dg
door dgy Oct 25, 2013 om 16:51
Geldzaken & recht

Klacht Zalando

Op 26 april heb ik van Zalando schoenen ontvangen. Omdat deze te klein waren heb ik die begin mei geretourneerd. Op 1 oktober kreeg ik ineens bericht van een incassobureau, ik zou moeten betalen. Tussen mei en oktober nooit iets van Zalando gehoord, geen aanmaningen, geen brieven, geen bericht van rechtsoverdracht. Het retourbewijs heb ik vanzelfsprekend niet meer, het is tenslotte 5 maanden geleden dat de schoenen retourneerde. Wat kan ik doen?

2964 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2013 om 17:17
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het retourbewijs heb ik vanzelfsprekend niet meer

Het is vereiste nummer één om verzendbewijzen vanzelfsprekend te bewaren.

Wat kan ik doen?

Zo het nu staat: betalen. U heeft kennelijk geen enkel bewijs dat u een retourzending heeft gedaan en derhalve dit antwoord.

Het is wèl vreemd dat u in de tussentijd niets gehoord heeft, wellicht verhuisd, of kan iemand anders uw post hebben gekaapt?

alfatrion
door alfatrion - Oct 25, 2013 om 17:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je geen bewijs van [u]ontvangst[/u] heb dan sta je sowieso nergens.

ro
door robbertsenjm - Mar 27, 2014 om 00:13
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas heb je geen bewijs.

Je ging er natuurlijk niet van uit dat dit kon gebeuren, logisch!

Maar helaas gebeurt dit steeds vaker, Ook zijn er steeds meer sites waar je je abonnement alleen via een formulier op hun site kunt opzeggen.
Dan heb je zelf dus géén email als bewijs.

Mijn advies, neem altijd een printscreen, of een foto met je mobiel. Dit is weliswaar geen 100% bewijs, maar bedrijven die er op uit zijn om je te misleiden, zullen vaak sneller inbinden als je een prnt scrn of een fotootje hebt.

Ik gebruikte vorig jaar 1malig usenet.nl, ik gaf aan dat het 1malig was, ik stuurde het formulier op om dit nogmaals te bevestigen, en kreeg toch een incasso bureau op mijn dak.
Toen ik die belde wisten ze meteen over welk bedrijf ik het had, en dat ze ECHT wel te bereiken waren in San Marino (een mini republiek in Italie).

Ik blufte en zei dat ik print screens had. Daarop zeiden ze direct: Oh dan is er een fout gemaakt, sorry.
Toch kreeg ik 3 maanden later weer brieven van de deurwaarder, daarin stond dat ik de printjes niet kon mailen maar wel kon posten.
Jaja......

Lang verhaal kort: neem altijd fotos, of zeg dat je ze hebt! Als jij EERLIJK bent geweest, blijf dit dan volhouden, tot aan de rechter toe!
Oplichters gaan 9 van de 10 keer echt niet naar de rechtbank!!!!

pi
door pieterwolters - Mar 27, 2014 om 12:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Foto's en screenshots zijn vrij zinloos. Als je een beetje handig bent kan je zo'n site zo namaken. Gewoon het bewijsje van het postkantoor bewaren en als je na een paar dagen geen bevestigingsmail hebt ontvangen contact met ze opnemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer