co
door corry44 Apr 26, 2008 om 11:51
Geldzaken & recht

Klacht over een advocaat

Goedemorgen all..

ik heb een flinke klacht over mn advocaat die mij bij zou staan om mijn WAO herkeuring van het Uwv aan te vechten.

wat is er aan de hand:

ik ben in de laatste week van februari bij deze advocaat terecht gekomen door het Jurisch Loket,hun hebben mij doorverwezen naar deze advocaat,omdat hij gespecialiseerd is met de WAO herkeuring van het Uwv.

hij heeft mn hele dossier doorgelezen..en zag zeker mogenlijkheden erin..en zou dus gaan beginnen met een bezwaarschrift in te dienen tegen de herkeuring.

gisteren had ik een afspraak met hem,en hij viel gelijk met de deur in huis,en vertelde mij dat het de door hem aangetekende bezwaar door het Uwv is afgewezen! de reden..meneer de advocaat was te laat met het indienen van het bezwaarschrift.!!!! hij had er "maar" 6 weken de tijd voor,en dient het vervolgens te laat in.

verder vertelde hij mij,dat het door mij betaalde geld,aan hem,dat hij dat zo spoedig mogenlijk terug stort op mijn rekening.

en dat ik verder op zoek moet gaan naar een nieuwe advocaat,om de schadepost en de eventuele andere financieele toestanden die hieruit voort onstaan,dat ik die dan kan verhalen op mn advocaat en zijn kantoor..via hun verzekering.

verder wil ik een klacht tegen hem indienen..maar ik weet niet hoe,wat of waar.

als iemand mij hier mee kan helpen met advies e.d dan hoor ik dat graag.

voornu alvast mijn hartelijke dank

groet Corry

1132 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 26, 2008 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag corry44,

Allereerst kun je natuurlijk deze advocaat persoonlijk aanschrijven en (indien van toepassing) hem/haar aansprakelijk stellen voor de schade die je geleden hebt. Verder kun je een klacht indienen bij:

Geschillencommissie advocatuur:

http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=12

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1088

http://home.wanadoo.nl/scheiding.omgang/rechtspleging/advocaten/klachten_f.html

http://www.xs4all.nl/~advocare/folder42.htm

Informatie:

Nederlandse Orde van Advocaten, Postbus 30851, 2500 GW Den Haag,

tel. 070-3353535 e-mail: info@advocatenorde.nl

Het secretariaat van de Geschillencommissie Advocatuur

is bereikbaar op het volgende adres:

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel.: 070-3105310

Klachten over advocaten

http://www.advocatenorde.nl/faq/klachten/default.asp

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2008 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

okee..read,hier kan ik wel verlopig mee uit te voeten..

wil je hartelijk bedanken

groet Corry

ve
door verwijderd - Apr 26, 2008 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Corry,

Als u er echt iets aan wilt doen moet u contact opnemen met de deken van advocaten. Kijk even op deze site en kies de juiste.

http://www.st-ab.nl/ad08b.htm

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Apr 27, 2008 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Corry,

ZEER vervelend probleem. Bezwaartermijn is sinds jaar en dag 6 weken en niet alleen bij UWV. Er was natuurlijk al tijd verstreken voor je bij hem kwam. Maar een bezwaarbrief moet toch binnen 14 dagen de deur uit kunnen....

Je kunt nog proberen in beroep te gaan, nadat je bezwaar is afgewezen/niet ontvankelijk is verklaard. Hoe dat moet staat in de brief van UWV welke je kreeg nadat je bezwaar te laat was. In het beroepschrift kunt je de reden van te laat indienen uiteenzetten. Evt. met een brief van je advocaat erbij.

Overigens heeft de vakbond uitstekend opgeleide begeleiders ter beschikking om gratis mee te gaan met herkeuringen. Ze nemen vooraf de keuring met je door en zijn erbij met de herkeuring.
Maar daar moet je wel, tegen geringe contributie in geval van uitkering, lid van die vakbond voor zijn. Dat lidmaatschap heeft voor mensen welke zelf hun boontjes niet (meer) kunnen doppen, veel meer voordelen. Ook als je geen (betaald of niet betaald) werk meer doet.

Succes. Hardware ERror MAN.