gh
door ghee Mar 15, 2013 om 09:43
Geldzaken & recht

Klacht moscow jas

Ik schafte in december 2011 -na lang wikken en wegen- een dure Moscow jas aan. Met het idee om hier nu eens heel lang mee te gaan doen. Ik ben er heel zuinig mee geweest, droeg hem alleen bij echte kou (anders is hij te warm). Nu blijkt de coating er af te bladderen. Vorig jaar zag ik al piepkleine scheurtjes aan het uiteinde van de mouwen. Toen vond ik het al vreemd, maar gaf het nog de schuld aan het feit dat je natuurlijk ook wel eens iets draagt en vastpakt. Maar twee weken terug zag ik ook dat er kleine stukjes coating onderaan de jas er af gaan. En dat de stof daaronder daardoor licht verkleurd. Winkel zegt: Leverancier doet er niets aan. Inmiddels heb ik contact gehad met de producent. Die geeft toe dat er inderdaad problemen met de jassen zijn geweest, maar dat ze tot december 2012 de jassen hebben vergoed. En nu helaas pindakaas niet meer. "Stop de jas inderdaad maar niet in de wasmachine, maar doe 'm voor de zekerheid naar de stomerij. " Eerlijk gezegd vind ik dit wel wat zuur voor die 1% ‘foute-jassenclub’ waar ik blijkbaar toe behoor... Het afbladderen is dus absoluut geen normale slijtage. Dat betekent dat het product niet deugdelijk was. Dat geeft de fabrikant zelf toe. Maar vervolgens willen ze er niets aan doen. Bij een jas van 49,95 of 69,96 vind ik het normaal dat er een goed jaar na aankoop niets meer aan een klacht gedaan wordt. Maar een jas van 345 euro koop ik om jaren te dragen. En als er dan iets niet goed is gegaan met de productie, waardoor ik mijn jas niet meer kan wassen, verwacht ik toch zeker een gebaar… Wat zijn mijn eventuele rechten nog?

16974 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Mar 15, 2013 om 10:36
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

U heeft inderdaad een ondeugdelijk product gekocht, de fabrikant geeft toe dat er een productiefout in de jas zit. Wat nu te doen.

U heeft de koopovereenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. U wilt een beroep doen op non-conformiteit (het product is niet volgens de overeenkomst0, en dan moet u altijd bij de verkoper zijn. U kunt bij de verkoper het volgende eisen
1) reparatie (lijkt me in dit geval niet mogelijk)\
2) vervanging van de jas voor eenzelfde jas

Lukt dat niet dan kunt u de koop ontbinden. U kunt de verkoper een aangetekende brief sturen, maak daarbij gebruik van de volgende voorbeeldbrief KLIK
Pas hem aan aan de situatie, vermeld ook dat de fabrikant heeft toegegeven dat er een productiefout in de jas zit.

Komt u er met de winkel niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie als de verkoper daarbij is aangesloten, of misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering.
Anders zit er niets anders op dan een rechtszaak tegen de verkoper aan te spannen.
Dan kunt u beter bij het juridisch loket 0900 8020 aankloppen om u daarbij te helpen. U zult dan ook de kosten tegen de baten moeten afwegen. Maar misschien komt u er met de verkoper uit, dat zou mooi zijn.

ha
door harm1946 - Mar 15, 2013 om 13:36
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met de jas in een tas van RADAR op een drukke zaterdagmiddag de winkel bezoeken.
Is mij prima gelukt en kreeg een nieuwe jas. Succes !!!

cl
door clyde1 - Mar 15, 2013 om 14:21
11 Antwoorden / 4 Vragen
0

Prima antwoord, Harm!!!
Werkt als een trein.
En natuurlijk heeft Zoekster helemaal gelijk, maar is veel te omslachtig.
Succes.

pleerol
door pleerol - Mar 15, 2013 om 14:26
30 Antwoorden / 2 Vragen
0

Die RADAR-tas doet wonderen. Ik heb er ook nog één, dus komt altijd van pas.....
Jammer dat er geen KASSA-tassen zijn, want dan hebben de winkeliers nog meer te vrezen ;-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jo
joskaa - Jun 11, 2024 om 14:15
Auto & vervoer

Scootmobiel heeft kuren

Tijdens het rijden stopt de scootmobiel er spontaan mee. Het scherm blijft aanstaan maar je kunt niet voor of achteruit (afgelopen zondag 8x gebeurd) Scootmobiel uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin, aanzetten is de enige optie die je dan hebt, daana rijd ie weer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Heb er een half jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten dus dat kan het probleem niet ... Lees meer

Sk
Skyrider - Jun 10, 2024 om 17:20
Auto & vervoer

Auto verzekeren bij FBTO.

Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug. 

Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren. 

Lees meer

br
brandewijn - Jun 13, 2024 om 00:53
Computers & telefonie

Ik moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome

als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer