is, is het wellicht interessant voor hun om zo'n ding neer te zetten. A

mebo
door mebo - Sep 25, 2014 om 17:45
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=sibora schreef op donderdag 25 sep 2014, 14:58]
Maar ; het is te gek voor woorden dat in een woonwijk van 12000 tot 14000 inwoners niet één bank meer is.

Dat er in een woonwijk geen bankfiliaal meer is is hoogstens vervelend of lastig, maar elders in de Gemeente zijn nog wel bankfilialen te vinden. Een flappentap is er altijd wel in een woonwijk te vinden al is het maar bij de plaatselijke supermarkt, boekwinkel of drogist.

Het is misschien wel gekker voor woorden dat er in veel dorpen met dezelfde inwoneraantal geen bankfilialen meer zijn. Om bij een bankfiliaal te komen moet vaak wel 15 - 20 km gereisd worden en als daarbij gebruik moet worden gemaakt van het uitermate slechte openbaar vervoer dan ben je zo minimaal een halve dag kwijt om iets te regelen waar je persoonlijk voor moet verschijnen.
Maar ja!! de bank is koning en de klant de nar.