le
door lerutgers Jan 12, 2007 om 11:20
Geldzaken & recht

Klacht maatschappij

hallo alle,

ik ben al sinds vorig jaar okt.bezig om een pensioenoverzicht te
bemachtigen van interpolis ,heb er al aardig wat mailtjes aan
besteed,en heb ook al wat beloftes gehad,maar tot nu toe nog steeds
niets ontvangen en het laatste antwoord was dat er zo spoedig mogenlijk
contact zou worden opgenomen,dat was 22 dec.

mijn vraag weet iemand of je een klacht kunt indienen over deze maatschappijen en waar

b.v.d.

met vr.grt

louise

393 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ja dat kan, bij het klachtinstituut verzekeringen,

adres gegevens vindt je hier;

 Klacht doorgeven

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag louise,

Je schrijft: Mijn vraag weet iemand of je een klacht kunt indienen over deze maatschappijen en waar?

Interpolis is een verzekeringsbedrijf en daarover kun je een klacht indienen bij:
Waar kan ik een klacht indienen over een verzekeraar?

Nadat er geklaagd is bij de verzekeraar zelf, kan de polishouder een klacht indienen bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen.

Waar kan ik een klacht indienen over een assurantietussenpersoon? Als de bewuste tussenpersoon is aangesloten bij de NVA of de NBvA, dan kan de polishouder een klacht indienen bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen.

Adres: Stichting Klachteninstituut Verzekeringen

Postbus 39560

2509 AN Den Haag

tel.: 070-3338999

http://www.klachteninstituut.nl/

http://www.skgz.nl/?fontsize=normal&kleur=kleur

Als mensen een geschil hebben met een verzekeraar of een tussenpersoon, bijvoorbeeld over de uitvoering of interpretatie van de polisvoorwaarden of over het schaderegelingsbeleid, dan dienen ze eerst te trachten om er met de verzekeraar of tussenpersoon zelf uit te komen. Als dat niet leidt tot een bevredigende oplossing, dan kunnen ze in de meeste gevallen met een klacht terecht bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen (SKV). De SKV is opgericht door het Verbond van Verzekeraars en wordt financieel onderhouden door de participanten. De SKV bestaat uit de Ombudsman Verzekeringen en de Raad van Toezicht Verzekeringen. Een gang naar de SKV is kosteloos.

Ook kun je deze vraag stellen aan het

Verbond van Verzekeraars

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle andere antwoorden ten spijt, de geschillencommissie verzekeringen alias klachteninstituut verzekeringen alias ombudsman verzekeringen doet niets als u niet eerst een duidelijk antwoord heeft van Interpolis (glashelder). Ik zou er ook geen e-mails aan besteden maar een brief of wat u ook kunt doen is binnenlopen bij een Rabobank en daar uw vraag/klacht duidelijk neerleggen. Heeft u dan geen resultaat, dan is een klacht op de al aangegeven manier (eerst) zinvol en zal men er iets mee doen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer om contact te zoeken met de leidinggevende van de afdeling. Deze kan een en ander bespoedigen. Als het contact met de leidinggevende niet leidt tot het gewenste resultaat, dan heeft Interpolis voorts een intern klachteninstituut, dat vrij streng is voor haar eigen werknemers en processen en daarmee klantgericht. De bedrijfswaarden worden daarin erg serieus genomen. U kunt dit het beste doen door een klachtbrief te sturen gericht aan het klachtenbureau van het hoofdkantoor te Tilburg.

Als dat alles niet lukt, dan kunt u nog altijd naar de overige genoemde instellingen.

Houdt u de Rabobank er overigens maar beter tussenuit, dat vertroebelt de zaak alleen maar, want men gooit daar - niet gehinderd door enige kennis - meer stof op dan dat wordt gezocht naar (glas)helder zicht.

Succes!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

In alle reacties wordt gewezen naar de verzekeraar. Het zou echter ook zo kunnen zijn dat hier sprake is van een pensioenfonds dat is ondergebracht bij Interpolis (dat wordt uit de vraag niet duidelijk). In dat geval dient een klacht te worden ingediend bij het bestuur van het pensioenfonds. Bent u daarna niet tevreden met de afhandeling van de klacht, dan kunt u vaak in beroep gaan bij de commissie van beroep van het pensioenfonds. Als u daar een klacht indient is het pensioenfonds gehouden aan bepaalde termijnen om te reageren. Mocht u klacht dan nog niet voldoende te zijn afgehandeld kunt u zich richten tot de Ombudsman Pensioenen.