le
door lerutgers Jan 12, 2007 om 11:20
Geldzaken & recht

Klacht maatschappij

hallo alle,

ik ben al sinds vorig jaar okt.bezig om een pensioenoverzicht te
bemachtigen van interpolis ,heb er al aardig wat mailtjes aan
besteed,en heb ook al wat beloftes gehad,maar tot nu toe nog steeds
niets ontvangen en het laatste antwoord was dat er zo spoedig mogenlijk
contact zou worden opgenomen,dat was 22 dec.

mijn vraag weet iemand of je een klacht kunt indienen over deze maatschappijen en waar

b.v.d.

met vr.grt

louise





393 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Ja dat kan, bij het klachtinstituut verzekeringen,


adres gegevens vindt je hier;


 Klacht doorgeven


Succes,

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag louise,


Je schrijft: Mijn vraag weet iemand of je een klacht kunt indienen over deze maatschappijen en waar?


Interpolis is een verzekeringsbedrijf en daarover kun je een klacht indienen bij: 
Waar kan ik een klacht indienen over een verzekeraar?


Nadat er geklaagd is bij de verzekeraar zelf, kan de polishouder een klacht indienen bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen.


Waar kan ik een klacht indienen over een assurantietussenpersoon? Als de bewuste tussenpersoon is aangesloten bij de NVA of de NBvA, dan kan de polishouder een klacht indienen bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen.



Adres: Stichting Klachteninstituut Verzekeringen


Postbus 39560


2509 AN Den Haag


tel.: 070-3338999



http://www.klachteninstituut.nl/


http://www.skgz.nl/?fontsize=normal&kleur=kleur


Als mensen een geschil hebben met een verzekeraar of een tussenpersoon, bijvoorbeeld over de uitvoering of interpretatie van de polisvoorwaarden of over het schaderegelingsbeleid, dan dienen ze eerst te trachten om er met de verzekeraar of tussenpersoon zelf uit te komen. Als dat niet leidt tot een bevredigende oplossing, dan kunnen ze in de meeste gevallen met een klacht terecht bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen (SKV). De SKV is opgericht door het Verbond van Verzekeraars en wordt financieel onderhouden door de participanten. De SKV bestaat uit de Ombudsman Verzekeringen en de Raad van Toezicht Verzekeringen. Een gang naar de SKV is kosteloos.


Ook kun je deze vraag stellen aan het


Verbond van Verzekeraars


Vriendelijke groet, Read.


 


 

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alle andere antwoorden ten spijt, de geschillencommissie verzekeringen alias klachteninstituut verzekeringen alias ombudsman verzekeringen doet niets als u niet eerst een duidelijk antwoord heeft van Interpolis (glashelder). Ik zou er ook geen e-mails aan besteden maar een brief of wat u ook kunt doen is binnenlopen bij een Rabobank en daar uw vraag/klacht duidelijk neerleggen. Heeft u dan geen resultaat, dan is een klacht op de al aangegeven manier (eerst) zinvol en zal men er iets mee doen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik adviseer om contact te zoeken met de leidinggevende van de afdeling. Deze kan een en ander bespoedigen. Als het contact met de leidinggevende niet leidt tot het gewenste resultaat, dan heeft Interpolis voorts een intern klachteninstituut, dat vrij streng is voor haar eigen werknemers en processen en daarmee klantgericht. De bedrijfswaarden worden daarin erg serieus genomen. U kunt dit het beste doen door een klachtbrief te sturen gericht aan het klachtenbureau van het hoofdkantoor te Tilburg.


Als dat alles niet lukt, dan kunt u nog altijd naar de overige genoemde instellingen.


Houdt u de Rabobank er overigens maar beter tussenuit, dat vertroebelt de zaak alleen maar, want men gooit daar - niet gehinderd door enige kennis - meer stof op dan dat wordt gezocht naar (glas)helder zicht.


Succes!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In alle reacties wordt gewezen naar de verzekeraar. Het zou echter ook zo kunnen zijn dat hier sprake is van een pensioenfonds dat is ondergebracht bij Interpolis (dat wordt uit de vraag niet duidelijk). In dat geval dient een klacht te worden ingediend bij het bestuur van het pensioenfonds. Bent u daarna niet tevreden met de afhandeling van de klacht, dan kunt u vaak in beroep gaan bij de commissie van beroep van het pensioenfonds. Als u daar een klacht indient is het pensioenfonds gehouden aan bepaalde termijnen om te reageren. Mocht u klacht dan nog niet voldoende te zijn afgehandeld kunt u zich richten tot de Ombudsman Pensioenen.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 29, 2024 om 19:46
Vrije tijd & tuin
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten 

Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer