jo
door joska_1 Apr 28, 2004 om 20:34
Geldzaken & recht

Kopen via internet

Mijn vriend heeft zo'n 5 weken geleden iets gekocht via Marktplaats. Wel betaald, niet verstuurd, of "zoekgeraakt bij de post", volgens de verkoper. (een particulier) Het ging om een onderdeel voor een computer en nu heeft hij dus voor niets 30 euro betaald. Na wat heen en weer mailen, de Belg zou het uitzoeken, is nu plotseling het emailadres afgesloten. Volgens de bank kan er niets teruggevorderd worden maar nu wat? Pech gehad? Dat zou toch belachelijk zijn?!

763 6 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 29, 2004 om 11:43
113 Antwoorden / 1 Vragen

Het is heel moeilijk om hier wat aan te doen. In de eerste plaats kunt u marktplaats informeren, zodat er niet meer slachtoffer worden. In principe heeft uw vriend een onverschuldigde betaling gedaan. Het is de zorg van de verkoper dat uw vriend het product ontvangt, als dat niet gebeurt kan uw vriend de overeenkomst verbreken. Het is alleen zo lastig om je geld terug te krijgen. Het is een belg en je weet waarschijnlijk veel te weinig van hem. U vriend krijgt dus alleen geld terug als hij de juiste persoon zover krijgt dat deze terug betaald. Anders moet u naar de rechter, maar dat is een beetje flauwekul voor 30 euro.

jcjoppe
door jcjoppe - May 2, 2004 om 15:39
279 Antwoorden / 59 Vragen

joska, het is een beetje link om via markpaats.nl is te kopen of te verkopen; je stuurt vaak eerst geld  om later je spullen te verwachten. ik laat liever eerst opsturen en later betalen, maar dat willen ze vaak niet... het is een kwestie van vertrouwen, en als tip wil ik je geven om in je eigen provincie iets te gaan zoeken en er zelf heen te gaan en boter bij de vis. van horen-zeggen zijn je spullen ,die je koopt of verkoopt bij E-BUY wel verzekert van spullen voor je geld(je staat daar geregistreerd als koper/verkoper... Johan

el
door ellepv - May 12, 2004 om 13:01
40 Antwoorden / 0 Vragen

Geld dat je zelf overmaakt aan iemand door een overschrijving of zo kan je nooit terug halen. Ook niet als je het naar de verkeerde hebt gedaan. Je bent dan afhankelijk van de goedheid van de onder of je er nog iets van terug ziet.

Kopen via ebay is veiliger, maar ook niet 100%

Mijn advies, als je iets via marktplaats koopt, ga het dan halen. Dan kan je zien hoe het is of het goed is en dan pas beslissen wat je er voor wilt betalen. ZOeken in de regio of ver rijden.  Zo doe ik het altijd en heb nog nooit een tegenvaller gehad.

Succes.

PS Ik heb ook een keer vooruit betaals op marktplaats, en het heeft 6 weken geduurt maar uiteindelijk is het idd wel aangekomen, maar ik doe het nooit meer!

ro
door ron13 - Sep 19, 2004 om 02:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,

Ik heb misschien een oplossing voor jou probleem; neem eens een kijkje op http://www.e-spots.nl het handige van deze site is dat je GRATIS (ook grote bedragen) een product kunt zoeken of kunt plaatsen. Tevens kun je dit doen op jou eigen regio waardoor fraude niet meer mogelijk is, je kunt het artikel zelf ophalen en contant betalen.

cn
door cnor - Jun 29, 2012 om 13:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het bevestigd wel voor de zoveelste keer de naïviteit van de zgn. geleerden in Den Haag, om te veronderstellen dat privatiseringen en vrije tarieven voordeel zullen opleveren voor de consument. Tandartsen zijn ook alleen maar gespitst op hoge salarissen, want de prestatie die ze leveren voor een behandeling staat in geen enkele verhouding tot de prijs die ze vragen. Als ik mijn salaris zelf zou mogen bepalen wordt die ook minstens een factor 5 hoger. Veel succes en wijsheid gewenst maar ik heb er weinig vertrouwen meer in.

je
door jeannettek - Jun 29, 2012 om 13:28
12 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt tijd dat Minister Schippers ook eens de verzekeringsmaatschappijen aanpakt, want die vertikken het al jaren hun tarieven voor de vergoedingen te verhogen.
Daar zijn wij met zijn allen nu de dupe van. De tandarts krijgt nu de zwarte piet, terwijl de boosdoeners de verzekeringsmaatschappijen zijn!! Zij lachen stiekum in hun vuistje en Minister Schippers heeft oogkleppen voor!
En nee, ik ben geen tandarts en werk ook niet bij een tandarts!